Marian78

Probleme debitmetru?

5 posts in this topic

Mi-a aparut o problema la masina! Cateodata relantiul oscileaza enervant intre 600 - 1200 ture si din experienta mea m-am gandit la debitmetru. Am scos mufa de la debitmetru in momentul cand motorul oscila si s-a stabilizat imediat.Am verificat filtrul de aer si e OK.

Sa fie bulit debitmetrul? Sau se poate curata ?

Am nevoie de niste pareri va rog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca in prima instanta sa cumperi niste spray carb cleaner si sa cureti interiorul tubului, inclusiv placuta metalica din debitmetru cat poti tu de bine. Cu ceva Spray-Kontakt sau WD-40 te poti "ocupa" de mufa care intra in debitmetru (niscaiva contacte oxidate acolo iti pot da mari batai de cap).

Principial, debitmetrul functioneaza in "halul urmator": Pe doua din cele 4/5 fire care intra in debitmetru, este incalzita acea placuta metalica prin trecerea unui curent. Alte doua fire sunt pentru masurarea temperaturii aerului prin intermediul RTD-ului (Rezistenta Termo-Dependenta sau Termistor) - bulinuta mica din interiorul debitmetrului. Pe al 5-lea fir se masoara tensiunea care trebuie mentinuta la capetele placutei metalice pentru a o tine incalzita (aceasta dupa transformari ulterioare devine o masura a cantitatii - in grame - a aerului trecut peste ea). Daca firele sunt oxidate, ori placuta nu mai este incalzita, ori nu mai masoara corect temperatura aerului, in oricare caz masina "simtind" ca debitmetrul este fizic conectat, dar dand valori eronate.

Daca scoti mufa debitmetrului, ECU-ul masinii scoate valorile date de senzor din evidenta si calculeaza timpii de injectie dupa ceilalti parametri (sonda lambda, temperatura motor, pedala acceleratie, etc). Motor ruleaza stabil la relanti, insa daca accelerezi masina brusc iti va da rateuri in 90% din cazuri.

Parerea mea e sa incerci sa cureti bine tot-tot pe-acolo, si daca sufli cu aer comprimat, fa-o tinand capatul furtunului de aer la cel putin 1 metru de piesa, altfel risti sa se rupa placuta, este foarte fragila !.

Cel mai bine este sa te duci la un service, sa dai cativa banuti si sa-ti puna masina pe un tester. Astfel vei afla exact daca debitmetrul mai functioneaza, sau problema e din alta parte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspunsul profesional! In mufa de la debitmetru intra 4 fire si cred ca am sa curat in prima faza cam tot ce inseamna tubulatura pana la galeria de admisie. O sa vad apoi daca mai face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multi posesori de 850 au problema asta, inclusiv eu. N-am reusit prin nici o metoda sa scap de fluctuatii. Speram sa gasesc pe cineva cu un IAC bun pentru a face o proba, dar inca nu am gasit. Problema e ca piesa e foarte scumpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu mai am IAC la masina mea  ,se numeste ETS (electronic throtle system) fabricat de Magnetti Marelli si e complet electronic. Problema e ca nu face tot timpul. Mai dispare cateodata si din cate am citit se poate curata.O sa vad dupa aceea ce se intampla caci deocamdata nu am timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now