jrazvy

CUPLU MOTOR

28 posts in this topic

"mai simplu cu ambreiajul:

Se cupleaza frana de mana + viteza 1 sau marsarier si se ridica usor ambreiajul .... daca masina nu moare instant, ambreiajul patineaza deci tre schimbat."

Asa mi-a raspuns  "BiriV" pe un alt topic, pentru verificarea ambreiajului.Am verificat si asa si cum am fost invatat de "Midnight Caller"(Ca sa te elucidezi mai bine, mergi cu ea sa zic intr-a 2-a sau a 3-a, asteapta pana intri pe cuplu apoi calc-o BRUSC si cu simt de raspundere. Daca se tureaza motorul si viteza nu creste imediat si corespunzator, incepi sa te gandesti la un ambreiaj nou...) si nu am observat  ca as avea probleme cu ambreiajul.

Prolema mea : la schimbarea filtrului de aer am gasit un tub crapat(rupt)(este vorba de tubul subtire care se ramifica din tubul care face legatura intre filtru de aer si turbina).Provizoriu l-am "bandajat" si ieri l-am schimbat cu unul nou.Acum ajung si la subiect...: dupa "bandajarea" tubului am observat(cu ochiul meu neexperimentat) ca la 3000 turatii pe turometru am aproape 150 km.Problema este ca inainte(cand aveam tubul rupt) la 2900-3000 ture abia aveam 130 km.Cum a zis si "Midnight Caller"(zolarea cu banda a unui furtun nu schimba rapoartele din cutia de viteze), nu cred ca furtunul (sau aerul fals tras pe acolo) a facut posibila aceasta diferenta.Asa ca va rog(pe cei cu motoare diesel de 1,6), sa va aruncati cate o privire in bordul vostru si daca vreti sa-mi spuneti ce viteza aveati si nr de turatii aferent(ca sa-mi fac o idee).Cu Multumirile de rigoare ...eu ma duc sa montez furtunul rupt si sa fac o proba sa vad daca sunt ceva diferente sau ma agit eu degeaba si am "pareri".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!!! am facut niste km si intradevar este o diferenta de viteza la o anumita turatie.Ex. cu a 4-a la 3000 ture si furtunul vechi(rupt) am 90 km/h , in aceeasi viteza si la aceeasi turatie dar cu furtunul nou acul sta undeva peste 100 km.In viteza a 5-a la 3000 ture(furtunul vechi) acul de la vitezometru abia trece de 130 km/h, iar cu furtunul nou "sare spre 150 km.Nu prea inteleg de ce nu se modifica si cantitatea de motorina consumata.CB_ul arata consum instantaneu 5,6 l (cu mici variatii) la amandoua probele.Testele au fost facute cam in aceleai conditii ,pe acelasi drum.Nu mai inteleg nimic.Deocamdata merge bine...asa ca ma las pagubas.Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

IN SFARSIT I-AM DAT DE CAP!!! Era acuatorul turbinei (sau valva de presiune cum ii spuneti voi). Problema e ca ca sunt doua pe traseu. Si eu am schimbat-o pe cea de sus de langa pompa de inalta si niciun efect. Am avut noroc ca am dat de un baiat ambitios la Kamsas in Constanta. M-am intors cu masina dupa vreo luna sa ne mai uitam odata la ea. Mi-era sa nu fie turbina. S-a uitat la furtunasele de vacuum sa nu fie inversate. A verificat daca baga aer cu motorul pornit si pentru ca nu baga a luat-o inapoi pe traseu si a gasit inca o minune de asta de acuator identic cu celalat deasupra compresorului a/c. Nici mecanicul nu stia ca exista. M-a suit sus pe elevator si a pus temporar pe furtunase acuatorul vechi pe care il schimbasem (noroc ca nu l-am aruncat). S-a uitat la tija turbinei si mi-a zis ca are cursa si ca ala era. Eu Toma necredinciosu: pana nu o vad cum "se-nfige" la drum nu cred! Imi zice: Hai in probe! Ma urc la volan. Prima, a doua, a treia..... ORGASM. In sfarsit isi revenise micuta. Iar eu sunt fericit!

Topicul se poate inchide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now