Vic21

Sistemul de climatizare la S80 2010

32 posts in this topic

@BYK Sistemul este unul foarte simplu, trebuie sa-ti imaginezi ca DPFul este un sac de aspirator, el are rolul (dupa cum ii spune si numele) de a retine funinginea obtinuta din arderea motorinei. Acest "sac" are un senzor de umplere denumit senzor presiune diferentiala, acest senzor masoara diferenta de presiune intre intrarea in filtru si iesirea din filtru, daca diferenta este mare atunci inseamna ca filtrul este plin. Cand filtrul este plin incepe operatiunea de regenerare care inseamna arderea funinginii, arderea se face injectand motorina in evacuare, cum se face este interesant, cand supapele de evacuare sunt deschise ECM-ul (calculatorul motor) comanda injectoarele sa dea un jet de motorina, acea motorina ajunge in evacuare si incepe sa arda, astfel temperatura DPFului ajunge la peste 600 C, fum nu o sa vezi in spate decat atunci cand fie ai probleme cu injectoarele si este injectata o cantitate prea mare de motorina fie cand ai uzura mare la motor (segmenti/turbina) si ajunge ulei in DPF.

Presiunea si temperatura DPFului sunt monitorizate si atunci cand diferenta de presiune scade se opreste si procesul de regenerare si incepe procesul de racire DPF, proces facut de EGR si clapeta de acceleratie .

In mod normal cand se face regenerarea automata soferul simte acest lucru, consumul creste cu 25-35%, esapamentul este foarte incins si trosneste, motorul suna altfel pt ca EGRul se deschide pt a raci gazele de evacuare si se aude cum duduie in admisie, de asemenea injectoarele isi schimba tonalitatea din cauza ciclului de injectie in plus fata de normal, masina nu mai trage asa de bine . Ideea este ca procedura de regenerare a fost facuta in asa fel incat soferul sa nu simta cand DPFul se regenereaza, problema este ca atunci cand aceasta procedura este oprita ea se reia cand temperatura apei ajunge la nivel, daca procedura de regenerare nu este finalizata DPFul se infunda si este necesara regenerare fortata la service .

Acesta este motivul pt care se recomanda drumuri lungi si mers turat, fara tester nu ai de unde sa stii cand se va face regenerarea, de obicei iarna sunt cele mai multe probleme la DPF pt ca motorul nu ajunge imediat la regimul de functionare iar combinatia frig si drumuri scurte este fatala pt DPF .

Din experienta mea pot spune ca regenerarea se face la 400-600km iar cine este atent la motor isi da seama imediat cand motorul este in "mod regenerare" .

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, dupa spusele tale si daca am inteles eu bine, procedura nu trebuie facuta manual, ea avand loc automat datorita ECM-ului. Cat despre mersul turat, cred ca merg cat mai turat posibil (pana in 2500 - 3000 ture), fara sa abuzez de acest lucru.

In alta ordine de idei, mi se mai intampla ca atunci cand apasa ambreiajul sa aud un fel de "clac" in compartimentul motor (atunci cand sunt intr-o parcare de exemplu si sunt in viteza 1 si apasa ambreiaj pentru oprire and co) si am o mica impresie ca si cand ceva impiedica discul de ambreiaj sa realizeze cuplu, dar poate e doar o impresie de-a mea si nimic mai mult. Iti spune ceva acest lucru?

Multumesc mult pentru toate lamuririle!

P.S.: puteti sa imi spuneti Victor ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regenerarea se face automat, sunt multi care au impresia ca mergand turat (4000rpm) mult timp (30 min) fac regenerarea, nimic mai fals, regenerarea se face cand vrea ECMul nu cand vrea soferul .

2500-3000 rpm nu este mers turat, este un mers normal pt un diesel.

Nu prea am inteles la ce te referi cand zici "nu realizeaza cuplu", cand apesi ambreiajul fiind parcat si cu motorul pornit este normal sa se auda un zgomot, oricum cutiile noi in 6 trepte sunt ceva mai zgomotoase in comparatie cu modelele mai vechi (M56/M58)

S80-ul nou este o masina extrem de foarte fiabila, eu am vazut mai multe iar in afara de probleme la motor (D5 @185CP EURO4) masina nu are nici un fel de probleme pana la 200.ooo km, D3ul tau este un motor nou care nu are problemele D5ului vechi EURO4.

200.ooo km pregatestete sa bagi numai motorina si consumabile .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru lamuriri. Owe you one.

Da, despre ambreiaj cred ca sunt doar halucinatiile mele.

Mai am drum lung pana la 200000km :lol: deocamdata vreau sa vin pana acasa cu ea, dar la vara, nu acum. Sa vedem daca reusesc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa vii cat mai repede in tara pt ca in 2012 vine sfarsitul lumii :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vin la vara ca n-am "cauciuce" de iarna acum :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now