Guest zbarcica

sonda lambda....

6 posts in this topic

salut

am schimbat cutia de viteze acum 2 luni, respectiv pana am gasit una second(olanda) masina a stat cam o luna cu toate "matele" desfacute in parcare...dupa schimbarea cutiei de viteze si montarea tuturor componentelor ce au trebuit desfacute la un moment dat pentru operatiune, sonda lambda imi zambea in bord...

mecanicu de-mi schimba cutia mi-a zis sa mai merg asha cu ea ca poate isi revine :o ....bine...

mashina merge...trage...are consum cam cu 10% mai mare decat imi arata computerul...dar lumina tot in bord zambeste...

orice parere este binevenita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Sonda lambda" este de fapt doar semnul "Lambda", si care indica o defectiune la motor, mai precis "nivel ridicat noxe". Lucrul poate fi de la o banala bujie incandescenta pana la un senzor de temperatura iesit din parametri sau ceva mai grav.

Recomandarea mea (presupun ca ai motorul de 2.5 de la Audi) sa pui Vag-Com-ul pe ea si sa vezi ce nu-i place, si abia apoi sa te apuci s-o desfaci :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

poti, de asemenea, sa verifici si filtrul de aer. daca masina a stat mult si intr-un mediu mai umed, se poate ca filtrul sa se fi imbacsit cu praf si apa si sa nu mai lase sa treaca cantitatea optima de aer (motorul merge mai inecat). de aici si nivelul crescut de noxe in evacuare semnalizat de sonda. acelasi lucru l-am patit si eu la a mea. dupa ce am schimbat filtrul n-am mai avut nicio problema....

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  in primul rand multumesc pt promptitudine!

intr-adevar, cred ca nivelul de noxe este ridicat, si asta o spun nu pt ca m-as pricepe, ci din cauza fumului pe care il lasa in urma la demaraje...daca totusi ai timp si rabdare, poti sa-mi explici ce poate insemna "mai grav"..?

cine este acest "vag-com" si la ce echipa joaca? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La orice service care "face" VolksWagen. Nu cred ca te costa mai mult de 500.000 o diagnoza. Fumul poate fi intr-adevar de la filtrul de aer, schimba-l pe el intai cum a spus si Shpeedy si apoi mai vezi ce e de facut ! Motorul diesel e foarte sensibil la filtre de aer proaste, si ca exemplu (DanM, stiu ca nu te superi ;D) un coleg de-al nostru ma umplea de "respect" la fiecare serpentina de la Predeal. Dupa ce a schimbat filtrul de aer, totul era "clean as a whistle".

Bafta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now