Salut.
Am mai avut aceiasi eroare acum exact un an si imi zicea ca cutia de viteze aluneca(patineaza),am fost la garaj si a anulat eroarea si a zis ca este ca noua,acum a aparut din nou,problema apare in momentul in care vreau sa fac o depasire pe autostrada si sunt la 120 kmh si ma duc usor la 150-160kmh se aprinde martorul in bord,imi taie motorina si abia mai pot merge cu 90 kmh si imi dispare D-ul din bord,daca ma opresc cateva ore totul e ok dar raman cu martorul in bord aprins si socuri la plecare de pe loc(treapta 1-2 tot timpul la cald sau la rece),am anulat eroarea mai am socuri dar foare mici (insesizabile).
Mentionez ca uleiul din cutie NU a fost schimbat niciodata si acum are peste 250 000 km,deoarece garajul (reprezentanta volvo)a zis ca nu se schimba (este pe viata).
Cu 2 saptamani in urma cand a aparut eroarea am fost la garaj si mecanicul a zis ca nu poate sa conecteze testarul la cutie deoarece cutia si calculatorul nu comunica intre ele ceva de genul (fire roase de soareci sau nu fac contact mufele).
Joi mam apucat de capul meu sa dau filtrul de aer jos si am constatat urmatoarele probleme:
Este o tije care iese din cutia de viteze care este prinsa cu o piulita cu siguranta de tabla de 22 sau 24 care tine aceasta tije sa nu cada in cutie si mai este o tabla in capat la aceasta tije care formeaza un ''L intors'' fixata cu o piulita cu autofranare de 13 pe care este montat cablul de la maneta de viteze(in momentul in care pui maneta pe R,N,D,3,2 sau L isi modifica pozitia),aceasta piulita de 22-24 era desfacuta complet si in momentul in care inpingeam de tije in cutie si inapoi se ducea cam 1 cm max 1,5 cm dupe ce am strans cu mana piulita se misca cam 0,5 mm,este normal aceasta miscare sau trebuie sa o strang cu o cheie???
Cablurile care ies din cutie sunt perfecte si pentru mufe am cumparat sprai de contacte dar ele aratau perfect(ca si noi).
Dupa ce am terminat mam dus la garaj sa imi puna testarul din nou si a reusit sa imi spuna ce probleme are masina,cutia de viteze aluneca si cei 2 senzori arisi.
Problema cea mai mare este ca nu stiu unde sunt situati acei senzori si pe internet nu ii gasesc sau nu stiu eu ce sa caut,din ce am citit mai sus maf-ul este cel de pe furtunul de aer de langa filtru,dar celalalt nu stiu unde sa-l caut.
Cred ca nu sunt asa de scumpi acesti senzori,ma duc si ii cumpar DAR ce fac cu cutia de viteze. Doar eroarea de la punctul 1 este permanenta in bord,cele de la 2 si 3 nu imi apar in bord,doar in tester.