Guest supervolv

440 - pornire la cald

20 posts in this topic

Salutare tuturor iubitorilor de volvo!

Am un volvo 440 din 1990, carburator,1.8 de care sunt foarte multumit-stabilitate pe sosea, super spatiu etc., dar de ceva timp ma confrunt cu o problema si nu pot sa-i dau de cap.Dupa ce rulez aprox 50 km orice repornire a motorului se face f greu (motorul se invarte greu ca si cum ar fi consumata bateria dar aceasta e OK) iar dupa ce mai fac ceva Km nu mai vrea sa mai porneasca deloc, dau cheie si NIMIC nici macar nu mai cupleaza electromotorul singura solutie e s-o imping - doar asa porneste. Dupa ce motorul se raceste porneste normal.Am desfacut electromotorul si totul este OK.

Va rog ajutati-ma, nu mai stiu ce sa mai verific sonda de temperatura, ECU.....

PLS HELP!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea e ca fie nu-ti mai incarca cum trebuie alternatorul (eventual releu de incarcare defect sau ceva diode pocnite prin alternator), fie ai foarte oxidate bornele de la baterie si cand acel strat de oxid se incalzeste, ii creste rezistenta, scazand conform curentul reintrodus in baterie.

Altcineva a patit urmatorul lucru: Masina pornea, mergea 10 minute apoi se oprea singura. Daca ii dadea cineva curent de la o alta masina (probabil dupa ce se racea), pornea din nou si dupa 10-15 minute iar se oprea. Cand dadea la cheie nici nu cupla bendixul. A luat alta baterie noua si la fel ii facea, pana a ajuns la un mecanic si i-a curatat foarte bine bornele. A pornit ulterior la sfert si nici nu i-a mai facut figura...

Asa ca incepi cu chestiile simple !

Bafta si spune-ne ce-ai facut !

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi se pare totusi ciudat ca demarorul nu cupleaxa. aparent demarorul nu are legatura cu motorul. :-\ trebuie sa verifici rotorul demarorului cu un bec. trebuie sa dea curent jur-inprejur pe toate lamele. eu am patit acelasi lucru si am fost nevoit sa cumpar rotor nou(2 mil) si de atunci merge fara probleme.nu recomand reparatia cositorirea rotorului. nu tine mult! dupa ce ii vei pune rotor nou vei observa ca se invarteste mai bine. totusi trebuie sa mai faci niste investigatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia cu rotorul nu prea cred sa fie pt. ca atunci ar face la fel si la rece.Mai degraba bornele sau alternatorul,sau bucsele demarorului.Cand demarorul se incalzeste se dilata si bucsele fiind uzate se intepenesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa facea si al meu! cand se incalzeste cred ca nu mai circula curent cum trebuie prin rotor. masa bobinei starter se face prin rotor :-*.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Eu am un 440GL din 1991, 1721cm, carburatie, bezina+GPL.

Pana cum 3 saptamani am avut aceleasi simptome cu "suedeza". La rece a pornit mereu ok dar la cald se intampla (din ce in ce mai des in ultima vreme) sa nu porneasca. Pur si simplu nu misca nimic. Nu pot sa garanatez ca ai aceeasi problema, dar iti spun ce am facut eu si am scapat de problema (sper ca pentru totdeauna).

Am fost la un atelier de electrica auto undeva pe Principatele Unite si mi-au desfacut electromotorul si am schimbat bobina (care era fisurata) si garniturile de la rotor. Din ce mi-au spus baietii de acolo garniturile erau tocite si la caldura datorita dilatarii rototul nu mai avea o pozitie care sa permita pornirea.

Daca pot sa te mai ajut cu ceva da-mi un semn la dionut77 pe YM si discutam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de fapt cred ca ti-au schimbat bucsele. daca tot l-au desfacut trebuiau sa faca si o verificare electrica a rotorului si statorului

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut cu ochii mei bucsele (garnituri, whatever) si mi-au facut si proba dupa reparatie. Am primit si garantie ptr lucrare (6 luni).

Eu sunt foarte multumit ca  am rezolvat problema si nu am dat bani multi, vreo 200RON cu totul (demonatare si reparatie). Sper sa il pot ajuta si pe supervolv cu experienta mea, tind sa cred ca are aceeasi problema, dar nu pot stii cu exactitate, nefiind un mare meserias pe chestia asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc din suflet pentru raspunsuri !

Dupa ce m-am consultat cu unii mecanici si electricieni se pare ca problema vine de la electromotor. Bucsele le-am schimbat acum un an, am pus unele din bronz grafitat, acum dupa ce l-am desfacut am gasit periile destul de uzate si m-am decis sa le schimb, electricianul mi-a spus ca nici rotorul nu mai are viata lunga asa ca m-am hotarat sa caut un electromotor nou.Am gasit la preturi de la 8 la 14 mil.Ieri am dat comanda de unul la 6 mil cu conditia sa dau la schimb pe cel vechi. (din cate am inteles firma reconditioneaza electromotoarele si pastreaza numai piesele fara uzura si le inlocuiesc pe celelalte). Oricum dupa ce-l schimb va comunic daca am rezolvat problema. 

Salut pe toti iubitorii de volvo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa ne spui si noua cum merge cu noul demaror, daca se invarteste motorul mai repede.ai grija sa iti dea si garantie ca dai o gramada de bani! te salut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat electromotorul si acum merge ca uns. In ceea ce priveste viteza de rotatie aceasta este mult mai buna.Acum mai am o singura problema cu pornirea la cald, trebuie sa accelerez pentru ca motorul sa porneasca !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai... si inainte sa schimbi electromotorul, trebuia sa calci acceleratia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motoarele cu carburatie este normal sa pisti putin acceleratia la pornire. Nu este necesara acceleratia la motoarele pe injectie, acolo pompa de benzina iti alimenteaza motorul cu combustibil si cu o anumita presiune. Nu acelasi lucru se intampa si cu carburatia care efectueaza alimentarea motorului cu ajutorul unei pompe de benzina mecanica si cu o pompita se shpritz de asemenea tot cu actionare mecanica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am o problema asemanatoare...imi porneste bine...un timp...dupa care nu mai pleaca de loc...trebuie sa ii dau 10-15 chei si o ia...nu stiu

viteza demarorului e buna... dar are momente in care dau la cheie si se aude decat un tac sub capota daca mia incerc un timp pana la urma o ia...

nu am luat seama sa vad daca face figuri numia la cald....

oare sa fie tot din cauza bucsilor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@daniel eu am avut aceiasi problema. azi am fost la mecanic, si am schimbat bucsile si carbunii. aceiasi problema, pornit la rece ok, cand se incalzea motorul se auzea sub capota un clac, si nu pornea. eu o faceam sa porneasca cu o sticla cu apa turnata pe electromotor, pana azi cand... m-au apucat toti dracii, l-am dat jos si l-am reparat. costul reparatiei in jur de 70 ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer...eu am incercat saii dau un ciocan...am auzit ca asa porneste daca e ceva...

dar..l-am cautat vreo 20 de min si zau ca nu l-am gasit....

In schimb am aflat alta treaba...ca nu are cum sa fie din el...pt ca tata cand mi-a facut ambreiajul si distributia mi-a verificat carbunii si bucsile de la electromotor si sunt ok...

Acum...D-zeu cu mila....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer...eu am incercat saii dau un ciocan...am auzit ca asa porneste daca e ceva...

dar..l-am cautat vreo 20 de min si zau ca nu l-am gasit....

In schimb am aflat alta treaba...ca nu are cum sa fie din el...pt ca tata cand mi-a facut ambreiajul si distributia mi-a verificat carbunii si bucsile de la electromotor si sunt ok...

Acum...D-zeu cu mila....

Cred ca stia ciocanul ce vrei sa faci cu el si de-aia nu s-a dat gasit  :D :D ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am hotarat...il dau jos sa il reconditionez...ce o fi o fi...am perii bune ...rotor bun...stator bun...Bucse noi...bobina de start ce ar mai fi o dilema sau contactele acesteia...Nu stiu...am inebunit ...acum imi trage de rupe...dar d-ne fereste sa o opresc sa iau un suc ca termin tot stocul del a magazin pana imi porneste magaritza...

Totusi...ce sugestii aveti?Unde pot sa il reconditionez eventual si niste pretzuri estimative...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai salut la toata lumea!Am si eu o problema cu batrana mea volvo!Sper sa ma puteti ajuta sau sa ma sfatuiti cu ceva!Deci,am un 440 din 93,benzina si problema e urmatoarea:.prima data cand o pornesc e ok,porneste usor,dupa ce o las putin pornita sau merg cativa km cu ea,o opresc si vreau iar sa pornesc nu mai merge,deci daca se incalzeste un pic motorul se aude ca si cum ar merge in 2,3...porneste la a 3,4a cheie dar si atunci foarte greu si nici'glasul'nu-i mai este acelasi.Care sau de fapt de unde e pb?!pls help

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut! mi-am adus aminte!!!! cind este rece porneste deoarece atit motorul cit si electeomotorul au aceeasi temperatura. cind am avut probleme cu electromotorul , intre el si motor exista o aparatoare pe care nu am reusit s-o dau jos decit cu forta. si acum ma gindesc : nu cumva bucsile de bronz se incalzesc mai mult si mai repede decit otelul rotorului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now