AdiRaz

Membru
  • Content count

    40
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by AdiRaz


  1. mda, nu am avut bafta.
    Iar au aparut in bord erori, de data asta DSTC, airbag pietoni, srs...Am fost la service si am vazut asta (poza)
    (de data asta in schimb transmisia nu a intrat in limp mode, am avut acces la toate treptele cutiei bine mersi)
     

    cum majorritatea erorilor pareau sa porneasca de la CVM si cum pe ala chiar nu l-a desfacut nimeni pana atunci mi-au crescut sperantele. Am sters erorile inainte sa ne apucam sa desfacem CVM-ul si....surpriza, au aparut erori pt. BLIS si senzori parcare spate...

    La momentul asta omul la care mergeam mi-a zis ca el renunta, ca nu are idee ce si cum- Bogdan, din cate am inteles a vorbit cu Ionut si nici el nu avea idei.

    Mi-a sters erorile si deocamdata merge ok masina, inca nu a aparut nimic iar in bord.

    86b667d6-1626-4763-9373-d773a9ee2cd8.jpg


  2. Da @adisun - aia a fost printre primele chestiuni pe care le-am incercat. Pe urma pini indoiti din toate mufele posibile...cea mai enervanta parte e ca problema este intermitenta momentan, si nu prea avem de unde sa incepem. Mai revin cu detalii cand am mai multe, oricum, cand o sa fi indentificat problema o sa completez postarea, poate scutesc pe altcineva, candva, de cateva luni de munca/griji :)

     

    1 person likes this

  3. ... Cred că am dat de dracu' sau direct de ta-su

    Atașată este o poza cu calculatorul cutiei de viteze. 

    Din ce am văzut și eu în vida trebuie să fie masina in N si semnele alea 2 aliniate dar "minune" la mine pe calculator mai este un semn... clar scrijelit de cineva. 

    Acum, întrebarea de 100 puncte: se poate înlocui calculatorul respectiv? Ce presupune asta?

    La 3/5/2020 at 8:10 AM, BogdanG a spus:

    Nu exista nici o furca la TF80 gen 2, pur si simplu la tine este o problema la cablajul motor iar cand se inclina motorul se pun firele de CAN in scurt . 

    Am verificat și testat cabluri și mufe de neau ieșit pe nas... Nu ai cumva drum prin Brașov? :))) 

    DSC_0062.JPG


  4. Acum 2 ore, BogdanG a spus:

    Iti recomand sa nu faci asta pana nu faci backup la ECM .

    Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

    Da, am renuntat la idee, am zis ca riscul e prea mare. S-ar putea sa te caut daca ai timp/chef si reusesc sa ajung cu masina la Bucurest. Din cate am inteles, ai mai lucrat cu Daniel pe un XC60 care avea probleme cu ECM-ul.

    Dupa ultima interventie VIDA arata asa:

     

    vida.JPG

    Problema esta ca nu ramane numai PAC-ul...

     

     

     

    vida2.JPG


  5. Am ajuns sa cred ca mi s-a infiltrat apa in ECM. Întrebarea mea este este cum se poate desface sa vad cum arata pe interior. In poze se vede ca sigur a ajuns ceva apa la el, acum încerc să stabilesc daca a pătruns si înăuntru 

    Trebuie încălzit cu un pistol de aer cald? La ce temperatura? Nu vreau să risc sa topesc ceva din el. Pe urma se poate resigila xu silicon? 

     

    Din nou, mulțumesc anticipat 

    DSC_0051.JPG

    DSC_0050.JPG

    DSC_0053.JPG

    DSC_0052.JPG


  6. Da, sa ajung in Bucuresti la Reprezentanta ar fi optim, dar momentan, nu sunt convins ca ajung pana acolo daca ma pun la drum din Brasov.

    Si mai e si aspectul ca in reprezentatne (din cate am auzit) se prefera schimbatul oricarei piesa care da eroare si la mine sunt cateva din sisteme (asistenta parcare, aitbag pietoni si parca mai era ceva). 

    Speram cu postarea asta si cealalta sa apara cineva care sa fi patit ceva asemanator si sa ne dea o idee sau poate care a trecut chiar prin asta...

    Oricum, clar, cu prima ocazie daca pare sa mearga bine dau o fuga pana la Bucuresti...

     


  7. Buna seara, 

    ca urmare a postarii trecute (detalii aici) am mai vorbit astazi cu mecanicul cel nou.
    Erorile de comunicare CAN apar si dispar el nu reuseste sa le reproduca si atunci cand apar nu reiese nici un defect.
    Acum a ajuns sa verifice si calculatorul cutiei de viteza (poza1). Aici incepe sa devina interesant, o urechusa de plastic era rupta, semn ca cineva, candva a umblat pe aici. 

    Ar putea cineva in baza VIN-ului (poza2) sa verifice daca calculatorul din poza1 este cel original? Ne-ar ajuta sa mai ingradim aria de cautare...
    Ce am gasit scris pe el este:
    VOLVO
    31312609

    4988 125003494

    Japan 12v

    008012C8118782

    VIN-ul: YV1MV5150D2051103

     

    Din nou, multumesc anticipat si va rog, orice idee sau propunere este bine-venita!

     

    IMG-20200219-WA0000.jpg

    DSC_0041.JPG


  8. Update:

    1 luna de zile in care masina a stat la electronist si a verificat acea "furca". A predat masina mecanicului dupa ce a iesit cu ea in teste (1 zi). Mecanicul a iesit si el cu ea(1 zi). Toate bune si frumoase. Am preluat masina. A doua zi dimineata- din nou martori aprinsi, din nou smucituri la schimbat vitezele...

    Am hotarat sa schimb service-ul. Vorbind cu un coleg, am fost indrumat catre un fost angajat al reprezentantei Volvo. Omul foarte ok, mi-a inspirat incredere si pare ca stie despre ce vorbeste. Primul pas, pe care (zice el) trebuia sa-l fi facut oricin: schimbat uleiul din cutia de viteze (intradevar era negru si mirosea a ars). Zis si facut, din nou, toate ok, 2 zile... pe urma se repeta simptomele minus smuciturile la schimbat trepte. Duc masina inapoi, verifica omul mufe si cabluri, zice ca a gasit cateva care puteau fi problematice, le rezolva si im da iar masina. Din nou, totul ok 2-3 zile si pe urma cand schimb in R sa parchez: Bam!, smucitura zdravana si martori in bord ca de craciun!

    Masina este acum iar la el, ultiumul update primit era ca urmeaza sa verifice seria calculatorului de la cutia de viteze, a zis ca a vazut semne ca s-a umblat pe acolo si daca cumva a fost schimbat fara sa fie resoftat calumea ar explica problemele...

    Per total, de un pic peste 2 luni am masina prin service... 

    PS: daca are cineva vreo idee si ajuta cu ceva, am atasat si o poza cu talonu pt. serie de sasiu etc.

     

    Multumesc inca o data.

     

     

    InkedWhatsApp Image 2019-05-10 at 17.04.35_LI.jpg


  9. revin cu "noutati"

    masina are ultimele versiuni de software dupa spusele oameniilor care fac trainingul. Ciudat, eu nu i-am facut nici un update de genu, si m-as mira sa se fi ocupat fostul proprietar din germania de asa ceva, dar cine stie, poate s-au facut automat in service.

    din ce am inteles acum, exista o "furca" intre cutia de viteze si calculatorul masinii, se pare ca acolo e problema. Din pacate trainerul "nu se baga" deci va trebui demontat pe acolo sa vada electronistul daca este vorba de un defect mecanic la acea furca sau numai de un contact imperfect, mufa etc.

    Daca mai intalnit cineva asa ceva sau asemanator, orice idee sau indicatie este bine-venita

     

     


  10. Buna dimineata, 

    Am o problema de genul "check engine" la un v40 2.0 din 2013 cu cutie de viteza auto.
    Din ce am reusit sa aflu la service-ul la care merg este vorba de erori de comunicare intre module.

    Problema a aparut prima oara acum 1an+ iar dupa ce am oprit si repornit motorul s-a dus. Acum cateva zile iar a aparut si nu reusim sa-i dam de cap nicicum.

    Prima data problema a aparut dupa ce m-am oprit pe loc, am schimbat in R si pe urma inapoi in D. In momentul in care am plecat de pe loc masina s-a zdruncinat un pic si in bord au inceput sa se apara mesaje de eroare pentru toate cele: engine system, brake system, steering, ABS, Airbag, Airbag-ul pt. pietoni. Prima oara mi-a taiat insclusiv directia servo. Dupa cum am zis, prima oara am oprit motorul, am stat 2-3 minute, am pornit din nou si a ramas numai "engine system needs service". A doua zi dimineata nici ala nu mai aparea. La service mi-au masurat bateria, tinea 18% charge deci am schimbat-o. De bine de rau 1 an a fost totul ok.

    Acum, de curand, s-a repetat figura, am oprit sa iau pe cineva, am trecut in R si apoi in D, a zdruncinat un pic si mi-am vazut de drum. Am mers vreo 30 de min dupa care masina a stat parcata cateva ore. La intoarcere dupa vreo 20 de min de mers, de data asta din mers au inceput sa apara mesajele (de data asta nu mi-a mai taiat servo dar in rest la fel). Am tras pe dreapta, oprti motorul si pornit din nou. A pornit mai "greu" in sensul ca am apasat pe butonul de start de mai multe ori si nu se intampla nimic, abea la a 5-6 apasare a pornit si din nou a ramas numai engine system needs service in bord dar masina mergea. Am mers la service, apareau erori de comunicare, le-am sters si de atunci a ramas numai "engine system needs service".

    Tiipul la care merg de obicei a zis ca ar putea fi de la soft, sau ceva electronic si incearca sa vorbeasca cu un electronist si un fost angajat la reprezentanta volvo. Acum, din pacate, in Brasov nu mai avem reprezentanta Volvo si nu m-as inhama la un drum pana in Bucuresti fara sa stiu ca nu raman blocat pe undeva. Stie cineva un Service potrivit sau vreo persoana cu experianta? Sau, si mai bine, recunoaste cineva problema si ma poate indruma catre o solutie?

    Multumesc anticipat.

    Ps: scuze daca e prea lung textul, m-am gandit ca mai bine mai multe detalii decat prea putine... :)