rich1974

turbo diesel intercooler

25 posts in this topic

salut! sunt nevoit sa schimb motorul la al meu 244 si am cumparat un motor tubo cu intercooler (pe asta l-am gasit mai comvenabil). din pacate radiatorul de intercooler lipseste asa ca va trebui sa cumpar unul si am vazut ca este cam scump. se poate lua de la alt motor radiatorul de apa si sa il fac sa treaca numai aerul prin el? eventual ma gandesc la o largire a gurilor de intrare si iesire.  urmeaza sa montez motorul. sper sa nu am probleme cu el si turbina sa aiba loc in compartimentul motor. motorul cred ca a fost pe seria 900 ca pe chiulasa scrie ca e din 95.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca este vorba despre motorul diesel D24TIC am un intercooler in perfecta stare, disponibil. Acum nu stiu ce intelegi tu prin preturi mari, dar cred ca ne putem intelege

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu poti monta un radiator de racire pe post de intercooler pt. ca pierzi toata presiunea turbinei in canalizatiile mici ale acestuia. iti pot oferi un radiator de intercooler original la un pret decent. si cred ca la modificarea pe care o faci o sa mai ai nevoie si de alte repere. astept sa-mi spui pt. ca te pot ajuta.

numai bine, CataliN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

back again! din pacate a trebuit sa dau jos turbina pt ca baia de ulei pe care am montat-o nu avea drenaj de ulei de la turbina. asta e !  :(  ma intreb daca va functiona corect ca un motor aspirant. unii imi spun ca are o alta diagrama de distributie iar mecanicul care mi-l monteaza spune ca e la fel ca unul aspirant original. care sa fie adevarul? stiu ca s-ar fi putut face acel canal de drenaj in baie dar nu mai aveam nici timp, nici nervi, nici bani prea multi pt astfel de modificari. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceva in povestirea ta nu se leaga ! n-ai cumparat motor complet ? am inteles, lipseste intercooler-ul, dar restul nu este complet ? intrebi daca un motor turbo caruia ii scoti turbina va functiona ca un motor aspirat normal ? raspunsul este negativ ! au diagrame de putere si moment total diferite !

trebuie sa detaliezi putin daca vrei un sfat competent ! eu am un astfel de motor de rezerva !

am si documentatie pt. cele trei variante ale acestui motor, daca te intereseaza ! daca-l faci dupa ureche n-o sa iasa nimic !

daca elimina turbina, admisia de aer cum o face mecanicul tau ? va trebui sa schimbe si galeria de admisie !

depinde si de tine cat de performanta si estetica vrei sa fie aceasta modificare  !

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut! ideea e urmatoare! eu am un 244 d6 si am comparat un motor de pe seria 700(asa cred eu,fiindca l-am luat de la sh si tipul stia ca e de pe volvo si atat). din pacate a trebiut sa-i schimb baia din cauza traversei de sub motor.asa  ca am pus baia de la motorul initial dar aceasta baie nu are drenaj pt uleiul de la turbina. galeriile de admisie si evacuare le-am pus pe cele de la motorul vechi. la prima vedere nu e nici o diferenta fata de motorul initial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

acuma am inteles, n-ai vrut neaparat sa ai motor turbo !

sunt curios ce performante va avea si ce consum ! dupa ce te dai cu ea scrie niste impresii !

succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu vroiam sa stiu daca e vreo diferenta la distibutie la turbo fata de aspirant la motorul respectiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cam cat se tin bujiile pt pornirea la rece? nu am senzor de temperatura. :'(

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 760-ul meu turbo diesel stateau cam 5 sec vara, iar in sezonul rece era nevoie cam de 9 sec.

Cel mai bine este sa incerci, scazand cu cate o secunda pt a stabili tmp optim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut! mai am niste nelemuriri! am observat ca motorul asta are o sonda ??? la teul de apa de supt ;D injectoare din care ies doua tevi din plastic subtiri. alta chestie ar fi contactul electric de la acceleratie la pompa de injectie. la ce folosesc aceste componente? thanx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

am ramas dator cu un raspuns! am facut cateva sute de km cu masina si motorul se comporta ok. scoate ceva fum negru cand accelerez dar parca are consumul ceva mai mic decat inainte :). la relanti motorul se cam misca dar cred ca e de vina avansul. nu am facut nici o modificare la el, pur si simplu e un turbodiesel fara turbina.de tras,trage mai bine decat cel dinainte. bine! cel dinainte era busit rau(d-aia l-am si schimbat). poate sunt ajutat si de presiunea mai mare la injectie , am inteles ca la turbo ar fi 150 bari fata de 130 la aspirant. in rest sunt reletiv multumit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a venit iarna si ma confrunt cu o problema. motorul se incalzeste foarte greu. imi este mila cand vad ca motorul merge destul de mult la o temperatura scazuta avand o uzura foarte mare. ma gandesc la o metoda de a incalzi cat de cat motorul inainte de pornire. sa fie si la un pret mic. cand stateam la mine acasa bagan un resou sub baia de ulei. acum m-am gandit ca sa iau un arzator ceramic si cu o butelie mica si sa o pun tot sub baie. aveti alte sugestii? stiu ca pare aiurea dar cred ca ar fi minunat sa avem motorul cald in 2-3 min. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat mai are masinuta ? Mai e functional ? Eventual poti incerca cu unul care deschide mai tarziu, parca sunt de 82 si de 87 de grade pentru masinuta ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am termostat si merge ca am incalzit masina la relanti pe loc si deschide bine. pur si simplu motorul se incaleste greu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă se poate numi aÅŸa, la aceste motoare există această problemă. Fiind un motor foarte mare, ÅŸtim bine că el a fost conceput pt a echipa o dubă, efortul pe care-l depune pe această maÅŸină este incomparabil mai mic ÅŸi cred că ăsta este unul dintre motivele pt care ÅŸi ajungerea sa la temp normală de funcÅ£ionare se face mai greu, combinată ÅŸi cu construcÅ£ia sa în linie; ÅŸi nu e vorba decât despre 6 în linie. Eu am încercat ÅŸi varianta cu termostatul care să deschidă mai târziu ÅŸi nu a ajutat cu nimic. Deci, pur ÅŸi simplu aÅŸa funcÅ£ionează acest motor sau cel puÅ£in la fel funcÅ£ionează ÅŸi al meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca si d'aia se recomanda ulei 5w-40,50 la aceste motoare. sa faca ungerea la rece mai bine.cand au aparut motoarele astea nici nu cred ca existau uleiuri cu asemenea vascozitate. am inteles ca exista niste modele polar care au incalzire suplimentara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Eu am un 740 24D din 84....si ma surprinde ce aud:ca motorul fiind in linie si in 6 cilindrii are probleme cu incalzirea....pai se incalzeste mai repede cel in V??? sau W???  Sau fabricat motoare in linie si cu 12 cilindrii si nu au fost probleme....Cred ca este cu totul altceva...

      Incalzirea pe loc la ralanti a motorului nu se mai practica la motoarele moderne...si ca sa faci "focul" sub motor ca soferii de RABA si SAVIEM .......parca nu se potriveste. Motorul meu se incalzeste in primele 10 minute de mers fara stationare la ralanti dupa pornire si crede-ma are ceva vechime in km....Cum ai constatat ca nu ajunge la regimul normal de lucru? Ca nu se incalzeste? Adica ce nu face?...Ca tu vrei sa ii pui incalzire la baia de ulei ....asta ajuta doar la pornire in caz ca ai un ulei prea vascos....ceea ce nu cred...deci,daca vrei, explica mai in amanunt cam ce face motorul tau cand spui ca se incalzeste greu....

  Cu stima,

              MihailCostin

Share this post


Link to post
Share on other sites

::)Pune-Å£i un webasto ,dar e cam scumpuÅ£ (la SH îl găsesti la 2-300E).Ce innseamnă se încălzeste greu:in minute sau kilometrii ?Indicatorul apei stă la mijloc mereu sau in mers mai scade?

Eventual schimbă-ti termostatul cu unul care deschide mai târziu (90-92 grade)dacă se găseste asa ceva.

Eu am un webasto benzină pe un motor diesel si îl alimentez cu benzină dintr-un vas de expansiune.ÃŽn 5-10 min. se încălzeste si motorul si cabina destul de bine.Avantajul la cel pe benzină este că la -20 grade nu-ti este frică că î-ti îngheaÅ£ă motorina iar motorul porneste la sfert de cheie.

Iar ca să nu bulesti motorul iarna ia-ti un ulei mai fluid(5w40-10w40)

De curiozitate vezi la :www.webasto-service .ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc de raspunsuri! in 10 minute se incalzeste si al meu nu e nici o problema. dar iti dai seama ce uzura am in acele 10 min.!!! trebuie totusi recunoscut ca o incalzire suplimentara ajuta mult. pornire mult mai usoara, protectia bateriei, demarorului, bujiilor si motorul ajunge la temperetura de regim mult mai repede.  motorul poate porni la -15,-20 grade si fara incalzire dar cu ce pret! am uitat sa spun ca si consumul va fi mai mic, mai ales pt drumuri scurte!  o sa ma uit la webasto sa vedem ce au acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am o noua problema! nu mai porneste cataraga!  ???(ca sa parafrazez un coleg de forum) cred ca din cauza bujiilor incandescente arse! as vrea sa stiu si eu daca se poate umble la ele fara sa demontez ceva (conducte,pompa). atunci cand invart cu demarorul scoate fum negru. asta cred ca e! bujiile arse!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e acelasi D6 care l-am avut si eu pe 740, poti schimba bujiile fara prea multe batai de cap. Fumul negru este de la motorina nearsa sau pompa de injectie are debitul marit. 4 bujii se scot usor afara, iar la cele din partea dinspre habitaclu e nevoie de ceva modificari la cheie (prelungire). In orice caz sa NU CUMPERI BUJII MADE IN ITALY ca nu tin mai mult de 6 luni. Ce e mai rau ca de obicei se ard cele de langa pompa de injectie (dinspre habitaclu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o rugaminte! poate stiti undeva un atelier unde se poate reface oglinda farurilor (cromare sau alte procedee) . am incercat cu un spray dar nu a mers! thanx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

am un volvo 244

la care am schimbat motorul d6 cu d24 tic

intecoolerul nu asta original ii de fiat mai mic comparativ  cu ala original

dar diferenta ii de la cer la pamint  puterea o crescut consumul  la drum intins  o scazut la 6/100

deci merita chinuiala  cu baia ,esapament,

am vazut ca aveti un intercooler de volvo original  dadca da trimiteti un mail la botyanoli@yahoo.com

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now