tetupb@gmail.com

Rola Alternator

16 posts in this topic

Ca sa ajungem la problema o sa povestesc toata istoria. Toate au inceput de la un suierat cand mecanicul a decis ca e de la rola intinzatoare de la cureaua de transmisie (auxiliara). Intr-adevar se vedea cu ochiul liber ca are un joc acea rola ca o roata optata de bicicleta. Toate bune-am cumparat piesele am schimbat rola + cureaua insa jocul rolei nu a disparut, nu se mai vede chiar asa dar daca te uiti atent se observa. Ce-i adevarat inainte sa termine lucrarea  m-a avertizat ca va trebui sa cumpar si rola alternator deoarece zice el (mecanicul) e ca un fel de ambreiaj care preia din socul care il provoaca motorul rolei intinzatoare si curelei, acesta fiind posibil si cauza care a stricat pe cele doua.

A mai patit cineva asa ceva? Pe forum am citit o problema asemanatoare cu o "fulie alternator", nu stiu daca e acelasi lucru. Oare daca schimb acea rola o sa mi se invarta si mie auxiliara normal? Risc foarte mult daca mai merg 1000-2000 de km asa?

Astept sfaturi...Multzam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dc ai schimbat cam tot ce era de schimbat si cam pe aia o banuiesti ca e problema si tu si mecanicu,schimb-o.acu nu stiu ce sa zic dc e vreo problema sau nu dc mergi asa cu ea ,vezi cum iti incarca,eu de exemplu m-am dus cu fulia motor,care nu am stiut ca e si aia o consumabila,pana a cedat cauciucu dintre,rezultatul a fost ca nu mai a mers si cand o porneai ziceai ca se rupe,mai mult de a ramane in loc cu ea nu vad ce altceva ai risca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De incarcat, incarca bateria nu e asta problema. Eu imi povestisem patania in speranta ca vor mai fi si altii pe forum trecuti prin asa ceva insa...se pare ca nu sunt, iarasi imi este teama ca nu cumva acest joc sa fie dintr-o proasta reglare a curelei de transmisie si sa dau banii degeaba pe piesa asta..O sa o schimb si sper sa nu constat dupa aceea ca mai e nu stiu ce rola, ca vorba aia sunt o gramada de scripeti pe acolo.

Multzam oricum de randurile scrise!

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce sa zic ca si eu pana sa nu mai aud tot felul de clopotei pe ea am schimbat destule,stiu cum e sa schimbi una si sa nu fie aia si tot sa o freci pe la mecanic sa umbli dupa piese.

bafta....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel putin la masina mea sunt 2 role, una fixa si alta mobila care e si intinzatoare, adica are un arc care mentine tensiunea optima in curea. Ambele sunt de fapt 2 rulmenti care cu timpul se uzeaza si in lipsa lubrifierii se pot gripa (cum mi s-a intamplat mie la rola intinzatoare). Nu stiu despre ce rola alternator este vorba, ambreiaj are doar compresorul de la aerul conditionat, in principiu ar trebui sa ai antrenate de cureaua auxiliara 2 role, una fixa si alta mobila, alternatorul, servodirectia si daca ai aer conditionat compresorul acestuia. Sfatul meu ar fi sa verifici in primul rand rola fixa, daca ai asa ceva, daca nu verifica alternatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am, schimbat fulia de la alternator (si rulmentii) Ea nu se misca tot timpul cu aceasi viteza de rotatie impusa de volanta. la mine facea un zgomot neregulat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Vadis am gasit asa "Route the belt around the  1.crankshaft, 2.then around the AC compressor, 3.guide pulley, 4.alternator and 5.power steering pump" Deci sunt in total 4 role care ar putea da miscarea neuniforma a rolei intinzator cu ea 5 ceea ce nu mai e cazul pentru ca am schimbat-o. Atasez o schita unde se vede ce mi s-a spus mie sa schimb si ce am schimbat.

post-1714-12877864533937_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am avut problema asta , ideea e ca la mine avea si un zgomot ciudat , cum am schimbat fulia la alternator , totul mergea struna , eu schimbasem inainte rolele pe accesorii si toti imi ziceau ca rolele sunt de vina , dupa ce le spuneam ca sunt noi se uitau ca mutii la mine , asa zisa fulie la alternator poate provoca vibratii la cureaua de accesorii si sa faca rola intinzatoare sa joace mai mult si sa para ca e naspa !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine are un zgomot ciudat, un suierat deranjant. Dupa ce o sa schimb fulia la alternator o sa va tin la curent cu ce s-a mai intamplat. Din pacate asta o sa o fac probabil pe luna viitoare. M-a uscat destul pe luna asta.

Merci de raspunsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Vadis am gasit asa "Route the belt around the  1.crankshaft, 2.then around the AC compressor, 3.guide pulley, 4.alternator and 5.power steering pump" Deci sunt in total 4 role care ar putea da miscarea neuniforma a rolei intinzator cu ea 5 ceea ce nu mai e cazul pentru ca am schimbat-o. Atasez o schita unde se vede ce mi s-a spus mie sa schimb si ce am schimbat.

vezi ca in schema ai incuracat rola de la servodirectie cu cea de la arbore...aia de la servo este sus...

un service unde pot sa schimb si eu rola de la alternator si rola intinzatoare imi recomanda cineva...am fost la doua service-uri si s-au chinuit degeaba la fulia de la alternator ca nu au putut sa o desfaca..cica le trebuie o scula speciala(oare?)asa aproximativ cam cat costa sa schimb rola de la alternator si cea intinzatoare?e obligatoriu sa schimb si cureaua?are cam 20000 de km...am schimbat-o cand am spart pompa servo

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt schimbarea rolei de alternator le trebuie o chestie mica ca un bit de surubelnita ca intra direct acolo unde e prinsa fulia , durata depinde de meseriash , la mine am fost la un meser sa imi puna fulia cu chestia aia speciala , ( 5minute durata , cu alternatoru dat jos ) . de schimbat rola intinzatoare , dureaza ceva , dar nu mai mult de o ora , si daca schimbi rola schimbi si cureaua ...se zice , acu o curea se schimba intre 80-120 miii , la distributie , la accesorii nush daca asa devreme , era bine daca schimbai rola o data cu cureaua cand ai schimbat pompa servo ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

dap..cand am schimbat pompa am cam ramas fara bani..asa ca am fost azi sa le schimb..si mi-a spus aia ca ma costa cam 1 mil,au dat alternatorul jos si nu aveau scula necesara ca sa tina si fulia si axul..asa ca au facut improvizatii pe acolo cu sudura, cu flex...am inebunit pe langa ei cat s-au chinui ca la final sa imi spuna seful ala de atelier ca face 150 lei..asta a fost..bine macar ca nu am mai dat de alte belele..ma gandeam de la aparatul ala de sudura sa nu imi faca ceva la bobinaj(apropo..la alternatorul denso releul este in el?).acum a devenit silentios motorul ca inainte :) i love volvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are cineva din Bucuresti o cheie pentru fulia alternatorului??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat intr-un final fulia de alternator. Am schimbat-o fara acea scula speciala. rezultatul a fost urmatorul: A incercat un mecanic vreo 3 ore sa o schimbe si nu a reusit. In acest timp si-a rupt vreo doua tubulare. Apoi am mers la altul care initial mi-a zis ca are ce ii trbuie. intr-adevar avea o scula care parea ca merge insa surpriza nu a mers nici aia. Dupa vreo alte 3-4 ore de chinuiala timp in care a disparut cu alternatorul vreo jumatate de ora se intoarce cu piesa schimbata, vreo 3 gratii de la carcasa alternator sparte si paleta alternatorului putin strambata. A indreptat cu o surubelnita paleta strambata l-a montat si merge, insa cu pretul acelor gratii sparte. Prin urmare acum cureaua nu mai pare ca are joc. Nu stiu cat mi-ar fi luat aia la reprezentanta Volvo pentru lucrarea asta dar macar o faceau in 5 minute. Daca cineva o sa mai aiba nevoie sa schimbe fulia recomand calduros cautarea cuiva care are scula necesara si care sa mai fi schimbat la Volvo fulia.

Bafta!

@ dj_claudiu - vad ca se cam confunda problemele noastre, te regasesc si in acest topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  da ..sunt peste tot ....cand e vb de probleme....totusi de ceva timp nu am mai scris nimic ....deci ...merge masinaria ... si chiar bine de tot ... si nu am scris nu ca nu am mai avut probleme , doar ca am cumparat un manual de reparatie si de atunci ma descurc ...aproape singur ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am patit acum o saptamana

la fel si la mine a schimbat rola intinzatoare si tot la fel facea.am schimbat fulia la alternator si acum e ok.are intradevar ambreiaj (rola intinzatoare-160 lei,fulia alternator -280 lei ambele INA,65lei cureaua).Schimbo-o pt ca iti va distruge rola intinzatoare si cureaua.bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now