Guest lex69

Ulei intre Turbo si Intercooler - 50.000km

20 posts in this topic

Buna tuturor

Am avut zilele astea o ultima verificare de garantie la un Volvo S40 care are doar 50.000km. Am constat ulei intre intercooler si turbosuflanta. Normal ca service-ul din Romania mi-a bagat pe gat fraza "este normal sa aiba, ca orice alta masina are". Eu va spun ca nu este chiar normal atata timp cat am respectat cu strictete instructiunile referitoare la turbosuflanta (am lasat masina in relantii dupa drumuri lungi, nu am turat masina pana la incalzirea motorului etc). Nu este prima data ca am aceasta problema anul trecut am avut aceasta problema la un V40 si am fost obligat sa schimb turbosuflanta pe banii mei. Acum am sa deschid un studiu de caz si am sa iau legatura cu Volvo Suedia ca sa lamuresc acest aspect.

Ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din experienta proprie iti spun ca tu esti un caz fericit. Normal dupa 30.000 apare ulei acolo... Scapa pe la furtune, nu ai ce sa-i faci. Si la mine e la fel. Este ulei pe acolo (nu te gandii ca am scurgeri exagerate, e doar patat). Asta e buba celor cu turbo-suflante nu e cazul sa fii speriat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow...si vorbim de un volvo...pai inseamna ca la mine e parfum :) oricum la cat mai bune lucruri bune va urez si fara scurgeri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Nu sunt speriat sunt doar deranjat de faptul ca o masina iese din garantie cu anumite probleme fapt care mi se pare inacceptabil. Nu este normal ca acolo sa fie ulei, in momentul in care apare insemana ca este o problema. faptul ca service-urile in romania spun ca este normal si noi acceptam asta este mai grav. Am luat legatura cu un proprietar de VW din Germania care a avut o problema similara (avea doar aburi de ulei in furtun) si VW ia schimbat turbosuflanta. Cred ca avem de a face aici de o problema de atitudine din partea reprezentantelor, mai ales a celor de la Volvo care inca nu au o concurenta in Romania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Faptul ca service-urile din Romania adu acest raspuns "ca este normal" si noi il acceptam este mai grav. Nu este normal ca la o masina care are 50.000 de km sa para urme de ulei la intercoler. Este un semn ca turbosuflanta va avea probleme pe viitor. Am luat legatura cu un detinator de VW din Germania. S-a confruntat si el cu aceasta problema (doar aburi de ulei la intercooler) si service-ul VW ia schimbat turbosuflanta. De altfel la V40 cand a iesit masina din garantie Volvo a constatat ca este ulei la intercoler si chiar daca masina nu consuma ulei nu era un semn bun. Deci o schimbare majora de atitudine atunci cand masina nu mai era in garantie. Parerea mea este ca ne confruntam in acest caz cu o atitudine gresita din partea celor care reprezinta aici aceasta marca fiind de altfel si lipsiti de concurenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici ai dreptate. Sa ne intelegem insa...Scurgerile apar proponderent la cele cu Turbo Intercooler. Dar asa e, ai garantie si motor cu scurgeri....ai dat o gramada de bani pe masina numai ca la noi "te fenteaza" in garantie. Aici subscriu la ce spui tu si daca intentionezi sa faci o petitie la Firma Mama eu ti-o semnez!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...as mai adauga la cele spuse de lex69  si faptul ca noi ca si cumparatori nu ne interesam tot timpul de drepturile avute prin contractul de vanzare, garantie ..etc...preferam cum bine ai spus zicala " lasa ba ca merge asa"...pacat eu am avut o problema mult mai mica decat a ta si cu legea in brate i-am facut muci, scuzati expresia desi in mod normal era o problema de garantie...una peste alta daca acolo cand vine din fabrica nu e ulei sau ce o fi atunci inseamna ca nici acum nu trebuie sa fie punct. Sari pe ei si fa scandal ! parerea mea ! bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar daca ma repet va pun in fata 2 pozitii ale service-ului:

1. Volvo v40 iesit din garantie, 100.000km service-ul descopera ulei in tubul care conecteaza intercolerul de turbosuflanta. Problema la turbina trebuie schimbata. Cost turbina: 500 Euro (noua dar cumparata din danemarca)

2. Volvo S40 modelul nou - dupa experienat dinainte am cerut eu deomntarea acelui tub si verificarea. Ulei in tub dar masina e in garantie. Acum surpriza: service-ul spune ca "asa e normal"

Nu vi se pare ridicol!!!!

Am cerut sa imi de-a un document cu pozitia lor, am sa il traduc official si am sa iau legatura cu Volvo Suedia.

Daca gasiti pe cineva cu aceasta problema in garantie dar la un service Volvo din alta tara va rog sa ma anuntati, sunt curios cum se procedeaza in alte tari din EU de exemplu

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut si eu pot spune k am ulei pe furtunul care duce la intercooler dar masina are 183.000 km fara a fi schimbata turbina.Cand am intrebat dk este normal sa am ulei acolo am primit acelas raspuns k da si k nu este nimic grav ; cert este k am gasit ulei pe acelas furtun si la alte masini care aveau putin peste 30.000 km precum skoda si bwm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca se gaseste si la alte masini, nu neg asta, dar e un semn de defect adica ulei intr-un loc in care nu ar trebui sa fie nu este normal. Ar trebui sa aflam si opinia Garret Romania, ei produc turbosuflante si pentru Volvo, sunt pe platforma de la Turbomecanica. Turbosuflanta pe care am schimbat-o pe V40 cumparata in nordul europei de la ei provenea. Ai cunostinta de vreun caz similar din Germania de exemplu? Sunt convins ca in Romania indiferent ce masina ai avea ti se da acelas raspuns, deoarece reprezentantele de aici sunt interesate doar de reducerea costurilor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe furtunul ala circula gaze, cum sa nu fie normal sa ai ulei si mizerie???? Scrie clar in manualul de service ca Valva EGR se curata la 70.000Km. Uite cazul meu. Masina are 134.000 km. Am 180Cp masurati pe Dyno si cuplul maxim la 4000R/min. Deci am capacitatea maxima nu? Sambata trecuta am desfacut Mixerul EGR sa-l curat dupa manualul de reparatii. Am desfacut-o la garaj la mine la firma cu un mecanic, prieten de al meu. Cand am vazut cat ulei e acolo si mizerie, mi s-a inegrit in fata ochilor. Am zis catre asta ca "Mie f....t motorul, e varza". Tipul, mi-a zis pe un ton calm:" Bah, tu esti tampit?", drept pentru care m-am enervat. Si omul mi-a explicat calm, ungerea turbinei se face cu ulei, intrucat se invarte pe niste lagare de argint, pe mixer se dozeaza un amestec controlat de gaze....si zice, Asta-i Motor ma, nu Farmacie. In fine, eu o tineam pe a mea si buna. S-a enervat asta si a zis asa:" Daca la Passatul meu gasim ulei pe acelasi furtun, imi dai 3 mil?" Passatul lui e din 2005, TDI si 68.000km. Am zis clar ca DA. Si....am pierdut banii..... Deci e normal sa fie ulei acolo....ca doar asta e rolul lor... A, si inca ceva. Pe joja nu simt nici o pierdere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul apare acolo ca si scurgere pe langa O ring-uri din cate stiu eu, scurgeri la un motor de 50.000km?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e faina tare situatia...sa vezi ce mai rad cand o sa va treziti cu apa pe picioare in masina de la condesul facut de conductele de la clima cum am patit eu ca deh asa-i normal cum mi-se spunea printr-un service de prin romania...si uite k s-a putut rezolva dar bine inteles cu scandal ..se pare ca asta e cheia succesului pe aici :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine, normal ca daca in habitaclu ceva nu e in regula ma enervez si eu. Dar la motor, hai sa ne intelegem ca eu vorbesc de "patat de ulei" si voi de scurgeri! Un pic de ulei in zona aia toate Turbo-Intercooler au, da scurgere e bai! Asa cum am zis, eu nu pierd ulei din baie, ci doar e un pic urma pe acolo... Oricum, la garantie e clar ca "Clientul" trebuie sa plece multumit!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut dintero,

Ce-mi place la tine este faptul ca faci scandal numai la Peugeot (banuiesc). E un stil de viata si asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Cand iti iei Volvo te iau pe post de megafon sa le zbarlesti alora paru' daca-mi lasa pete pe scaune :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bag si eu. E absolut normal sa ai putin ulei acolo pe furtun. Turbina are niste lagare si pe acolo mai scapa ulei. De unde crezi ca vine consumul de ulei normal dat la motoarele turbo cu intercooler? Citeste atent manualul de utilizare. La mine scrie ca e normal sa consume ulei in anumite limite. In admisie mai intra si evacuarea din carterul motorului. Uleiul are in jur de 100 de grade, clar nu e la punctul de fierbere, insa o oarecare evaporare tot exista si rezulta VAPORI DE ULEI care amestecati cu microparticulele luate din evacuare prin EGR dau "namolul" care il gasim toti pe amintitele furtune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...culmea e ca la peugeot lucrurile s-au rezolvat fara scandal ci doar cu o discutie amicala...scandalul a functionat la iveco ;) la buna vedere si apropos n-am sa fiu avocatul nimanui :) glumesc depinde cat de bine se plateste  pa pa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-au schimbat blocul de lumini si stergatoare care faceau in total undeva apoape de 1600 ron ...la peugeot. Scuze de OT!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now