Va salut. Dupa primul XC60 din familie pe care l-am folosit cu satisfactie pana acum (doar ceva probleme minore initiale cu dealerul, rezolvate ulterior)am avut ocazia de a cumpara un XC90 V8 Executive 2006 la un pret nerefuzabil. Masina are cca 170k km, automata, folosita numai pe drumuri bune, service-ata corespunzator, aspect impecabil. Km multi dar facuti din naveta lunga cu motor mare care nu a fost prea incarcat; judecat in cicluri motor nu m-ar ingrijora prea tare km. Ani nu prea multi, intretinere normala la dealer, nr cicluri motor mic, trebuia o masina aditionala pt transportat copii la gradinita, nebuni multi pe drumuri si Volvo e safe by default + oferta imbatabila - am zis ca asta e...
Dupa cumparare am citit cateva din topicurile de aici si am intrat la idei in privinta cutiei automate si a cuplajului (Haldex?) al puntii spate. Din cate stiu la V8 nu e cutia GM care a avut tragica viata medie de 100k km pe XC90 ci una mai fiabila (sper) Aisin. Stie cineva daca la aceasta cutie se schimba uleiul ca masura de prevenire a unei probleme majore sau e life-time si nerecomandabila schimbarea? E prevazuta cumva schimbarea uleiului in cutia automata, cuplaj punte spate si diferential punte spate in manualele de service sau listata in operatiunile de intretinere majore? In caz ca da banuiesc ca a fost schimbat si s-ar mai reduce posibilitatea unei defectiuni majore. In caz ca nu, daca totusi e recomandata schimbarea probabil ca ar trebui sa schimb uleiul la cele trei componente mentionate cerand expres asta...
Pe de alta parte am mai auzit si teoria ca o eventuala schimbare de ulei ar putea antrena sedimentele depuse in locuri nepericuloase si transforma o masura preventiva intr-o idee foarte proasta si de aia nu ar fi astfel de proceduri in manualele de intretinere... poate sa fie ceva adevar aici?
Multumesc pt orice opinie.