dani

solutie soft de reparat clapeta de acceleratie VOLVO S60

7 posts in this topic

Salut Forumistilor pasionati de VOLVO!

Ganduri bune domnisoarelor si doamnelor prezente pe Forum!

Problema: la circa 200.000 km reali, Volvo-urile S60 pe benzina incep sa aiba probleme cu clapeta de acceleratie (in sensul ca la acceleratii bruste incepe sa mearga motorul aiurea, clapeta ramanand activata pe un unghi anormal).

Solutia in Romania: in Bucuresti, veti merge la service-ul autorizat Volvo (ca doar tineti la masina, nu?), se vor repezi sa curete clapeta si puteti avea nesansa sa nu se rezolve problema (desi ati platit circa 150 RON). In acest caz, va vor recomanda schimbarea clapetei de acceleratie (care se ridica, cu garnituri si reincarcare soft la circa 10.000 SEK, adica 4500-5000 RON fara manopera). La suma asta, veti spune ca merita luata una la mana a II-a, pe care daca aveti sansa o veti gasi la 250-300 Euro, insa fara garantie (daca nu este exact modelul pe care l-ati avut pe masina exista o mare probabilitate sa dati banii aiurea).

Solutia in Suedia: la service-urile Volvo (adevarate!), primul lucru pe care il vor face este o upgradare a softului de programare ETM al clapetei (cod 30677023), la un cost de circa 200 SEK (adica 100 RON, adica 25 euro si NU 1000 euro). Programelul asta rezolva circa 60% din masini. Daca problema persista, tehnicienii suedezi recomanda un nou nou program - de data asta si pentru motor si pentru clapeta (cod 30785453 - alte circa 200 SEK), care mai rezolva unele situatii, astfel incat la final 7 din 10 masini sunt reparate astfel. Daca nici asta nu merge, abia atunci ar trebui schimbata clapeta.

Problema este ca tehnicienii de la service-ul autorizat Volvo din Bucuresti nu stiau (la modul sincer!) de procedurile din Suedia (mie, ca poate si altora, mi-au spus sa schimb direct clapeta de accleratie - deci "distractie" de 1000 euro + manopera). Cand le-am spus ce ar trebui sa faca au venit cu o explicatie hazlie: "au vrut sa evite sa revin de trei ori la service, in conditiile in care, statistic vorbind, prin soft nu se rezolva toate cazurile". Vorba aia, dai un ban, da' stai in fata! No comment!

Am fost, cum spuneam, in filmul expus mai sus. Dupa nervi multi si cautari, inclusiv de piese SH, am fost la service-ul din Buc si am solicitat primul program de upgradare soft si "minune" s-a rezolvat din prima problema. Costul total soft + manopera 171 RON (o pot dovedi cu acte), iar durata 20 de minute.

Sper din inima ca prin acest mesaj sa-i ajut poate si pe altii care se confrunta, sau se vor confrunta cu astfel de probleme (mergeti la service si spuneti-le voi ce sa faca).

Cu bine,

Dani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu toate se rezolva din soft, la Shpeedy nu a mers de exemplu si nu este singurul exemplu.

George de la electrica nu avea cum sa nu stie de procedura din moment ce a facut zeci de ETM reload, pur si simplu nu poate garanta ca va merge si de aia se recomanda schimbarea clapetei pt rezolvarea 100% a problemei .

Numai eu am dus de manuta peste 10 posesori de Volvo pt ETM reload, la 3 din ei nu a mers din prima iar la 2 a picat dupa un timp scurt, deci procentul de rezolvare este 50%, se poate ca la un esantion mai mare sa fie mai bun sau mai rau rezultatul .

Ma bucur ca ai rezolvat dar sincer trebuie sa astepti macar 3 luni ca sa vezi daca merge 100% iar dupa cum ti-am mai spus dupa 200.ooo km clapeta Magneti Marelli poate pica fara probleme, sunt consumabile pana la urma .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clapeta mea avea un senzor care nu mai muncea sau cam asa ceva (Bogdan stie mai bine, ca el a facut masuratorile), deci softul nu ajuta cu nimic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am auzit eu .. se gasesc senzorii separt nu ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La astea noi nu se pot schimba, numai la S40/V40 si la 850.

@Ionut, exact in cazul tau updateul de soft era degeaba, pur si simplu un potentiometru era dus .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhh... vezi .. d-aia sunt eu fan diesel , la ala de bine de rau cu 1200 de lei ai facut injectoarele :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici vb de Volvo domnu Vadim nu de Reno dizal, la Volvo pana si dizalu are clapeta de acceleratie si sonda lambda asa ca .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now