tudor75

Membru
  • Content count

    284
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by tudor75


  1. S80 d5 care varianta ? 185 , 205 , 215 ?

    Un mare minus la d5 185 cp (sau cel putin cel de pe masina mea 180 cp t13-le) nu are prea mult cuplu pe plaja 1000-1500 rpm . Cel putin nu cu motorina din ro (Sau eu nu am gasit motorina "aia buna")

    Si cutia in 6 trepte ... cam scurte treptele 1,2 .

    Eu am D5-ul de 151KW/205CP, D5244T10. Mie treapta a 6-a mi se pare gresita: motorul ar putea sa aiba turatie mai mica la vitezele de autostrada. Modelul meu de a folosi masina este momentan ideal pentru ea: putini km in oras, in special in zilele libere si multi pe autostrazi. Traficul din oras in timpul zilelor lucratoare e de asa natura incat orice alt mijloc de transport este preferabil autoturismului (eu prefer bicicleta, pistele pentru biciclisti sunt super pe aici).

    Ca si comparatie, nemtii au treptele 1 - 3 etajate ca Volvo 1 - 4 (la exemplarele pe care le-am condus eu, cu motoare mici). Si de fiecare data m-am bucurat cand am revenit in S80, indiferent la etajarea treptelor, dar asta e parerea mea personala.

    1 person likes this

  2. Ma omoara de cateva zile si tot nu-i dau de capat. Am niste intrebari la care sper sa-mi gasiti voi un raspuns bun ca eu n-am putut gasi:

    - pe s80 este d3 de 163 de cai, cum ii motorul asta pt caroseria asta? Consumul? Prea mic pt aproape 1700 de kg?

    - tot pe s80, d3 ii de 5 cilindrii?

    - cineva care are motorul asta (d3, d4 sau d5) si ce parere are

    Multumesc!

    Ah da, si ce parere aveti de s80 din 2008 in sus, iar de s40 din 2011( e cam la fel cu ala de 2008? In afara de estetica)

    Salute, la intrebarile astea mi se pare ca nu s-a raspuns, asa ca voi incerca eu sa raspund la unele (daca cineva a raspuns, sper sa nu se supere pe mine).

    Am incercat, pentru scurt timp, un D3 (163CP, automat) pe un S80 din 2011. Mie mi s-a parut decent, fara probleme serioase sa urneasca de pe loc o masina de ~1700kg. Din diverse motive, eu am primit un S80 D5 manual si pot spune ca nu plang dupa D3, desi taxele sunt semnificativ mai mari. De consum sa nu ma intrebi: am incercat o data sa merg la consum, si mi-a trecut! N-am luat D5 sa merg "la consum", caci o viata avem!

    Pe S80, D3-ul are toti 5 cilindrii :)

    Despre S80, dupa 2 ani: daca vrei sa il folosesti in oras: pacat de el si de tine! E mare, greu, vizibilitatea nu e cea mai reusita. De asemenea, accesul in portbagaj nu e cel mai comod ce se poate avea (frumusetea se plateste). In schimb dimensiunea portbagajului e generoasa! La drum lung (peste 1000km) e nemaipomenit! Ai spatiu, comfort, atmosfera placuta in habitaclu, sonor de calitate ... tot ce trebuie sa aiba un Volvo. Am mentionat spatiul din portbagaj? Navigatia: se poate mai bine!

    Probleme: doar una, cu pompa de ambreiaj (felicitari pt Premium Auto din Cluj care au cautat problema - o saptamana - pana au gasit adevarata cauza). In rest, doar intretinerea regulata si alimentatul. Sfatul meu: pentru drumuri lungi, nu prea merita Diesel: la viteza de croaziera (130km/h ;) ) diferenta de consum nu e asa mare fata de benzina, dar e mai murdar, galagios si ma omoara cand se apuca de regenerarea DPF! Asadar, eu mai arunc cate o privire la oferta de S80 cu benzina.

    Despre S40 pot doar sa spun ca trapa portbagajului e mai mica decat a S80-ului. Pentru cumparaturi e probabil destul. In rest, alti colegi te pot indruma.

    P.S. Legat de vizibilitate: cam toate masinile moderne au problema asta, stalpii au devenit mult mai grosi, din motive de siguranta, ceea ce reduce vizibilitatea.


  3. Multumesc, dragi prieteni. Stiu ca in ultimul an am lipsit, dar in sufletul meu aveti in continuare locul pastrat. Va doresc si voua multa fericire si sanatate alaturi de cei dragi. :occasion14:

    Si multi km voiosi si siguri in Volvo-urile noastre.

    1 person likes this

  4. @Roberto: S80 din 2009 are frana de mana electrica.

    @ss80: poti face testul descris de Roberto, doar ca trebuie sa ai grija mai mare la ce faci cu ambreajul (la un moment dat se decupleaza frana de mana si vei porni de pe loc) si neaparat sa ai loc in fata (sa nu infigi masina intr-un obstacol).


  5. @Daann: de acord, nici mie nu-mi plac stopurile. Poate ar fi interesante niste stopuri in T, ca si DRL-urile. Si nici de tunelul central nu-s foarte incantat, pare prea inalt din poze. Dar in realitate poate fi diferit.

    Si ce mi se pare interesant este cate valuri a starnit conceptul, lucru care cred ca e de bun augur.


  6. Nu stiu cine te ajunge, dar sunetul nu cred sa fie mai bun decat cu instalatia de care zic. O alta varianta este un FM transmitter, gasesti prin toate magazinele gen Media Galaxy (ca si astea http://www.bestbuy.com/site/Car-iPod-MP3-Connections/MP3-Car-FM-Transmitters/abcat0307012.c?id=abcat0307012) la preturi destul de mici.

    Telefonul poti sa-l pui sa cante si fara sa spargi head-unit-ul care-l ai deja :confused1: dar in fond e masina ta ...


  7. Nu pe toate, trebuie sa rezolv si indicatoarele de la kilometraj, turometru, si cele de la benzina si apa.

    PS: Vinde cineva de pe aici un CD-player? ca are doar caseta... si eu pe acasa nu mai am asa ceva :smile:)

    Eu intrebasem daca ai verificat toate sigurantele tocmai pentru a rezolva problemele legate de indicatoare.

    In loc de CD-Player, eu ma gandisem sa instalez un mp3 player (fara piese in miscare => fara zgarieturi pe CD-uri). Solutia era vreo 300 lei, functiona dar din alte motive nu am cumparat respectivul aparat. Se leaga la head-unit prin cablul care ar lega cd-charger-ul.