Sign in to follow this  
Followers 0
Guest rspopescu

GPL?

9 posts in this topic

Urmeaza sa achizitionez in curand un S60 din 2001, motor 2.4i 170CP (o ocazie) dar ma cam sperie consumul. Stiu ca din fabrica exista modele cu GPL, dar "aftermarket" a pus cineva? Nu as vrea sa stric bunatate de masina.

(am cautat GPL si altele pe forum dar nu am gasit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu nimic despre Gpl pus aftermarket pe s60.

Pot sa-ti spun doar atat ca daca chiar vrei sa-ti montezi o sa te coste cam mult ca instalatia se complica din cauza injectiei si a sondei lambda. probabil ca o sa ajungi ca pe la 1000-1500 euro si nu stiu daca iti merita. Trebuie sa iti monteze niste divizoare unde sa-ti puna si injectoarele de benzina si cele de gaz. In plus iti scade si puterea considerabil si risti sa-ti transformi frumusete de masina intr-o chestie puturoasa si la propriu si la figurat ca gazul mai are obiceiul sa si miroasa nasol mai ales vara cand e foarte cald, iarna la -20 daca uiti sa o treci pe benzina o sa te chinul destul de mult s-o pornesti si mai mult decat atat gazul are obiceiul prost sa nu mearga bine la sub -20. Controlerul care o sa ti-l monteze in interior oriunde l-ai pune iti va strica cockpitul . O alta prblema ar fi spatiul, daca iti pui rezervorul in potbagaj nu mai poti rabata scaunele si in plus iti cam ia o treime din spatiul portbagajului, daca il pui in locul rotii de rezerva tre s-o scoti pe aia afara si in plus e foarte mic si n-o sa ai autonomie de carburant mare.

Eu sincer nu mi-as pune asa ceva pe s60. Am o masina mai veche pe care am montat gpl dar motorul e cu carburator si m-a costat doar 350 euro, de acolo stiu toate chestiile nasoale cu gazul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te sfatuiesc. Economisesti la costul benzinei dar... investesti mult in instalatie si... schimbi segmentii la vreo 80000 pentru ca se uzeaza mai repede datorita arderii uscate (asa e la gaz), deci... alte costuri. Daca aduni... iesi pe minus. Nu mai spun ca... masina e f puturoasa. Te sfatuiesc sa-ti iei un s60 d5. O alegere buna si un motor economic si fiabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandeam doar in cazul in care merge un rezervor toroidal, in locul rotii de rezerva. Instalatia am vazut ca este undeva la 600-800 euro, pentru motoarele de ultima generatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia cu uzura motorului nu cred ca este reala, cineva (taximetrist) imi spunea ca uzura nu este vizibila, sau chiar daca este nu este mai mare de 8-10 %. Am mai tot intrebat in stanga si in dreapta si mi sa spus ca nu este vb de uzura. Ideea este... daca iti pui gaz in cat timp amortizezi banii pe instalatie? consumi undeva la 2l gaz/100Km mai mult decat benzina. Dezavantajul buteliei in portbagaj este destul de mare. Eu detin un 460, m-am tot gandit sa imi pun si eu gaz...am ajuns la concluzia ca mai bine stau linistit.....nu cred ca am sa saracesc cu cativa roni ;D la plin si plus de asta, benzina este benzina. cred ca jumatate din cei 105 cp vor fi morti la schimbarea combustibilului in gaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am mai citit prin diferite locuri, partea cu uzura nu ar fi adevarata deoc (poate doar la masinile care mergeau pe benzina cu plumb).

Apoi, din 170 CP cred ca 10% (17CP) nu ar fi asa o problema sa se "piarda". Dar din ce se vorbeste despre instalatiile GPL de ultima generatie, nu ar mai fi probleme de pierdere de putere.

Cum am mai zis, nu as vrea sa am o butelie ca la Cielo in portbagaj, si un rezervor toroidal care se monteaza in locul rotii de rezerva (nici la Touran nu am roata de rezerva ci un kit de reparat roata).

Eu locuiesc in Ploiesti si fac naveta zilnic in Bucuresti, asa ca distanta se aduna destul de repede, iar la consumul de catalog de 8% in afara (la 90km/h conform normelor UE) si 12% in oras, deja ajung la niste valori destul de mari.

In momentul de fata, cu masina ce o am acum, un Touran diesel, nu trec de 6.5% mixt pe drumul asta, chiar mers cu 160km/h in afara localitatii.

Speram sa existe si la noi masini care au venit din fabrica cu GPL. Niste pareri ale unor utilizatori ar fi fost mai relevante.

Din pacate, in momentul de fata Volvo nu mai produce pe GPL ci pe CNG care insa la noi nu exista.

Daca aveam optiunea sa iau Diesel, luam, dar deocamdata asta este masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butelia toroidala nu este recomandata.Ori ce recipient sub presiune trebuie sa fie cilindric si cu capacele putin bombate pentru ca altfel exista pericolul de explozie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu cred ca o mai brevetau si o lansau pe piata daca era periculoasa...

nu are nimeni un volvo bifuel? e destul de interesanta masina si chiar mi-a placut idea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca te ajuta cu ceva dar asa arata un s60 cu instalatie GPL din fabrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0