Sign in to follow this  
Followers 0
Sabau Raul

Termostat bun sau rau?

5 posts in this topic

Avand in vedere ca se apropie frigul, revin cu un subiect pe care nu l-am rezolvat si anume problema termostatului. In principiu totul e ok dar am si eu o nelamurire de ce nu sta apa la jumate??  Imi arata ca apa este calda doar la un sfert de cat ar trebui sa fie cald si din aceasta cauza, iarna nu am caldura cum trebuie in masina. Am verificat termostatu l-am pus la aragaz si l-am incalzit ii ok inchide termostatu si la caldura deschide pana aici totul e cum ar trebui sa fie,dar totulsi raman cu intrebarea.De ce apa mea nu sta niciodata la jumate daca termostatu e bun??  Am observat ca apa urca la jumatate doar daca las masina la relantiv si nu circul cu ea,se poate ca din cauza ca ma duc cu ea sa intre asa mult aer la motor incat sa il raceasca si sa nu aiba nevoie de racirea intercularului?? Ca practic apatrebe sa fie la jumate si cand termostatu decide ca e prea calda da drumul la ea in radiator sa o poata raci. Dar la mine nu stiu de ce nu e asa sa fie apa la 90 de grade si doar cand urca mai mult sa deea drumul termostatul. Spune-ti voi ce ar putea fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut RAUL . Eu zic ca e mai bine sa iei un termostat nou ( e vreo 15 lei cred ) desi nu poti avea certitudinea ca e ok . Macar elimini banuiala ca e vechi si nu mai functioneaza in parametri. Ai verificat termostatul la aragaz dar cine garanteaza ca functioneaza in parametri ? Acul indicator din bord ar trebui sa fie la jumatate sau putin sub ( asta inseamna cam 85 grade ) . Poate instrumentul din bord sa nu indice cum trebuie sau sonda de temperatura sa nu mai fie in parametri . Ca idee cind acul iti ajunge la jumatatea scalei pune mina pe radiator ( partea de iesire din motor ) . La 85-90 grade crede-ma ca iti cam prajeste mina  ;) . Caldura in masina poti sa nu ai si din cauza infundarii tevilor heaterului de sub bord ( eu am patit-o http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,4070.0.html ) asa ca poti face o spalare a intregului circuit al motorului - e o solutie care se baga in apa cu care inlocuiesti antigelul pe care il scoti din motor . Inca un sfat , daca antigelul care il scoti din motor are o culoare tulbure arunca-l si fa un nou amestec 1/1 antigel apa distilata sau antigel gata preparat . Parca pentru toata instalatia e nevoie de 7 litri . Oricum ar fi , fa de vreo 2-3 ori spalarea  cu solutia aia , ai sa fii surprins ce mizerie ai sa gasesti .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ii zice la aceea solutie iar haterul momentat mi anulat pt ca ii spart astept unu second de la daniel rugina de pe volvo lui si sper sa rezolv si problema asta pt ca vine frigul,daca pun apa distilata nu afecteaza cu nimika ca eu pana acuma puneam apa de la robinet nu am auzit pana acuma de varianta cu apa distilata!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apa de la robinet face depuneri de piatra in timp . Arata cam ca tartrul de pe dinti  ;) . Solutie pentru curatat radiatorul , nu are un nume aparte . Pe bidonas sunt instructiuni cum se utilizeaza .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ,e nevoie sa inlocuiesti termostatul,pt ca poate ramane pe deschis (partial),iar caldura in masina n-o sa ai daca ai radiatorul din habitaclu anulat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0