Sign in to follow this  
Followers 0
alicaron

Hai sa ne dam cu parerea...

8 posts in this topic

Pe data de 26 septembrie 2009 un anumit membru al acestui forum a platit un avans pentru o masina (nu volvo) si tot atunci a aflat ca trebuie sa astepte 6 luni pana cand va reusi sa intre in posesia masinii respective...

Toate bune si frumoase pana cand acum cateva zile (2-3 max) respectivul coleg de forum a primit un mail de la dealerul cu pricina, care spunea ceva de genul: "Draga domnule xxxxxx va informam ca am trimis comanda catre fabrica si ca masina dumneavoastra va intra in productie in lotul din martie (al fabricii evident), iar masina va intra in romania cam in luna aprilie (adica cu o luna peste cele 6 initial).

1. Voi ce ati face in locul celui ce a platit pt un asemenea serviciu...

2. Credeti ca e normal sa dureze 6 luni pana primesti masina??? Nu mai zic peste...

3. Daca acum 6 luni masina costa 32250 cam la cat credeti ca o sa se ajunga tinand cont de faptul ca banii pt avans au fost scosi din banca, si deci pa puiu dobanda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca daca ai stat 6 luni mai poti sta una  ;) Sigur se vor gasi niste masuri compensatorii (covorase, trusa, si alte d-astea), nu trebuie sa-i iei gitul dealerului pentru asta. Cine stie ce comanda a facut omul de dureaza 6 luni? sau 7? Sau poate te astepti la un 30% discount? :D Apropo, cind vine zugravul si iti promite ca intr-o luna e gata casa si o termina peste 3 luni, ce faci? In primul rind esti fericit ca a terminat-o si a plecat. Banii are grija sa ii ceara inainte, putin cite putin.  Best

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde ce ai semnat in contract... Ceva similar am patit si noi cu Skoda (a venit masina dar fara carte - adica nu se putea inmatricula). I-am dat in judecata si am recuperat o suma xxxx de Euro.  Dar repet, depinde ce ai semnat in contract....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citeste bine contractul semnat cu ei. La nevoie, apeleaza la un avocat si cititi-l impreuna. Nu e normal ca sa astepti 6(sase) luni pentru o masina, decat daca face parte din clasa lux si are dotari personalizate!!! Daca e din celelalte clase si nu ai optat pentru cine stie ce dotari personalizate, atunci esti indreptatit si ai 100% sanse sa le ceri daune. Daca nu vor sa ti le acorde, iar contractul este in favoarea ta, apelezi la instanta si iti recuperezi o parte din bani, fie sub forma de dobanda la vedere aplicata de banci la momentul intarzierii, fie chiar daune morale.

In locul tau, in prima faza si avand in vedere situatia economico-financiara actuala, cand producatorii de masini (exceptand producatorii rusi si chinezi! :D ) racnesc dupa comenzi si in nici un caz nu intarzie livrarea, as incepe sa negociez cu dealerul, fiindca in mod sigur si indubitabil ca e vina lui!!!!

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In afara de porsche 911 gt2 nici o masina nu merita sa astepti 6 luni dupa ea. La ce foame e acum in industria auto, ar trebui sa manance din palma oricarui cumparator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aici cateva masini accesibile (nu lux si super-lux) care au termen de livrare mare:

- citroen c-crosser: 12-16 saptamani

- fiat 500 cabrio: 8-12 saptamani

- kia in afara de ceed: 10-12 saptamani

- mazda (modelele prosuse in japonia): 15-20 saptamani

- mercedes clsele a, b, c, glk, e coupe: 12-16 saptamani

- mercedes c 220 cdi, e 220 cdi, glk 250 cdi: 16-20 saptamani

- merceds clasele m, r, gl: 24 saptamani

- nissan pathfinder: 8-12 saptamani

- opel astra, antara, agila: 12-18 saptamani

- renault clio, clio grand tour, scenic, laguna: 9-15 saptamani

- renault kangoo campus: 18 saptamani

la dorinte foarte extravagante poate dura mult mai mult livrarea (cum ar fi de ex renault clio cu motor de 1,2 cu piele, trapa, xenon, culoare roz etc. -daca se ofera/exista asa ceva).

si pe langa asta eu cred ca orice dealer doreste sa vanda cat mai repede o masina, sa primeasca suma totala, nu doar avansul, asa ca de ce sa lungeasca toata treaba?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit un articol care s-ar putea sa va intereseze

"Să aruncăm o privire scurtă peste cifrele reci. Ultimul an cu record de vânzări a fost minunatul ÅŸi de acum îndepărtatul 2007. 366.819 de vehicule turau pe atunci piaÅ£a auto care duduia împreună cu economia, ca să îl parafrazăm pe premierul automobilist din acele vremuri. 2008 a fost aproape la fel de bun, cu vânzări încă excepÅ£ionale de vehicule. 324.080 în scădere cu numai -11,7%. Cei care vorbeau despre criză erau consideraÅ£i încă exagerat de pesimiÅŸti. Banii din bănci încă foÅŸneau prin buzunarele românilor. Exagerat de optimiÅŸti, managerii cu ochelari de cal credeau că o să le meargă cel puÅ£in la fel de bine, în timp ce restul Europei se afunda deja în mocirla crizei.

Dacă pentru pieÅ£ele vechi ÅŸi civilizate, o scădere de 2% este un mic cataclism, iar o creÅŸtere cu 1,5% o sărbătoare naÅ£ională, frenezia a continuat la noi până spre începutul lui 2009. Abia apoi ne-am trezit. PuÅ£in... SfârÅŸitul anului nu adună însă mai mult de 150.000 de vehicule vândute, cele mai multe din stocurile de cu un an înainte de care s-au chinuit să scape importatorii cu reduceri ÅŸi de 40%. Asta ca să vă daÅ£i seama cât erau de mari deja adaosurile. O scădere de peste jumătate scutură acum bine de tot industria vânzătoare de maÅŸini dar, surprinzător, nu asfixiază nici un jucător mare. Restructurările masive ÅŸi tăierile din costurile nesimÅ£ite sunt însă doar o gură din butelia de oxigen, care Å£ine în viaÅ£ă reprezentanÅ£ele. Secretul se află în spate, la service.

De aceea am vrut să vă arăt cifrele pe utimii ani, ca să înÅ£elegeÅ£i cât de important este 2010. Marea majoritate a maÅŸinilor noi cumpărate de trei ani încoace ies din garanÅ£ie… aÅ£i ghicit, până prin decembrie. Asta înseamnă că acea coadă de clienÅ£i care vin la revizie precum vacile la muls se va înjumătăÅ£i din 2011. Magazinele de automobile care aduceau profituri uriaÅŸe, acum fac gaură adâncă în buget. Până ÅŸi curentul lămpilor din showroom se economiseÅŸte. Toată lumea îÅŸi ia salariul de pe urma uleiului, filtrelor, plăcuÅ£elor ÅŸi a altor consumabile vândute cu adaosuri nesimÅ£it de mari în atelier. ClienÅ£ii ÅŸtiu că sunt precum vacile, care trebuie să dea lapte la schimb cu "apă, paie ÅŸi bătaie" încă doar vreo câteva luni, că oricum după garanÅ£ie ne despărÅ£im ÅŸi plecăm "la păscut pe alt imaÅŸ", adică la alte service-uri cu preÅ£uri bune ÅŸi prestaÅ£ii de calitate.

Spre deosebire de acum doi-trei ani, service-urile independente nu mai înseamnă doar atelierul lui nea Gică într-un garaj tip "Granitul" plasat strategic în spatele blocului unde pereÅ£ii sunt plini de scule unsuroase, iar pe canal trag doar Dacii obosite la a treia segmentare. Cei mai buni mecanici de BMW se află, spre exemplu, într-un service din Vitan, peste drum de Stadionul Olimpia la Van International. ÃŽn hala lui Iulian Răgălie sutele de scule profesionale stau curăÅ£ate cu sfinÅ£enie în cutiile lor, iar maÅŸinile sunt triate la intrare. Nu se acceptă rable ÅŸi Dacii, iar problemele nerezolvate la Bavaria îÅŸi găsesc leacul aici din prima.

La genul acesta de atelier, clienÅ£ii au început să vină încă din perioada garanÅ£iei pentru mici intervenÅ£ii ÅŸi vor reveni cu siguranÅ£ă pentru reviziile regulate. O ÅŸtiu deja ÅŸi managerii din service-urile de reprezentanÅ£ă care încearcă să recâştige inimile ÅŸi buzunarele clienÅ£ilor pe ultima sută de metri până la "divorÅ£". GaranÅ£iile de 5 sau 7 ani, lansate de vreo doi ani de Hyundai sau Kia, care ascund de fapt acoperirea doar a unui număr limitat de componente nu sunt soluÅ£ia. Nici reducerile la preÅ£ul orei de manoperă, compensate cu adaosuri exagerate la consumabile nu Å£in figura.

Am văzut însă chiar ÅŸi mărci cu blazon, ca Mercedes care îÅŸi deschid atelierul de tinichigerie pentru orice marcă, doar să vină clienÅ£ii. Asta da. Programări ÅŸi reparaÅ£ii rapide fără devize umflate. Din nou, da. Campanii de verificare gratuită sau la preÅ£uri promoÅ£ionale ca la Honda sau Skoda, din nou da. Eu aÅŸ propune spre exemplu una anuală gratuită de lumini pentru orice maÅŸină de orice vechime. Sunt însă floricele cu care nu se face primăvară, iar la noi e încă ger de crapă pietrele.

Impactul lui 2011 va fi aÅŸadar devastator, ca să folosesc un cliÅŸeu jurnalistic, însă profund terapeutic pentru reprezentanÅ£ele de marcă. Le urez supravieÅ£uire uÅŸoară pe bază de bun simÅ£ ÅŸi prevedere sau faliment scandalos precum profiturile de până azi. Orice s-ar întâmpla, vă garantez că de data asta câştigăm noi, automobiliÅŸtii."

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. din cate stiu eu in perioada de garantie esti obligat sa faci acele revizii conform manualului de service (care impune cateva standarde, printre care PIESE ORIGINALE), asta inseamna ca atat timp cat sunt respectate acele "standarde" puteti sa va efectuati reviziile oriunde (in orice service) fara sa pierdeti garantia masinii oferita de producator (nu de dealer)

Nu stiu daca se poate face la fel si cu lucrari mai complexe (cum ar fii schimbarea chitului de distributie sau alte lucrari de "mare precizie" ca sa le spun asa)

Iata deci inca un subiect la cere va invit sa va dati cu parerea (as fi recunoscator daca ar comenta si un dealer pe aceasta tema), pro si contra bineinteles (daca se poate si cu argumente)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0