cosminel12345

Membru
  • Content count

    63
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by cosminel12345


  1. eu am patit sa fie doar 0.9L in bidon, iar la schimb e nevoie de 5.9L...deci 6 bidoane => 5.4L care e limita unde iti apare becul de completat ulei...e mare tampenie, dar nu-mi venea nici mie sa cred, am zis ca poate pierde pe undeva


  2. Salut!

    Am o mica problema la pornire dimineata (mai ales cand e frig), motorul "tuseste" si porneste greoi (eventual moare dupa ce invarte de 3-4 ori, dar la a 2-a incercare o ia instant).

    Am bujii noi, am fost si mi-a masurat bujii, releu, cablaje, totul ok. 

    Nicio eroare pe tester! Ce am observat insa, cu motorul la rece, era ca afara era 12 grade, iar pe tester la Intake air temperature (MAF) - debitmetru - indica 30 de grade. La senzorul de temperatura exterioara (TMAP) arata corect, 12 grade. Dupa pornire, temperatura din MAF s-a stabilizat la 12 grade.

    E posibil ca debitmetrul sa fie pe duca, dar inca nu cat sa dea eroare pe tester (din ce-am citit ar fi sa indice in afara intervalului -40...120 de grade)? Influenteaza asta modul cum computerul incalzeste bujiile (sau durata)? 

    Daca aveti idee despre alte posibile cauze, apreciez mult orice sfat.

    Mersi!

     


  3. Salut!

    Imi arata Vida o problema la senzor de umiditate, iar in manualul Volvo scrie ca acesta se afla in oglinda retrovizoare interioara. Intrebarea mea este ce presupune inlocuirea acestui senzor: se schimba oglinda complet sau se poate inlocui doar senzorul? Mentionez ca nu am gasit separat senzor de umiditate pe site-uri de piese auto.

    O zi buna!


  4. Cred ca depinde si de cauciucuri..la cele vechi Michellin, desi erau sterse rau de tot (asa am luat-o), se simtea mai confortabil in oras fata de noile cauciucuri Falken.

    Si sa nu uitam ca masina oricum e facuta sa fie mai rigida, are ditamai garda la sol si in curbe se comporta excelent


  5. Salut!

    Am 2 intrebari legat de uleiul original:

    1. oficial tine 30 000 km, dar ii intreb pe cei cu experienta daca e reala cifra asta sau ar trebui schimbat mai devreme (25k+ km)

    2. in 20 000 km parcursi, mereu la joja imi arata nivelul de ulei intre limite normale, dar recent mi-a aparut mesaj in bord sa mai adaug 0.5L. Asta inseamna ca nivelul de ulei ajunge la minimum si ar trebui adaugat gen 1L sau e ok cu 0.5?

    O seara buna!


  6. Salutare!

    Azi am simtit un miros de ars cand am ajuns acasa si l-am ignorat, iar dupa 2 ore ma suna vecinul ca iesea fum de sub capota. Am gasit folia de aluminiu care protejeaza partea spre bord de cea a motorului, cu stratul de pasla arsa. Am testat si pasla e ignifugata, nu ia foc, doar scoate fum. Am scos-o si o s-o inlocuiesc cat de repede, cu drumuri foarte scurte pana atunci. Banuiesc ca s-a desprins o bucata din pasla si a atins galeria de admisie si s-a incins (ori de la vechime ori vreun soricar/harciog intrat pe la motor...nu radeti, mi-a zis un mecanic ca au dat de baeti de astia la masini aduse din afara :D).

    Problema e ca pe Vida imi arata si ceva erori si sper sa fie doar din cauza ca am lasat motorul pornit fara acea protectie...am atasat si captura.

    Daca cineva de la un service sau altcineva a mai dat de aceasta problema si cunoaste mai multe detalii, il rog frumos sa ma informeze.

    Mersi mult!

    error.PNG


  7. Incalzirea in bancheta din spate e doar la modelele >=2014 din cate stiu eu, dar gasesti husa eletrica la 100 ron, priza ai in spate, deci rezolvi foarte simplu si cu muuult mai putini bani. Si mie mi se pare cam putin 136 CP...inainte sa-l cumpar pe-al meu, am testat un model 2013 2.0 163CP si am ramas "wow" cand am vazut cum se-nfige masina la drum. Diferenta de masa in plus fata de alte modele sa stii ca nu o gasesti in pedale, ci in sasiu si in tabla. Masina asta are un sasiu foarte bine echilibrat si se simte la drum (curbe, panta, chiar si offroad). Daca mai vorbim si de aspect, e cu 2 clase peste x-trail sau bmw x3 (cel putin modelul mai vechi).

    Spor la gasit o masinuta buna!


  8. Am pus rotile, dar cantarul de-acasa era stricat de mult se pare :))). Totusi nu cred sa fi avut o roata 25kg, avand in vedere ca le-am montat singur...ori sunt prea puternic si nu-mi dau seama :)))). Nici la 25kg nu stiu daca e cazul sa-ti faci griji, diferenta poate a intrat in aliaj si e mai rezistent...


  9. Motoarele de la F1 intr-un timp erau facute sa reziste exact o cursa (fara calificari incluse), in zilele cand Ferrari rupea cu Schumacher. Acum rezista mai mult, din cauze financiare si bugete per echipa. Daca nu ar avea turometru, probabil le-ar sparge in cateva ture de circuit, plus ca nici n-ar sti exact cand sa schimbe treptele de viteza. 

    Nu mai zic la ce turatii functioneaza alea, ceva mult mai mult decat 4500 cat e permis la diesel-urile noastre :D 


  10. Corect paunionutz, mai ales ca mai demult erau masini fara turometru in bord :))

    k620326, pot sa-ti recomand urmatorul scenariu, il incerci si vezi daca esti multumit (la mine e 2.4 220CP):

    treapta 1: 0-20 km/h (duci pana in 2500 rot si cand schimbi vei ajunge la 1500 in treapta 2)

    treapta 2: 20-40 km/h (de-aici incolo daca schimbi la 2200 rot, ajungi undeva la 1700 rot in urmatoarea treapta si parerea mea ca e suficient)

    treapta 3: 40-60 km/h

    treapta 4: 60-70 km/h

    treapta 5: 70-90 km/h

    treapta 6: 90+ km/h

    Daca scazi sub pragurile astea, ajungi cu motorul subturat, mai ales in treptele inferioare in regim urban. Daca vrei sa fii si mai corect, mai pune +5 km/h la fiecare.

    La drum intins trebuie sa ai turatia buna cat sa intre turbina si sa ai putere la depasiri. Vrei sa auzi motorul mai nervos, o mai calci :))

    Mie de ex imi place grozava cum suna motorul in treptele 3 si 5 cand accelerez, are un marait la fel ca si cainele ciobanesc-german de la ai mei :D


  11. Salut!

    Eu chiar sambata am reusit de mi-am gasit jante AM, dupa lungi si grele incercari.

    Problema e ca, desi janta AM are exact aceleasi caracteristici ca la OEM (diametru, PCD, latime, ET, CB), asta nu inseamna ca e omologata pt XC60. Am primit raspuns clar ca producatorul nu le recomanda pe masina mea, din cauza greutatii in plus. Gandeste-te ca la o incarcare de 2500 KG, la un soc sau o groapa janta e solicitata dublu fata de un drum normal...se ovalizeaza repede sau, mai rau, crapa dreq intr-o curba si ai alte probleme.

    Ca sa fii sigur ca iti cumperi ceva cum trebuie, intri pe site-ul producatorului si vezi daca e omologata (garantat ca se potriveste) pe masina ta. Daca gaura centrala e mai mare, nu are nimic, se pun niste inele de centrare (plasticuri).

    Jante OEM SH pt XC60 gasesti, dar foarte scumpe (800+ eur) si nici nu stii daca nu cumva sunt ovalizate, strambe, zgariate etc etc...eu am ajuns la concluzia ca nu merita.

    Iti recomand site-ul de unde le-am luat pe ale mele, am vorbit cu o doamna foarte implicata si intr-un final am gasit ceva ok...www.anvelopemag.ro

    Succes!


  12. Nu stiu daca e o intrebare care chiar necesita un raspuns "oficial" :). In general la orice diesel e recomandat sa-l tii peste 1500 rot/min.

    Daca te uiti si in manualul masinii, undeva recomanda sa nu o tii sub 1500 rot/min. De la 1500 ai si cuplul maxim si tine pana la 2500-3000 sau mai mult daca ai soft pe ea, plus ca daca e motor bi-turbo (poate si single-turbo) iti intra turbina mica aproape instant.

    Eu i-am verificat recent EGR-ul si era curat ca lacrima, in conditiile in care am circulat 5000 in oras si 5000 in afara. O data la o luna-doua o tin intr-a 2-a la 4000 de ture (60km/h) vreun sfert de ora si in rest nu merg cu motorul subturat, decat cand se mai nimereste in oras in treapta a 2-a, rar.

    Pune motorina buna si n-ai treaba.


  13. Un kit cu roata de 17 + cric + cheie de roti e 250-300 EUR second-hand si mi se pare magarie curata...si cine stie cat de copt e cauciucul din rezerva aia.

    Mi-am luat o cheie de roti si un cric de 4t din bazar si incape minunat in spate :))). Problema e ca nu vad cum incape o roata de 18 in lacasul ei, am masurat si nu are cum decat daca e mult mai mica in diametru decat roata normala. 

    Astept si eu feedback de la Joon, daca zice ca are pe 18.