Sign in to follow this  
Followers 0
Guest adjyus

Eleron S40

7 posts in this topic

Aveti cumva idee unde as putea gasi un eleron standard pentru S40 ??? Si ce scor are ??? Sau propuneri interesante .. o poza .. ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redeschid discutia asta, ca vreau si eu unul...

Insa vreau unul care sa fie functional, adica chiar sa genereze downforce. Cel original este pur cosmetic sau chiar functioneaza?

Binenteles, vreau sa impac si capra si varza, adica si estetica si functionalitatea, ca nu imi plac aripile alea de avion din aluminiu...

Am mers un pic mai tare (nu spun pe unde si cu cat ;) ) si spatele devine destul de usor  :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu ocazia asta o sa le impaci oarecum in sensul ca:

dpdv estetic schimba toata masina aproape. ii da un aspect mai agresiv si totusi elegant

downforce genereaza dar sa nu te astepti acum la stabilitatea unei masini de formula 1  la viteze 180+  :D

pt ca la toate masinile spatele devine mai usor la vitezele astea...

eleronul original este exact ceea ce trebuie sa fie, pt ca o masina cu punte motoare fata, nu are nevoie de aderenta maxima a spatelui... ca la bmw de exemplu... unde spatele trebuie impins cat mai tare...

la masinile noastre, o forta prea mare generata de eleron, poate duce la scaderea sensibilitatii directiei si manevrabilitatii... logic! impingi spatele in jos, se ridica fata!

e exact pe dos fata de bmw!

acum am vaut ca exista tendinta ca eleroanele clasice sa fie inlocuite de catre o mica aripioara montata pe muchea portbagajului... da bine estetic, dar dpdv al functionalitatii, valoarea este 0! sau poate chiar mai rau! mai mult strica decat ajuta pt ca produce desprinderi ale fluxului de aer si implicit turbionarea acestuia... ma refer din nou la masinile cu punte motoare fata, nu la celelalte!

deci sfatul meu este: nu-ti pune cine stie ce prostie pe masina doar pt ca arata bine. pune-l pe cel original ca e si de bun gust si te si ajuta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, o sa caut pe original, ca banuesc ca este cel mai gandit...

Cat despre downforce, nu ma astept la minuni, daca imi simuleaza un - sa zic - 20kg la 150km/h (in extremitatea spate a masinii) este excelent, pentru ca senzatia care am avut-o la viteza cand a trecut unul pe langa mine (contrasens) a fost ca spatele incepe sa danseze...

La un autoturism cu veleitati sportive si tractiune fata (adica greutatea masinii distribuita inegal, cu accent pe partea fata) este necesar un eleron.

Dar nu numai: am avut placerea sa merg cu un impreza sti cu eleron reglabil la nivel 0 (fara downforce), si la 3.5 grade, si diferenta, la 150+ este fantastica.

La BMW intradevar nu aveam nevoie (vorbesc de seria 5), pentru ca spatele caroseriei este bine facut, masina e lata si lunga, si, ce e cel mai important, este 50-50 pe axe, deci un echilibru perfect pe roti. La E34 M5 a existat un eleron, dar asta pt. ca masina aia nu era normala la cap, se simtea bine numai pe Nurburbring...

Insa la serie 3 e nevoie de eleron, iar la serie 3 compact este chiar necesar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

la "doar" 150, masina ar trebui sa stea bine pe sosea cu sau fara eleron... f importante sint amortizoarele... atat fata cat si spatele pot contribui fantastic... asa ca iti recomand sa le verifici si pe alea...

eu trebuie sa-mi cumpar acum amortizoare noi si fata si spate pt ca deja, dupa ce trec de 130 incep sa dansez valsuri vieneze... :D

daca nu sint alea ok, poti sa pui un eleron lat cat unul de curse ca tot nu o sa stea masina...

revenind la Bmw... da 3arul are nevoie de asa ceva pt ca e mai scurt si... mai usor decat 5-ul...

totusi nu este obligatoriu... decat daca se depasesc viteze foarte mari... si in plus, Bmw-ul este prin costructia ei si prin reputatia pe care si-a facut-o, o masina deosebit de nervoasa si instabila...

de condus nu se conduce greu insa daca vrei sa te apuci sa te joci cu ea, trebuie invatata pas cu pas ca altfel te arunca in cap ca la rodeo...  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0