Guest budulan

Curatare injectoare la D5

17 posts in this topic

A facut cineva pana acuma o curatare de injectoare? Si daca da...., prin ce medoda? Chimica sau cu Ultrasunete? Am fost astazi la doua service-uri auto. Primul mi-a spus ca se face chimic, costa 60Ron. Al doilea service mi-a spus ca se face cu ultrasunete si numai pe injectoarele pe care se constata ca nu lucreaza. Spunea ca la motoarele COMMON Rail curatarea chimica " e frectie la picior de lemn". Daca cineva stie sa-mi spuna cum e mai bine.....ar fi super... Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca stiu cine ti-a zis ca curatarea chimica e frectie la picior de lemn  ;D ;D, am mai auzit si eu textul asta.

Un proces de curatare oricare ar fi el nu poate dauna decat daca e facut de catre nemeseriasi. Mecanicul cu care am vb eu aici lucreaza la reprezentanta Fiat si chiar atunci curata de zor chimic niste injectoare la un Alfa 156 2,4 d.

Treaba e in felul urmator: iti conecteaza instalatia de motorina dinaintea pompei de inalta presiune la un aparat ce baga in sistem o solutie de curatare. La Alfa-ul respectiv s-a vazut clar diferenta, cand a inceput curatarea scotea un fum negru ca un camion, la final motorul a inceput sa mearga mai bine si nici urma de fum. Te sfatuiesc sa incerci prima oara chimic deoarece nu trebuiesc scoase injectoarele. Daca incerci sa le scoti e posibil sa nu le poti scoate pe toate sau dupa ce le montezi inapoi sa ai scapari de motorina pe la conducte daca nu stiu sa ti le puna inapoi ca lumea. Si mai rau e daca incepe sa-ti scape compresie pe langa injector, atunci iti trebuie kitul de reparatie care costa "doar" 37 eur/ injector ( stiu din proprie experienta ;D, de obicei daca se intampla asa e rupta potcoava care apasa injectorul in chiulasa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut eu acum 3 luni la Primus am facut o verificare si am intrebat si de curatat injectoare,la care ei au spus ca numai la benzina se pot curata,pt.motorina altele noi care sint in jur de 600euro bucata,dar incearca cu solutie chimica nu ai ce pierde,anunta-ne ce ai rezolvat.Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Se face curatare si la injectoarele de diesel. Exista 2 metode: chimic ... sau prin demontare bucata cu bucata, verificarea lor, si eventual repararea daca e cazul. Ultrasunete pentru diesel nu prea am auzit sa fie la noi in tara.

Eu am curatat chimic la fosta masina (Astra 1.7 DTI) si efectele s-au vazut clar. Plus ca nu e nici asa scump. Metoda este cea prezentata mai sus, se cupleaza turul si returul pompei de injectie la un aparat special, care o alimenteaza cu solutie (WYNN's). Eu personal recomand a fi facuta la ~30k km. La ce combustibili avem in tara asta ....

Si inca ceva: nu pune vreun aditiv din ala in motorina de scrie pe sticluta ca ajuta la desfundarea injectoarelor ca mai rau faci. N-o sa simti nici o diferenta (poate doar ca efect placebo) dar ai toate sansele ca solutia respectiva sa iti dizolve depunerile din rezervor si sa le bage in alimentare. Efectul, se deduce simplu ... risti sa infunzi mai rau injectoarele (ma rog, aici exista niste contradictii, unii zic ca e bine, altii ca rau ... .asta e parerea mea, nu am zis nici un neadevar, concluziile le tragi singur).

Cel mai safe tot cu montat tur-retur pe aparat/solutie WYNN's.

Bafta!

LE: Sper ca ai zis 60 RON / injector ... ca daca toata operatiunea te costa 60 ron mai bine nu o faci. O operatiune 'ca la carte' cu aparat/solutie WYNN's (in cantitatea care trebuie) costa in jur de 60ron/injector (desi se curata toate in acelasi timp ;)), depinde cate injectoare ai si unde o faci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu aruncati cu pietre in mine .......spun doar din auzite ....cica la un plin de motorina sa se bage 1 litru de benzina FX de la rompetrol .....ca asa s-ar mari cifra octanica si ar desfunda injectoarele ..... nu am avut tupeul sa incerc ...dar ....intreb .....Este adevarat ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU!

Ca idee, nu exista notiunea de 'cifra octanica' la motorina. Eventual ... cifra cetanica. Intr-adevar, metoda se folosea pe vremuri (la tractoare mai ales ;) ) pentru a facilita aprinderea motorinei la temperaturi scazute. Pe motoarele de ultima generatie ... va rog mult nu va mai luat dupa povesti spuse din batrani. Faceti ce scrie la carte, si e suficient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergand pe principiul ca "mai rau nu poate sa-i faca" am fost ieri dupa-masa si le-am curatat chimic. Se pune solutia (1 L) in aparatul WYNS (ceva cu remote ....mama zborii), turul masinii il trece in retur iar toata alimentarea se face prin aparatul lor. Procedura a fost asa: Merge motorul 20 min la turatia de relanti..... Se opreste dupa 20 min. Sta 5 min. dupa care merge iar 20 min alternand astfel: 1 minut la relanti, 30 sec. turat la 2000-2500t/min. Dupa 20 min se opreste sta 5 min, iar se porneste si se alterneaza cu accelerarea motorului....pana e gata solutia.... In functie de consumul masinii astepti sa termine solutiia. Era unul cu Cielo in fata mea, care a consumat solutia in 10MIN!!!.

  Per total costa 30 RON solutia si 30 RON manopera.....Unde am fost eu... La motoare pe benzina....pretul e mai mic.

  Drept sa spun numai o zi am mers cu ea dupa curatare, dar eu zic ca e OK. Pe instructiiunile de la solutie spune ca e recomandat la 50.000kM sa repeti procedeul.

  Cat despre solutia care se introduce direct in rezervor...va spun din proprie experienta ca NU ARE NICI UN EFECT....in afara de cel psihic...Am bagat in vechea masina LITRII intregi de solutie si nu simtea motorul nici o diferenta....Dupa ce le-am curatat pe banc a fost ok (VOrbesc de vechea masina). Am incercat sa evit curatarea in baie sonica la injectoarele de pe D5 pentru ca mie frica ca nu le mai aseaza la loc. Asezarea lor se face "in oglinda" daca nu sunt puse corect....scapa pe langa.... Iar un injector la reprezentanta in TM e 1680!!!

  Ca si concluzie.....daca nu e decalibrat injectorul eu zic ca merita curatat chimic...

  Multumesc pentru toate opiniile...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm ... interesat rau de tot pretul. Aveai vreo combinatie ... sau asa sunt preturile pe la voi?? :)

Ca operatiunea a fost facuta corect, dupa cum ai descris-o.

Ma bucur ca esti multumit si sa auzim numai de bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astea sunt preturile in Deva.... Chiar era un atelier mai scump decat media...... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat sa evit curatarea in baie sonica la injectoarele de pe D5 pentru ca mie frica ca nu le mai aseaza la loc. Asezarea lor se face "in oglinda" daca nu sunt puse corect....scapa pe langa.... Iar un injector la reprezentanta in TM e 1680!!!

Sac, de la mine il iei cu 1153RON ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu e cazul sa le cumpar..... Merge "brici" masina, doar ca la service ei au incercat.....daca tine tine, daca nu....nu... Oricum e dif mare de pret. De 180E....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de injectoare eu am o scapare de compresie pa langa nr 2 (Alex stie  ;D ;D). De la intalnirea de la Predeal ma tot chinui sa-i conving mecanici sa mi-l dea jos sa vada ce-i acolo. Unii imi ziceau ba ca e blocat (asta fara sa incerce macar sa-l dea jos) dar cea mai mare enormitate am auzit-o de la reprezentanta, citez " E COMPLICATA PROBLEMA DOMNU', S-AR PUTEA SA TREBUIASCA SA SCHIMBATI MOTORUL", moment in care m-am blocat :o :o :o :o :o. Cum p..... ma-sii sa trebuiasca sa schimbi un motor pentru un injector, in cel mai rau caz daca e praf si blocat te rezumi la un schimb de chiulasa, asta e logica mea cel putin si nu sunt de meserie. In final m-am dus la unu si i-am zis sa-l dea jos indiferent de ce se intampla pe raspunderea mea si evident  iesit dupa o "titanica" munca de 2 minute. Acu astept kitul de garnituri de la Alex.

Ca sa vedeti in loc de 10k euro pe un motor nou treaba s-a rezolvat cu 37 euro + manopera si alte fleacuri.

Cineva ar trebui sa le spuna loazelor astea de la reprezentante ca, chiar si in conditiile Romaniei nu intotdeauna se intalneste hotul cu prostul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la curatarea injectoarelor la diesel, toate povestile de mai sus sunt niste enormitati.

niciodata, la motoarele diesel nu se infunda injectoarele din cauza presiunii foarte mari de lucru si  a temperaturii foarte mari la care lucreaza.

sunt doua tipuri de injectoare: cu comanda hidraulica (tdi) si cu comanda electrica (jtd, hdi, d5).

anomalii in functionarea injectoarelor cu comanda hidraulica apar doar din cauza filtrelor neschimbate la timp, care permit impuritatilor foarte fine sa ajunga in duza injectorului, unde este presata de arc si astfel mareste uzura scaunului si a acului.

la cele cu comanda electrica pot aparea probleme electrice, caz in care singura solutie este inlocuirea injectorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca la toate service-urile care curata injectoare la Diesel sunt escroci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-as zice ca sunt enormitati. E adevarat ca presiunea de injectie la common rail e intre 300 si 1600 bari dar nu vad de ce ar face rau o curatre chimica, mai mult decat atat eu am vazut cu ochii mei cum s-a schimbat mersul unui motor de alfa 156 dupa o astfel de curatare. Masina mergea si suna mult mai bine, nu mai scotea fum negru. Poate cu ocazia asta se curata putin si filtrul de particule care stim cu totii ca e fara intrtinere, insa majoritatea nu stiu ca pentru a se autocurata are nevoie de o turatie relativ mare si constanta pentru cca 5-10 minute, cu alte cuvinte regim de autostrada care la noi nu exista din pacate.

@alecxica La care tipuri de motoare tdi te referi la cele clasice tdi cu pompa de injectie sau la pumpe duse care tin sa te informez ca au sistem pompa-injector piezoelectric si presiune de injectie de aprox 2500 bari

Reala diferenta intre tdi si common rail este ca la prima injectorul este si pompa de injectie si la ultima e rampa comuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tdi pd intra in categoria celor cu comanda electrica.

Si apropo de cazul Alfa 156, esti sigur ca acea curatare a injectoarelor nu a fost insotita si de schimbarea filtrului de combustibil ?

Oricum afirmaÅ£iile mele se bazează, ÅŸi aici mă repet, pe presiunea de lucru fantastic de mare a injectoarelor de motoare diesel ÅŸi pe temperatura fosrte ridicată sub care lucrează, condiÅ£ii care nu permit acumularea de depuneri pt că sunt fie spălate, fie arse.

Nu voi contrazice afirmaÅ£ia că acea curăÅ£are chimică nu are ce să facă rău, însă în contextul celor afirmate de mine acum ÅŸi mai sus, (CU CARE VÄ‚D CÄ‚ SUNTEÅ¢I DE ACORD), cât ÅŸi a schimbării filtrului de motorină la intervale rezonabile, NU VÄ‚D ROSTUL EFECTUÄ‚RII UNEI ASEMENEA OPERAÅ¢IUNI, care, spun ÅŸi eu acum că, pt un motor diesel, este "FRECÅ¢IE LA PICIOR DE LEMN".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Disutiile incep sa fie variatiuni la aceeasi tema. Fiecare posesor de s60 si nu numai e liber sa-si faca ce vrea la masina ca in fond o face pe malaiul lui. Daca unii zic ca e frectie la picior de lemn altii (printre care ma numar si eu) zic ca se vede diferenta in bine. Contradictiile de maniera asta sunt inutile si neconstructive.

Nu vreau ca acest subiect sa se transforme intr-o cearta intre volvisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now