dr_skepsys

Canal de scurgere infundat

5 posts in this topic

Salut,

Am gasit zilele trecute intr-o dimineata plafonul si tot stalpul lateral din dreptul bordului UDE. Va dati seama ca am avut o extrasistola mai lunga. Imediat am presupus ca s-a dus trapa, pentru ca in ultima vreme tot gaseam urme de "pasi" pe masina (stau langa un parc). Din fericire trapa inca era intacta. Am deschis-o si am descoperit un canal (nu stiu daca de colectare sau nu) plin cu apa. Initial mi s-a parrut anormal ca s-a adunat apa acolo dar dand cu mana, am descoperit ca el are si doua canale micute de scurgere, care erau acoperite cu noroi, cate unul la ambele capete spre partea din fata a masinii. In inteligenta mea coplesitoare, am dat cu o surubelnita sa curat canalele. Daca in dpreapta mu am avut nici o problema, in stanga era o pietricica numai buna cat sa intre repede pe gaurica. Dupa zeci de improvizatii si incercari nu am facut altceva decat sa o bag de tot innauntru. Acum acel canal este perfect infundat, iar pe partea aceea nu se mai scurge apa, care daca masina este oarecu putin inclinata (iar parcand pe borduri este mai tot timpul) apa se scurge usurel innauntru. Vin plile si imi este teama sa nu imi mucegaiasca tapiteria.

Intrebarea mea este, aveti idee unde ajunge capatul acelui canal ? Ma gandeam ca introducand o sarma pe partea cealalta sa pot scoate blestemata de piatra. Sa nu imi spuneti ca trebuie sa demontez plafonul sau aripa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Nu-ti face griji prea mari, problema-i simpla, au patit-o si altii.

In colturile trapei ai doua canale de scurgere care sunt vin in jos, pe linga stilp, sub capitonaj. Demonteaza capitonajul(problema simpla la xc 90, nu stiu la tine, dar masinile volvo sunt asemanatoare d.p.d.v. constructiv) de pe stilp si o sa-l vezi in toata "splendoarea" lui. Pe acel canal se aduna puf de la plopi, crengute si frunze(asta am gasit eu), tu spui pietricele, deci orice "circula aerian".

Tubul de scurgere, se termina intr-un cot din cauciuc, cu un unghi drept(o prostie - parerea mea), material care datorita diferentelor de temperatura, crapa, imbatrineste. Eu, am gasit iesit tubul de scurgere din cot si am ales sa pun, pe marginea tubului si a cotului, putin caciuc crud(tub tip silicon) si de atunci nu mai am probleme cu apa in masina cind ploua.

Multa bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult de raspuns, dar la partea cu demontatul capitonajului m-am cam blocat.

Cam cum ar veni chestia asta, ca mie mi se pare o bucata monobloc, compacta, zdravan stransa, ce mascheaza stalpul? Adica nu ma dumiresc cum ar trebui sa intervin altfel decat prin a trage de ea.Este vre-un sistem de clik, ca nu am vazut nici un indiciu de demontare ?

Sau explica-mi la tine ce a insemnat acest procedeu de demontare. Nu as vrea sa fac vreo prostie. Si asa ma apuca toti nervii cand vad un punct bine si negru facut de mine (din fericire) cu tigara tot pe tapiteria stalpului asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te referi la stalpul lateral, capitonajul iese relativ usor daca-l salti un pic de jos si in acelasi timp impingi spre interiorul masinii, nu-ti fie frica, e prins in niste clipsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La xc 90, este cite un miner pe stilp si dupa ce-l demontezi(un dop din plastic apoi cu o tubulara de 10), capitonajul ramine prins in doua clipsuri. Fortezi un pic, dar cu grija si capitonajul se desprinde, iar montajul se face in ordine inversa.  :salut:

Multa bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now