viorelicox

Ambreaj s80 ?

29 posts in this topic

La orice motor turbo, turbina se invarte permanent insa face presiune maxima la anumita turatie si nu este deloc bine sa mergi subturat si deodata sa accelerezi, se face presiune foarte repede si se rupe axa turbinei.

Mersul subturat insa uzeaza si alte componente, presiunea de ulei fiind mica => ungerea este deficitara, dar 2000-2500rpm nu este chiar mers subturat, sa nu schimbi la 2000 si sa cazi la 1500rpm, dupa care sa accelerezi tare.

Ideea este ca un benzinar/diesel modern se conduce mai turat.

Din pacate nimeni nu a putut dovedi ca un motor cu care s-a mers numai cu 2000rpm este mai prost decat unul care a mers numai 3000-3500 rpm . Ideea este ca nu faci mare economie daca mergi cu 2000rpm .

Mai mult daca mergi tot timpul cu turatie mica EGRul sta deschis permanent si motorul inghite mai multe gaze arse, deci consuma mai mult, o sa vezi ca schimband la 3500rpm si mergand constant cu 2500rpm nu cresti consumul, daca folosesti bine frana de motor chiar o sa ai acelasi consum .

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca am gresit eu atunci cand am spus ca schimb in 2000 de ture.Am vrut sa zic ca tin motorul turat in 2000 de ture sau 2500.Acuma mi-am dat seama de gresala.....schimband in 2000 de ture, turatia scade apoi undeva pe la 1500.....deci nu e asa. ;D, o tin tot timpul in 2000-2500 de ture.

Multumesc de raspunsuri ;)

Am auzit pe cineva spunand ca daca se defecteaza volanta asta dual mass, se poate inlocui cu o volanta normala, cu conditia sa se schimbe si discul de ambreaj si placa de presiune.E adevarat?Chiar se poate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate dar nu stiu daca la Volvo exista astfel de echivalente, la VW sigur se poate .

Problema este ca nu merita, atat de tare o sa vibreze masina incat nu merita investitia.

Oricum nu inteleg de ce iti faci atatea probleme ca la benzinare nu au auzit de astfel de probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Problema cu schimbatul din volanta dual mass in volanta normala am pus-o deoarece am auzit ca s-ar putea face modificarea si eram curios daca persoana respectiva spunea ceva bine sau ceva aberant.

  De facut probleme pentru volanta mea nu prea imi fac, dar cateodata ma mai gandesc ca daca se intampla sa pice e o problema destul de mare, deoarece 25 de milioane(aftermarket) sunt o gramada de bani sa dai asa dintrun foc pe o piesa. >:(

De facut griji,imi fac cateodata, doar pentru cateva piese ale motorului, cele care costa o gramada de bani, de exp. clapeta de acceleratie, volanta, turbo...cred ca astea ar fi cele mai scumpe piese ale motorului si incerc sa le intretin si sa le exploatez cat mai bine cu putiinta, pentru a nu avea probleme cu ele pe viitor, de aceea pun mai multe intrebari in legatura cu intretinerea si exploatarea lor.

Multumesc pentru raspunsuri si pentru ajutorul acordat de membrii acestui forum 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now