Guest radu

V50 - probleme cu recunoasterea chipului din cheia de contact

12 posts in this topic

Salut,

cred ca ar fi interesant sa cream "un fel de baza de date" cu toate problemele pe care le-am avut cu masinutele noastre pentru a putea fi in cunostinta de cauza cind apare o defectiune. Eu unul stiu ca imi doream sa existe asa ceva acum cateva zile cand am intimpinat o defectiune la V50 meu si ineinteles avand in vedere ca era vineri seara primul lucru pe care l-am incercat a fost sa scobesc pe internet pentru mai multe informatii despre defectul respectiv in vederea evaluarii lui tehnice si a impactului financiar ce pputea fi generat.

Si acum sa revin la fondul problemei:

Simptome defectiune

Introducand cheia in contact aceasta nu mai era "inghitita" de acesta respectiv nu se mai aprindeau becurile pe bord iar pe ecranul computerului de bord aparea pentru 3 secunde un mesaj de eroare: "eroare cheie contact, incercati din nou" (in germana). Prima mea impresie  gresita a fost ca s-au terminat bateriile din cheie si asta e motivul, (desi inchiderea centralizata era operationala din telecomanda cheii) Am incercat sa pornesc masina cu cea de a doua cheie dar aceleasi simptome si masina tot nu facea nimic. Astfel am exclus posibilitatea unui defect al cheii.

Solutia

Am cautat pe internet si am gasit (un club Volvo de prin Australia cred) ca si altii au avut aceiasi problema iar de vina spuneau ei ca ar fi "ignition module" si mentionau ca dupa incercari repetate succesive (de fiecare data trebuind scoasa cheia din contact si reintrodusa) au reusit sa porneasca masina si sa o duca in service unde acest modul (respectiv contactul din bord care citeste chipul din cheie)  a fost inlocuit si astfel defectul se remedia. - informatie zic eu foarte utila.

Am pornit atunci si eu spre masinuta mea si am inceput sa incerc din nou pornirea, dupa un set de 15-20 repetari am reusit sa obtin recunoaserea chipului si sa pornesc masina fara probleme. Dupa ce am oprit motorul si am incercat din nou pornirea defectul a reaparut. Iar 15-20 incercari , iar succes.

Pe scurt mi-am facut o programare la service-ul Volvo din Baia Mare, cel mai apropiat de mine pentru luni dimineata si dupa o pornire reusita am purces la drum, dupa ce masina porneste nu mai da nici o eroare totul functioneaza perfect normal doar trebuie sa ai grija sa nu-ti moara motorul ca ramai imobilizat in drum pana reusesti sa o pornesti iar.

La Service au diagnosticat defectul ca fiind contactul defect si l-au inlocuit - 3-4 ore de munca cu demontarea a jumatate din bord inclusiv consola centrala.

Cost operatie 1030 Ron. (730 ron piesa, 80 ron diagnoza pe VADIS, si diferenta manopera)

Cam asta ar fi, va doresc la cei cu S40 si V50 de dupa 2004 sa nu vi se intample niciodata.

PS:

- in timpul diagnozei (la care am asistat) am avut curiozitatea si ei au avut bunavointa sa-mi arate istoricul de service al masinii mele memorat in baza lor de date. printre alte maruntisuri am vazut ca afost schimbat EGR-ul de 3 ori in 2 ani (140000 km), o data turbina si au fost facute 2-3 update-uri de soft.

Inca ceva si inchei, pe parcursul reparatiei am stat lipit de electricianul lor si am asistat la toata procedura, nu de alta da sa fiu linistit ca totul decurge corect. Urasc sa merg in service si sa matina pe afara in timp ce ei fac ce vor inauntru si apoi iti pot incarca "nota" cum vor ei.

Radu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

    O "baza de date" nu prea avem cum sa cream. Cel putin nu una organizata :) Cel mai bine ne putem baza pe proprii nostri confrati de forum si sa avem incredere ca atunci cand vor avea o problema, sa ne spuna si cum au rezolvat, in cat mai mare detaliu.

    Din pacate nimeni nu poate obliga pe nimeni sa faca asa ceva, drept care ramane la buna credinta a fiecaruia sa-si planga amarul si apoi sa-si sarbatoreasca veselia cu solutia corespunzatoare defectului avut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu neaparat sub forma unei baze de date dar cate un post pt fiecare problema aparuta pt a ramane informatia disponibila pe viitor si pt altii care inerent se vor lovi de aceiasi problema.

Cel putin asta am vazut si la volvo la baia mare, a pus testeru de diagnoza pe masina , a constatat eroarea si apoi tipul a inceput sa caute in baza lor de date pentru a gasi un defect asemanator ca sa stie de unde sa-l apuce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se mai intampla ca antena de IMMO sa nu recunoasca cheia si sa vezi atunci parte distractiva cand ramane volanul blocat si rotile sunt bracate si nu poti sa o urci pe platforma :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Radu,am si eu un s.40 si are aceleasi probleme cum a avut a ta.Am luat masina de noua si nu am avut probleme mai de loc dar acum nu mai citeste cheia,nu am umblat inca la ia  o sa ma duc la volvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca e o "gafa" a contactului destul de des intalnita. Spun asta deoarece am un prieten din Baia Mare care s-a lovit de aceeasi problema. Norocul lui e ca masina era inca in garantie si la fel ca si la @radu problema s-a remediat cu schimbarea contactului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Radu ... Rotile erau deblocate si cu cheia scoasa din contact?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incercashi si eu aseara de vreo 50 de ori dar tot nu a vrut. In schimb am observat ca volanul e blocat. Pana acu puteam sa il invart si cu cheia in contact si fara cheie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o chestie .... pedala de frana e foarte tare ...aproape nu se misca de loc cand o apas

Share this post


Link to post
Share on other sites

e tare pentru ca nu a intrat in functiune servofrana,de indata ce vei porni motorul se va lasa si pedala si va functiona normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm ... am lasat-o pe liber si am impins-o putin. Se impnge destul de greu si se aude la roti un zgomot de parca ar fi blocate placutele pe disc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ti-or fi ruginit discurile de la stationare, or sa se curete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now