horia1983

Membru
  • Content count

    19
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by horia1983


  1. La 7/21/2017 at 1:04 PM, marius.1200 a spus:

      Salutare colegi

      Nu am renuntat.Sint la etapa nr 3 cu RAR.De 3 ani imi tot refuza motorasul 2.0 t 5 pe volvo 850.Si uite asa,inca mai am in acte aspirat de 2435 10 valve.

      In etapa 1 am fost la rar cu motorasul 2.0 t 5 italian 211 cai.lI se pare prea puternic si considera configuratie neomologata.

    Bunn....in etapa 2 am pus bloc de la v 70 163 cai.Dar si pe acesta nu il accepta.

    Urmeaza etapa 3...merg la sediul central cu memoriu,si cu ECU DE179 cai :lol:/ca sa ramina ceva scris din partea lor si voi continuua pina voi rezolva.Eu am rabdare multa,nu este problema.

    Pe scurt...ca sa intelegeti.Daca puneti alt motor,pe care totusi uzina l-a montat pe acel sasiu,si daca depasesti puterea se poate numai cu test dinamic ,care costa minim 1500 eur si nu exista siguranta ca treci cu brio.Iar faza cu depasirea puterii au recunoscut ca nu este in RNTR sau alta lege,,,dar ca fac asta pt siguranta traficului.

      Cu alte cuvinte...ei nu recunosc omologarile obtinute de volvo pentru fiecare motorizare la volvo 850 (si nu numai ),mai ales 2.0 t 5 211 cai...li se pare prea sportiv.

    Tare...nu ?

    Parerea mea e ca cel mai bine pui 2.0 10v de 125 cai ca il accepta si scapi si de impozit si dupa te apuci de umflat cu 2.0 si cu 2.3 t5. 

     


  2. Imi cer scuze pt lipsa de pe acest forum, am fost foarte aglomerat in ultima vreme. Intre timp am reusit sa achizitionez pistoanele potrivite pt 2.3. In poze se vede diferenta de inaltime intre cel de 2.0 si cel de 2.3. Am si un piston de 2.4 aspirat in poza. Problema mea acum ar fi de unde pot achizitiona cuzineti fara pana pt bielele mele, bilele forjate vin fara pana spre deosebire de cele originale care au pana. 

    Asa ca pana nu fac rost de biele nu ma pot apuca de montaj.

    Intre timp in familie a mai sosit si un V70 2.3 t5 si un S80 2.0 t5 si as fi curios daca a facut cineva swap pe S80 cu 2.3.

    IMG_20170731_202058.jpg

    IMG_20170731_202117.jpg

    IMG_20170731_202209.jpg

    IMG_20170731_202215.jpg


  3. Au mai venit niste piese pt Volvo :

    Rampa injectoare cu tot cu injectoare albastra dupa un S60 T5 din 2005 care duc 395cmc (50 lire ebay)

    Kit calaj distributie volvo renault tot de pe ebay (70 lire)

    Turbina S60 2.3 T5 TD04HL-16T cu un mic defecta la carcasa langa wastegate in rest in stare perfecta (joc aproape inexistent), carcasa de evacuare  e la fel cu cea dupa masina mea (TD04HL-13G) (70 lire)

    Calculator motor de 850 2.3 T5 cu softul original (probat si porneste si cel de 2.0 t5 (50 lire)

    Tester compresie motor de la Drapper (20 lire)

    si cam atat momentan sper sa ma apuc saptamana viitoare de demontat, va tin la curent cu imagini si eventual filmulete.IMG_20170302_142739.thumb.jpg.e6dcdff472

    IMG_20170302_142724.jpg

    IMG_20170302_142728.jpg

    IMG_20170302_144647.jpg

    IMG_20170302_144653.jpg

    IMG_20170302_144715.jpg

    IMG_20170303_135317.jpg


  4. Acum 21 ore, marius.1200 a spus:

    Pentru Horia : am doua motoare de 2435 10 v ,daca ai nevoie de un arbore iti donez.Nu as crede ca difera ,ca si tratament termic fata de 2,3 t.Pistoane cu biele am gasit cu maxim 100 eur ,6 bucati :).Ecu de 2,3 t nu e foarte scump (motronic 4.3 aleg eu,ca sa nu am probleme cu AC ).La mine primeaza optimizarea fiscala,si fiabilitatea,circul mult cu masina,zilnic.Ma voi declara multumit cu 280 Cp si putere la turatii joase.

      La fiare vechi nu o sa ajunga jucaria mea...am de fapt doua bucati,aproape gemene.Plus 8 roticele originale....columbia,parca se numesc in state,pe 16,de aliaj.

    Multumesc pt arbore. Am si eu deja un motor de 2435 aspirat si o sa folosesc arborele si axele cu came la acest motor. Cat priveste calculatorul, eu zic ca poti sa il scrii pe al tau cu un soft de 2.3, ai tot motronic 4.3 actualmente pe masina, pt a o aduce in stadiu 0, apoi urmand sa treci si la modificari mai serioase. Iti trebuie o turbina 16T de pe S70, V70, sau S60 2.3t5, se gasesc in Anglia pe Ebay, pret undeva la 100 lire. Cu softul te rezolva colegul nostru dupa ce rezolvam problemele de ordin mecanic. In rest eu ma gandesc sa achizitionez si un sistem de injectie apa/metanol pt a scadea din temperatura amestecului carburant, permitand un boost mai mare. 

    Te salut si succes in proiectul tau !


  5. Ca initiator al acestui topic ma vad nevoit sa intervin.

    In primul rand acest topic nu este despre marire puterii  motorului de 2.0 T5.  Eu si colegul marius.1200 ,care are aceleasi aspiratii ca si mine, dorim trecerea de la 2.0 la 2.3 fara a face un swap complet, plecand de la motorul de 2.0. Toti cei care au o alta abordare a situatiei ii rog sa se abtina (Noi nu dorim 2.0 mai puternic vrem un 2.3 stage 0 in prima faza).

    In al doilea rand arborele de aspirat (2435 cmc) are aceeasi cursa ca si cel de 2.3, cuzineti sunt aceeasi la ambele motoare, sigur va merge fara nici un fel de problema arborele de la 2435 10v sau 20v la 2.3, se pune doar problema fiabilitatii, e posibil ca acela de 2.3 sa fii primit un tratament termic special ca sa reziste la cuplul pe care il genereaza supra alimentare, dar merita incercat. Eu voi pune in al mea arbore de aspirat, cu biele forjate si voi vedea apoi daca e cazul sa iau si pistoane (in cazul in care ale mele sunt iesite din tolerante)

    2.8 T6 are aceeasi cursa si aceeasi alezaj pe piston ca si 2.3, la fel cum aspiratul de 2.9 l6 are aceeasi cursa si alezaz ca 2.4 l5, pistoanele se vor potrivi, mai ramane doar sa le masori si sa vezi daca sunt in tolerante, la fel si blocul. 

    Cat priveste performantele 2.3 e mult peste cel de 2.0 care e mult mai limitat ca si plaja de turatie de cuplu maxim, motiv pt care dorim sa trecem la faza urmatoare. 2.3 e renumit pt ce se poate obtine din el cu interventii minime (biele) si un turbo upgrage (TD04 19T sau Garrett GT35).

    Orice comentariu care ar putea sa ajute la realizarea proiectului este binevenit. Cei care au alta parere in legatura cu acest topic sunt rugati sa se abtina.

    Va multumesc, si promit sa va tin la curent cu evolutia proiectului


  6. Salut

    Am un cod de la Mahle pt pistoane 0382400 daca te ajuta cu ceva. Pana nu desfac motorul de 2.0 nu o sa le comand. Am vazut ca pe codul asta imi da si echivalenta pe 2.0 si pe 2.3. Deci pana nu desfac nu fac nici o achizitie, am luat doar bielele forjate pt 2.3 si o sa le compar cu cele de 2.0. Te tin la curent cu ce descopar in legatura cu pistoanele. Din cate am vazut suntem cam primii care vor sa faca aceasta trecere, pana acum nu am gasit multe informatii in legatura cu asta. Vremea nu ma lasa momentan sa ma apuc de treaba dar promit sa fiu foarte constiincios odata cu incalzirea...

    Cat priveste partea cu T6 de S80, diametru pistoanelor e acelasi la fel si cursa vibrochenului, s-ar putea ca pistoanele sa fie la fel dar mie pe echivalenta de mahle nu imi da si motorul asta e posibil sa mearga, nu stiu ce sa iti zic, trebuie vazut daca si lungimea bielelor este la fel ca la 2.3  (139.5mm) si atunci pistoanele ar trebui sa fie la fel.

     


  7. Problema e ca momentan nu am pistoane de 2.3 de nici o culoare si nici nu mi se arata prea curand vre-o oportunitate. Stau cu ochii pe ebay sa vad poate gasesc ceva, daca nu poate am noroc si gasesc ceva prin Polonia. Am doar pistoanele din cel de 2.0 t5 de 83mm si mai am unele de 81 mm din cel aspirat. Asta e motivul pt care ma gandeam la cele forjate. 


  8. La 1/4/2017 at 9:33 AM, pedala a spus:

    Sa iei in calcul si franele. Nu sunt punctul forte al masinii.

    Momentan ma concentrez pe achizitia de piese pt marirea puterii motorului, urmand ca apoi sa ma ocup de frane si de suspensie pt a avea sleeperul perfect. Cu pistoanele sunt mometan pe dinafara, second nu am gasit nimic momentan, cred ca pana la urma o sa merg pe wisseco nou , dar mai intai sa desfacem motorul sa vedem cum prezinta camasile sa vad daca bag pistoane de 81 sau de 81,5 mm.


  9. Asta e scula mea, scuze pt intarziere. Momentan este neinmatriculata, urmeaza un drum la vecini pt inmatriculare. Masinuta estetic sta ca, rau,dar aspectul asta nu ma intereseaza. Au sosit bielele din UK, 200 lire cu tot cu transport, daca mai intereseaza, va pot ajuta cu mailul furnizorului. Pt pistoane o sa merg pe Wisseco cel mai probabil, mai ramane de vazut la ce cota 81, sau 81.5 in functie de starea cilindrilor. Aveti idee daca se pot schumba camasile la 850 t5? Daca da, ma poate ajuta cineva cu un cod original pt acest produs. Am vazut pe piata in USA exista camasi Darton la apx 7-800 usd. 

    Cam atat pt moment, sunt in cautare de piese si informatii urmand ca la primavara sa demarez operatiune, obiectivul este de 350-400 caluti...

    IMG_20170103_150204.jpg

    IMG_20170103_150219.jpg

    IMG_20170103_150229.jpg

    IMG_20170103_150405.jpg

    IMG_20170103_205838.jpg

    IMG_20170103_205907.jpg


  10.  Multumesc pentru informatie, deci pana la urma diferenta de cilindree de la 2.0 la 2.3 o face vibrochenul si pistoanele. Am gasit la cineva in Anglia la un pret f bun pistoane + biele de 2.3 (35 lire) astept acum sa mi se comunice pretul transportului ca sa le achizitionez, vibrochenul o sa il folosesc pe cel din motorul de 2.5 care are aceeasi cursa 90mm ca si cel de 2.3, si probabil e la fel, iar bielele le-am comandat deja pe cele forjate to din Anglia (230 lire).


  11. Nu cred ca bielele au aceeasi lungine, la 2.0 ca la 2.3. Cred ca pt producator e mai simplu sa modifice lungimea bielei decat sa modifice inaltimea pistonului. Ramane de vazut la demontare cum stau lucrurile. Momentan nu ma lasa vremea sa ma apuc de treaba, asa ca ma ocup mai mult de partea teoretica si de adunat piese.


  12. O sa incerc cu masina virtuala, multumesc pt informatii. Apropo, pe volvospeed pana acum nu m-a bagat nimeni in seama spre deosebire de acest forum unde oamenii sunt mult mai binevoitori. Sunt in cautare de piese si informatii si o sa va tin la curent cu evolutia proiectului. Incerc sa pun si poze, problema e ca masina o am la tara si ajung doar in weekenduri pe acolo...


  13. Salut e 2.0 T5R, are 225 caluti, exista si 2.0 T5 cu 210 caluti, probabil ca diferenta o face doar turbina. In prima faza vreau sa trec la mult mai apreciatul 2.3 T5 plecand de la 2.0 t5r actual. Daca are vre unul din colegi de pe forum de vanzare o linie de arbore cu tot cu pistoane de 2.3 t5 sau chiar o parte de jos completa a motorului de 2.3 sa  ma contacteze, sunt interesat sa o cumpar. O sa fac si poze, masina e un pic cam obosita, dar motorul pare in parametrii, estetic e de lucrat. Dar pe mine nu intereseaza partea artistica, eu vreau sa abordez doar partea dinamica. Aveti idee daca vibrochenul de 2435 20v e la fel ca acela de 2.3 t5, cursa pistonului e acceasi, spre deosebire de cel de 2.0 actual care este mai scurta cu 13mm?


  14. Pistoanele de 2.0 t5 cred ca sunt la fel ca si cele de 2.3 t5, bielele si vibrochenul ar trebui schimbate pt obtinerea capacitatii cilindrice de 2.3. Nu stiu daca viborchenul de 2435cmc 20v e la fel ca cel de 2.3 t5, din cate am citit pe net au aceeasi cursa amandoua, cat priveste bielele o sa iau forjate, am gasit pt T5 2.3 undeva la 300 de lire in Anglia. Chiuloasa ar trebui sa fie la fel, iar axele o sa le pun pe cele de aspirat. 


  15. Buna seara

    Tocmai am achizitionat Volvo 850 T5r adus din Italia, motorizare 2.0 t5r si as dori sa il transform in 2.3 T5R. Din cate m-am documentat pe parte mecanica modificarile ar fi, o alta turbina si un alt vibrochen, restul internelor fiind aceleasi. Mentionez ca detin si un alt motor 2.5 20v tot de 850 aspirat si ma gandeam ca prin inlocuirea arborelui de pe motorul de 2.0 cu cel de pe motorul de 2.5 as rezolva aceasta problema, acest arbore permitand aceasi cursa a pistonului ca si acel de 2.3. Un alt aspect pe care as dori sa il stiu ar fi, cam la ce putere maxima rezista aceste motoare, in conditiile in care voi inlocui bielele cu cele forjate, precum si cum se comporta cutiile manuale la puteri marite. Multumesc