kalyyyyyy

Membru
  • Content count

    73
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by kalyyyyyy


  1. Unghiul de inclinare este diferit la fiecare masina.La unele modele rotile stau fix perpendicular pe asfalt, la unele formeaza un v(vezi dacia 1100)iar la altele , precum volvo seria 300, majoritatea bmw-urilor,etc unghiul este invers(un v pe dos). Pot sa iti spun ca la seria 300 unghiul este destul de pronuntat, daca totusi crezi ca este prea mare, poti merge la un atelier specializat in geometrie.


  2. salut tuturor, si ms autorului pentru descrierea detailata, mentionez ca nu am volvo insa o cunostinta de a mea m-a rugat sa-i schimb rulmentii spate la un 340. Daca stiam ca este atat de complicat nu cred ca ma angajam. Crezi ca poti sa ma ajuti cu presa respectiva imprumut?

    stima

    Bineinteles ca pot sa ti-o imprumut. Tel meu este 0745773780. Din pacate presa este pe undeva prin pivnita alor mei, asa ca doar in weekend am timp sa merg sa o iau.

    Nu este atat de complicat, oricum pt fi si mai complicat, de exemplu la majoritatea masinilor cu punde rigida si tractiune spate, unde trebuie data jos carcasa de la diferential si o parte din satelitii din diferential...


  3. E de la arcuri care s-au inmuiat si puntea are cursa prea lunga.Deasemenea e foarte posibil sa ai si amortizoarele bulite.Eu am banuit ca e de la bucsile arcurilor deoarece ai zis ca atinge roata in aripa. Daca sunt terminate bucsile, atunci toata puntea are joc lateral si daca e incarcata masina (sau roata comprimata de la o groapa,etc.) , o sa atinga anvelopa in aripa.Oricum, pot sa iti spun ca arcurile la seria 300 sunt destul de tari si inca nu am vazut sa se lase mult(nici cu 5 oameni in masina si bagaje), asa ca trebuie investigata problema,uite-te sa nu ai rupsi suportii arcurilor si daca nu e asta, arcurile si amortizoarele sunt de vina.

    Ca exemplu pentru motivul din cauza caruia cred ca sunt arcurile si in subsidiar amortizoarele de vina este acest filmulet 

     de unde rezulta cat de dure sunt arcurile.

    Apropos, de unde esti?completeaza-ti si tu profilul te rog!


  4. Te referi la arcurile de pe fata sau de pe spate ?

    In orice caz e bine sa le schimbi pe amandoua, oricare ar fi, uzura face ca arcurile sa se comprime inegal daca nu sunt pereche, si in plus ai sansa ca tot din cauza uzurii sa fie mai scurt(sau mai lung ) decat cel de stanga.

    Arcurile de fata nu stiu daca sunt diferite, cele de spate au existat doar 2 modele, unele mai vechi(pana in 85) si unele mai noi.Cele noi sunt mai dure un pic.Se potrivesc oricare.

    Pe fata din cate tin minte exista deasemenea mai multe modele, cele pentru masini cu motor de 1400(parca si aici exista 2 modele  tot pana si din 85), cele pentru masini cu motor de 1700 si cele cu 1.6 diesel care sunt la fel si in final cele pentru masini cu motor de 2.0.Ultimele sunt cele mai dure(ceea ce e normal ca e cel mai greu motor dintre toate). Aproape sigur se potrivesc oricare, caroseria fiind aproximativ la fel; doar cele de 1.4, mai ales fiind s.h. si in consecinta un pic mai moi, nu ti le recomand.Pe varianta de echipare GLT arcurile erau un pic mai scurte(si probabil si mai tari).

    Daca te referi la arcurile din spate, am eu o pereche doar ca trebuie sa vi sa le iei. Cer 50 ron pentru ele:)


  5. Buna seara.

    1. nu are importanta daca e diesel

    2.80w90 iti recomand eu, dar cel mai important este ca uleiul sa fie de calitate, preferabil castrol sau alta firma de genul.

    Unele modele(din cate stiu eu cele mai vechi, deci nu e cazul la diesel care a fost introdus tarziu) aveau uleiul separat al grupului cu cel de la diferential.Totusi uitate bine sa nu fie asa.

    http://www.volvo300mania.com/forum-uk/viewforum.php?f=36  -  aici gasesti niste date tehnice despre cutie, cati litri intra, cum se schimba uleiul si multe altele.

    Succes!


  6. Sorry Alex ca raspund asa tarziu. Poti pune bobina de la cealalta fara probleme(banuiesc ca cealalta are tipul vechi,acela similar cu cea de dacia ca forma).Din cate am citit sunt mici diferente la valori, parca circuitul secundar e un pic mai mic. De functionat o sa functioneze fara probleme, cel mai probabil totusi scanteia o sa fie mai slaba, ca sa nu iti innegresti bujiile poti face 2 lucruri:sa mergi cat mai putin la relanti si eventual sa mergi cu turatii mai ridicate (astfel o sa ai sanse cat mai ridicate sa fie arderea completa).

    Cand banuiam si eu ca am probleme cu modulul de aprindere, m-am gandit la varianta de a pune alta bobina si din cele gasite de mine , cea de tico este cea mai apropiata ca valori.

    Succese!


  7. Pai dupa cum bine se stie aceasta masina este printre primele modele ce incorporeaza zone de deformare (crumple zones), iar acestea au functionat ft bine, masina s-a botit destul de rau.

    Ca urmare a acestui fapt , inauntrul habitaclului nu prea s-a simtit socul.

    Deformari majore nu cred ca exista, o sa aflu cand o sa iau masina de la serviceul constatator al asiguratorului.Iar de reparat o sa o repar probabil, dar doar din placere.


  8. Ma bucur pentru tine.

    Offtopic

    Din pacate,domnule ALF, ai ramas singurul membru activ cu 360 din Bucuresti.Cretini mai sunt soferii din Bucuresti...

    Ca urmare a accidentului, cand imi iau masina de la serviceul asigurarilor, s-ar putea sa o dezmembrez...

    Alf, tie iti rezerv debitmetrul,cu 100k si neumblat in el, stiu ca demult cauti..

    Daca ma hotarasc sa o repar, ce anume ai mai pastrat de la caroserie?


  9. Depinde ce model ai>Exista 3 tipuri de rulmenti:

    1)Rulmentul de 360 nou si 340 nou (la un moment dat au trecut amandoua pe aceasi tip) .Acesta este un rulment las cu 2 randuri de bile inauntru(seamana cu cel de nova), si nu are nevoie de garnitura de izolare. La acesta preturile variaza intre 130 si 240 ron, cel mai scump fiind skf.

    2)Rulmentul de 360 vechi cu garnitura de izolare separat, similar cu cel de 360/340 nou, totusi in carti scrie ca nu sunt interschimbabile.

    3)Rulmentul de 340 vechi, care este compus din 2 rulmenti separati de un distantier (aranjamentul este similar cu rulmentii pentru fata de dacie clasica).

    Vezi ca am facut un topic despre schimbarea rulmentilor pe spate care in mod sigur o sa te ajute. In rest poti afla anii in care s-a trecut de la un tip de rulment la altul pe forumul volvo300mania.

    Nu te apuca de treaba pana nu faci presa descrisa de mine in topic, nu o sa reusesti sa il scoti, iar daca incerci sa il bati cu ciocanul o sa il strici mai rau si nici nu va iesi.

    Sa nu uiti sa iei lichid de frina, trebuie sa faci aerisirea la sfarsit.

    Spor la munca (apropos operatiunea dureaza intre 3 si multe ore).


  10. Sub delco nu este nici o serie la mine.Deasemenea nici in alta zona vizibila din partea stanga a motorului.In partea dreapta sunt ceva cifre, desi nu cred ca sunt seria motorului in partea din spate(bujia nr.1) .Acestea sunt inscriptionate pe chiuloasa. Mai multe cifre sunt in schimb pe placuta de metal de la aeroterma (cea cu 4 suruburi in mijlocul careia vine o umflatura cu rotorul motorului de la aeroterma ).In rest eu am seria caroseriei dedesubtul cutiei de sigurante si mai este o placuta nituita deasupra grilei frontale. Imi pare rau ca nu am putut sa iti fiu de ajutor prea mult.

    M-am uitat si un pic pe volvo300mania si nu am agasit nimic decat ca din seria caroseriei /sau pe placuta de identificare reiese si tipul motorului iar din seria de pe chiuloasa rezulta desemenea tipul motorului.