Sign in to follow this  
Followers 0
marsel69ro

fum la rece

9 posts in this topic

buna tuturor!daca cineva poate sa dea un sfat sau macar cu parerea despre problema mea;am un s80 din 1999 cu 250.000km motor 2500 diesel 5 cilindri.problema:la pornire dimineata scoate mult fum,dupa aproximativ 10 sec. mai scade ceata insa totusi e mult prea exagerat!si continua sa scoata fum pana ajunge temperatura pe la 70 grade dupa care intra in normal! porneste bine dimineata iar fumul are o culoare albiciosa si miroase(nu vreau sa il mai miros vreodata) ustura ochii si nasul! sa fie injectoarele? i-am pus ceva pentru a le curata insa nimic!sa le duc la un la un service care se ocupa cu asa ceva? sau e alta buba? multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai vazut si alte dizeluri care scoteau fum cand porneau dimineata.Dupa ce temperatura motorului ajunge la normal, nu mai scoteau.Faza e ca dimineata cand pornesti motorul, se activeaza socul automat si amestecul aer/combustibil este mai bogat in combustibil, de aceea scoate si mai mult fum.

Acuma sincer, eu nu prea stiu care e principiul de functionare la dizel, dar la benzina, si eu cand pornesc masina dimineata, fumul are putin alt miros, kiar din cauza amestecului bogat in benzina si fumul imi iese mai cu presiune, sa zic asa, decat dupa ce se incalzeste putin motorul.La benzina marea majoritate a "fumului" sunt de fapt aburi de la condens.

Acel miros intepator pe care il simti tu cand pornesti masina, e de la catalizator, eu zic ca nu e nici o problema cu masina.

Sa o stapanesti sanatos, fara incidente

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai vazut si alte dizeluri care scoteau fum cand porneau dimineata.Dupa ce temperatura motorului ajunge la normal, nu mai scoteau.Faza e ca dimineata cand pornesti motorul, se activeaza socul automat si amestecul aer/combustibil este mai bogat in combustibil, de aceea scoate si mai mult fum.

Acuma sincer, eu nu prea stiu care e principiul de functionare la dizel, dar la benzina, si eu cand pornesc masina dimineata, fumul are putin alt miros, kiar din cauza amestecului bogat in benzina si fumul imi iese mai cu presiune, sa zic asa, decat dupa ce se incalzeste putin motorul.La benzina marea majoritate a "fumului" sunt de fapt aburi de la condens.

Acel miros intepator pe care il simti tu cand pornesti masina, e de la catalizator, eu zic ca nu e nici o problema cu masina.

Sa o stapanesti sanatos, fara incidente

                      multumesc adi  pentru incurajare!    nu pot sa cred ca nimeni nu  a mai patit asa ceva! sunteti cam scumpi la vorba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prietena mea are si ea tot un dizel si dimineata si al ei scoate destul fum, dar dupa aia, dupa ce se incalzeste putin motorul, nu mai iese atata fum.Fumul tot asa e ...albicios si nici ea nu are nici o problema la masina, masina merge perfect, deci eu zic ca nici la tine nu e nici o problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@marsel69ro problema este de la reglajul avansului de la pompa de injectie, este avansul prea mare, asta se poate datora si de la curea distributie neschimbata la timp .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@marsel69ro problema este de la reglajul avansului de la pompa de injectie, este avansul prea mare, asta se poate datora si de la curea distributie neschimbata la timp .

    buna bogdan

cred ca ai dreptate,mai ales dupa cea ce mi sa intamplat azi! de dimineata cand am pornit masina a luat'o la sfert dar imediat sa oprit si a facut zgomutul ala ca si cum motorul ar da sa mearga in sens invers ceva de genul tac-tac! la adoua cheie insa a pornit si a scos si mai mult fum ca de obicei! se poate regla pompa de injectie ca la aro?  ;D;nu am avut cu ce sa dau capacul jos de la motor ca sa vad ! multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

si cit abur ai in fumul ala?

are si abur dar e foarte mult fum! se uita lumea dupa mine! vreau sa fac ceva! nu consuma nici antigel nici ulei, am stat cu ochii pe ia tot timpul ???  multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se regleaza ca la VW nu ca la ARO ca nu e motor de aro, trebuie verificata distributia, la VW se face cu VAG COMul in modulul TDI Timing checker, se vede clar daca distributia este avansata sau devansata sau pe romaneste avans mare sau avans mic .

La Volvo nu exista in VIDA asemenea optiune, se face un test dinamic si se vad timpii de injectie, cam nasol as spune pt ca e destul de greu sa interpretezi niste date cand nu stii cu ce sa le compari .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0