criss

schimbare 850 aspirat pe turbo

7 posts in this topic

am un prieten in giurgiu si are un 850 2500 cmc fabr 1994 si vrea sa ii puna turbina.

se poate?

daca da,spuneti-mi si mie ce modificari mai trebuiesc facute si in afara de galeria de evacuare si intercooler cu tot ce tine de furtune si conducte.

intreb sa nu arunc ceva de la mine sau sa duc la fier vechi si apoi sa ii trebuiasca

multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D In principiu se poate dar e multa munca si sunt necesare multe piese.Toata instalatia electrica +ECU+debitmetru,tubulatura pentru intercooler ,galerie evacuare+downpipul cu catalizator .Problema ar fi cu raportul de compresie care este 10.5:1 iar 0.65 bari boost cum e la T5 s-ar putea sa faca POC motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc marian.mai bine sa stea linistit ca toata tevatura asta inseamna multa munca si la fel de multi bani,pe deoparte,pe cealalta parte eu as fi fericit ca as mai scapa de piese de la mine dar fiindu-mi prieten nu l-as sfatui sa faca treaba asta.inca o data i-ti multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Exista si o alta metoda pentru management-ul motorului:

Se poate folosi ECU original, si montarea unui Unichip care sa se ocupe de management.

In prima faza va trebui decomprimat motorul, prin prelucrarea chiulasei (depinde de presiunea cu care va merge turbo, este posibil sa nu fie nevoie).

Va trebui montata o noua galerie de evacuare cu turbina, intercooler cu toate traseele si downpipe (poate se poate adapta evacuarea stock prin construirea unei flanse potrivita pentru turbina, poate va trebui un downpipe complet). Dupa care va trebui facuta alimentarea cu apa/ulei a turbinei (sau doar cu ulei, depinde de modul de racire al masinii).

Pastrand ECU original, va trebui cumva reglat amestecul pentru a da mai multa benzina iar acest lucru se rezolva relativ usor, prin adaugarea unui injector suplimentar, comandat tot de Unichip.

Foarte posibil sa trebuiasca schimbat debitmetrul, depinde de tolerantele celui stock si de presiunea dorita in turbo.

Dupa toate acestea ... reglaj de soft obligatoriu (pe Unichip), si gata ... masina e turbo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si internele nenea ?! Si pishatoarele de ulei de sub pistoane care sunt numai la turbo ?! Come on, stii ca vroiam sa-mi pun si eu turbina pe 1.6 si am renuntat... Cel mai bun motor turbo e ala de la mama lui. Chiar daca decomprimi chiulasa, probabil ti se vor sparge pistoanele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totul depinde de presiunea in turbo :) ... Daca dai doar putin, vor tine si pistoanele stock. Pentru performante reale, ar trebui pus un kit de interne forjate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

va multumesc de ajutor.in giurgiu nu prea are cine sa faca astfel de operatii.

omul s-a cam speriat si bate un pic in retragere.

este vreo diferente intre cutia de t5 si cutia de un aspirat,daca da care?

este vorba de 850 aspirat fab 1994 si t5 fab 1997

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.