Guest Bullet

Volvo things

11 posts in this topic

Am deschis acest topic in speranta ca ma poate scoate cineva din intuneric si ca nu am gasit ceva asemanator. Nefiind, din pacate, posesor de Volvo (inca) as vrea sa stiu chestii ascunse sau lucruri pe care numai la un volvo gasesti. De exemplu am citit undeva, nu mai retin unde, ca Volvo S60 are clantele usilor in asa fel proiectate, ca le poti deschide si cu manusi groase de iarna, sau ca Volvo face cele mai confortabile scaune din lume.De asemenea as vrea sa stiu daca sistemul de climatizare are ceva in plus fata de "celelalte " masini, dat fiind faptul ca Volvo este fabricat intr-o tara nordica. Poate gasiti ciudat acest topic dar asta e, toti avem "piticii" nostri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu la alte masini...dar la volvo cand senzorul de calitate a aerului ce intra in habitaclu detecteaza valori ridicate

porneste automat recircularea aerului in masina fara interventia factorului uman.

altceva deocamdata nu stiu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti citi aici cam cu ce a iesit pe piata Volvo, si anii cand a adaugat aceste dotari pentru siguranta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_cars#Safety_milestones

@nazkamike: IAQS-ul este intr-adevar ceva foarte misto, dar cum unii copiaza dupa altii, uite ca a aparut si pe SEAT asta. Insa nu este un senzor, ci doar o "regula" astfel incat cand dai in marsarier, sistemul comuta automat pe recirculare.

@Bullet: o chestie absolut dementiala este BLIS-ul de la C30 (BLind spot Infirmation System), care detecteaza cu o camera montata in oglinda daca o alta masina este in "unghiul mort" si atentioneaza soferul prin aprinderea unei lumini la baza oglinzii respective.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte multe masini au acum senzor de calitate a aerului. Chestia legata de mersul inapoi e la Passatul nou si probabil si la Seat, insa la Volvo e chiar un senzor ce detecteaza noxele (situat dedesubtul clapetei de recirculare la S60 ). Culmea e ca  nu e prea eficient din pacate la camioanele noastre de 100 de ani si daciile cu euro p...., tot metoda cu recircularea manuala e mai buna, ce sa mai zic de fapul ca nici nu intra in discutie recirculare automata la mirosul de rahat de pe drumurile noastre ;D ;D. Poate ar trebui sa le spunem celor de la Volvo sa produca si un senzor "shit-sensitive" special pentru Romania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte multe masini au acum senzor de calitate a aerului. Chestia legata de mersul inapoi e la Passatul nou si probabil si la Seat, insa la Volvo e chiar un senzor ce detecteaza noxele (situat dedesubtul clapetei de recirculare la S60 ). Culmea e ca  nu e prea eficient din pacate la camioanele noastre de 100 de ani si daciile cu euro p...., tot metoda cu recircularea manuala e mai buna, ce sa mai zic de fapul ca nici nu intra in discutie recirculare automata la mirosul de rahat de pe drumurile noastre ;D ;D. Poate ar trebui sa le spunem celor de la Volvo sa produca si un senzor "shit-sensitive" special pentru Romania.

Shit-sensitive  ;D ;D ar trebui asa ceva....Va multumesc pentru raspunsuri tuturor, dar mai am o intrebare. Stiam ca oficialii Volvo spuneau odata ca bunastarea si confortul pasagerilor sunt date de sistemul de climatizare al masinii este incalzirea, racirea sau izolarea masinii mai buna decat la altele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

referitor la etanseitate....un coleg mi-a spus ca a citit mai demult ca au bagat un volvo intr-o baie salina (apa de mare)

nu stiu cat timp si nu a patit nimik la caroserie si ca nu a intrat apa inauntru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu poate fi adevarat. In toate masinile intra apa prin toate gaurile posibile si imposibile in cazul unei scufundari.

Spre exemplu; climatizarea-un sistem de climarizare oricat de eficient ar fi chiar si pus pe recirculare nu e etans, mai mult decat atat sub spoilerul din spate la toate masinile moderne e un sistem de aerisire similar cu branhiile pestilor, chederele de la geamuri nu sunt etanse, pe la turela e firesc sa intre apa etc.

Rezistenta la salinitate e realizata prin folosirea tablei galvanizate si a multor altor solutii si rasini antirugina. Referitor la asta acum cativa ani (5 cred ) s-a scufundat un vapor plin cu Volvo-uri cu destinatia SUA. As fi curios sa vad in ce stare se afla masinile alea pe fundul oceanului (poate macar niste piese de schimb sa folosim si noi de pe ele  ;D ;D ;D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

masina mea a avut incalzitor electric pentru motor dar cred ca si alte masini au asa ceva. scaunele sunt intr-adevar foarte comode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am citit, exista un cinematograf renumit undeva in Suedia (nu stiu locatia sau numele exact), echipat EXCLUSIV cu scaune de Volvo S60, considerate cele mai comode din lume :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

S 60 ai zis?  ;) Simt cum imi cresc ficatii  ;D ;D ;D. Sunt intr-adevar foarte comode scaunele si totul e la indemana soferului. E una din putinele masini pe care le-am condus in care simti ce e facuta in primul rand pentru sofer. Cel mai mult m-am dat cu ea 1200 km in continuu si as mai fi facut inca 500 fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe site-ul Volvo zice de un cinematograf cu scaune de S80.  ;D Nimeni nu paraseste sala inainte de terminarea filmului.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now