vosyke

Membru
  • Content count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Poor

About vosyke

  • Rank
    Nou venit
  • Birthday 01/29/1981

Profile Information

  • Locatie sibiu now..italia
  • Auto 460 2.0 i SE 1994,
  1. Arc cautator cutie viteza

    astea sunt de pe vadis ,sa-ti faci o idee
  2. Arc cautator cutie viteza

    salutari,din cate am vazut la mine este chiar in capat la cautator,intre capatul plat al cautatorului si cutie...........poate gresesc!? ii relativ mic si lat are doar vreo doua spire jumate daca vezi poza arcul se afla sub nr.2,sper sa-ti fie de ajutor...am avut si eu probleme dar era doar sarit de pe placa dar statea atarnat acolo
  3. .si inca o parte regasite in recycle.. eventuale nelamuriri raspund cu drag,daca pot ca am netu' pe teava de cheie si ii ca fanu'
  4. iata o parte din pozele ce au mai ramas in cell...
  5. Salutari cordiale propietarilor de Volvo,eu nu sunt propietar , e nevasta,dar eu il conduc si bineinteles eu imi bag nasul pe dedesubturi.Am reusit dupa zeci de demontari si remontari sa-i dau de cap la ceas,desi am vrut sa-l schimb(mai greu de gasit ca-i electronic).Deci la un moment dat nu se mai inregistrau km parcursi,nici macar partial(asa o cumparat-o mandra mea nevasta). Indicatorul de viteza functiona!Am desfacut Vadis-ul si am vazut ca-i un singur senzor (montat deasupra de planetara dreapta langa cutie ,o idee sub electromotor)care transforma miscarea in impulsuri electrice care sunt prelucrate apoi in ceas,rezulta viteza ,dupa care in ceas este un circuit ce transforma din nou respectivele impulsuri in lucru mecanic rezulta km parcursi. La inceput m-am consemnat cu km necunoscuti facuti(ii faceam la ochi! Asadar la un moment dat i-am schimbat carbunii la electromotor,pot spune ca destul de usor,dar din pacate cablurile de la elctromotor erau impreuna cu cel de la senzorul in cauza si ,cred sigur ca,l-am deranjat de la locul lui o idee, de ajuns sa nu mai mearga(o zi da ,doua ba),Dupa un timp am redemontat electromotorul,facea figuri la pornire(nu facea contact),si l-am curatat de praful de carbune strans in interior,carbunii inca-s ok,Acum aveam liber acces la senzor si am vazut ca se slabise surbul de fixare,l-am desfacut de tot ,l-am suflat desi era destul de curat,si l-am remontat atent vazand ca are o nisa mica in care trebuie sa intre o ureche(este una singura)deci trebuia introdus pana in capat(scuzati limbajul dar asa este limba romana),am remontat electromotorul atent la fire... sa nu le mai deranjez prea tare!rezultat functioneaza din nou cum trebuie vitezometrul dar km?!ba,de unde am tras concluzia ca problema este numai in ceas(in bord).Am demonta bordul ,ceasurile apropo este mai usor decat la cele cu cablu de km,pentru ca sun doar 2 mufe mai mari si una mica (2 pini=srs),si nu are folie de circuite ci este placa destul de sanatoasa...ok ... toate bune am desfacut ceasul cu pricina ,am incercat sa desfac acul de viteza(s-a rupt ...nu-i rau=se repara...super glue),apoi am dat folia,prinsa in doua surubele,sub folie doar un surub care fixeaza ceasul de suport,ies la iveala circuitele si rotitele(mancele mama de rotite),intr-o parte are un "motoras electric" care la randul lui mai are ceva rotite de transmite in final miscarea si inregistrarea km.deci am desfacut motorasul in care gasesc o rotita mica (cca 5 mm diametru cu 19 dinti) care era si consumata si rupta (de culoare verde si parea un plastic mai moale). Dupa cateva incercari cu rotite de cesuri chinezesti am gasit una potrivita la o masinuta care avea motoras cu arc(cred ca stiti de care)dar teapa ca nu avea gaura pt.ax,am trecut la alta masinuta cu volanta(tot made in prc)si stupoare una bucata rotita cu acela si diametru .acelasi nr. de dinti si gaura pt. ax,dar erau mai lati dintii(i-am luat la pila) si i-am facut conici o idee ca daca nu se fraca de lipiturile de la motoras.oki doki remontat si..... functioneaza ps :atasez si niste poze ,sunt facuta cu celula,nu-s prea clare,sper sa le mai am daca nu s-au sters in mana la nepoti!
  6. senzori dubiosi?

    da este foarte corect dar iti spun ca este senzorul de volanta...turatie celalalt este langa electromotor
  7. senzori dubiosi?

    am aruncat o privire in ceas si nu are rotitele rupte ....am invirtit eu de o rotita si incepe sa inregistreze....problema pare sa fie mecanismul electromagnetic(cred) si pare putin afumat in vadis apare ca piesa separata tot ceasul(cod diferit fata de cele cu cablu de km)...deci?! xydexter ..merci dar cred ca ce imi arati este la cele cu cablu de km....asta are un senzor undeva langa planetara dreapta la iesire din cutie..iar senzorul trimite informatia la ecu si de acolo pleaca in bord....unde se transforma din impuls electric in lucru mecanic ce inregistreaza km.,sincer va spun ca eu nu am gasit faimosul ecu!
  8. senzori dubiosi?

    multumesc pentru  luarea in seama nici macar cea mai vaga idee de la orisicine......oricum nu am rezolvat nimic si merg doar pe "pipaite" poate cu alte probleme...!?!
  9. inlocuit ceas vitezometru

    salutoiu, poate ca ma aflu si eu in treaba ,dar ca idee cel putin, unde as putea gasi un ceas de km dar electronic (fara cablu); problema ar fi asemanatoare =nu indica km, vitezometru merge perfect,sau.....stie cineva cum se poate schimba vreo piesa in ceas............pe partea cu rotitele de km este o placa fara circuite  si cu un rotor magnetic(cred) dar care pare foarte afumat! as dori un raspuns daca se poate,va rog!? :'(
  10. senzori dubiosi?

    >:(salutoiu,unde as putea sa gasesc fizic, senzorul final de la tahometru  mai exact acel A44 de pe circuit poate va intrebati de ce: merge vitezometrul dar km nu-i inregistreaza=nici partial nici totali= ................bordul este cu computer lcd-uri treburi serioase?! putin help nu ar strica..
  11. salve din nou sper sa ne intelegem de minune ,sa mai facem schimburi de experienta..etc, situatii placute dar si neplacute....mai dilibadimu (vorbim)!