Bog_S40T4

Probleme cate incap la T4. Help !

22 posts in this topic

Deoarece am cam neglijat forumul si nu m-am mai uitat la ce s-a mai scris masina mea s-a decis sa imi indrepte atentia catre acest loc. Ea, masina este un S40 T4 din 98'. A mers bine pana acum. Iata care sunt problemele:

Mergeam eu linistit intr-o seara de sambata cu 4000 rot/min in viteza a4-a dupa ce alimentasem benzina cu "100" la sfarsit.

Dupa cateva sprituri, dintr-o data trepidatii masive (ca si cand s-ar rupe distributia) se aude pfsssstt mai merg 300m motorul mort. Acum il pornesc la relanti fluctueaza iar motorul se vede ca trepideaza sau chiar moare, miros greu de benzina cu fum negru iar dupa 10 m dupa plecare motorul moare. Precizez si voi zice mai departe ca in timp ce accelerez se aude pfsssstt.

Schimb bujii, nu e de la ele. Tractare la service iar acolo mi se spun urmatoarele:

1. Debitmetru de aer dus

2. Sonda lambda 1 arsa ( cred ca din cauza evacuarii "custom" ) Cam atata cu problemele detectate de ei

Problema pe care o suspectez eu, pe langa acestea, turbina.

Acum masina a facut 170 km cu mufa de la barometru scoasa, cu acel pfsssstt la peste 2500 rot/min si cu o scadere masiva de putere. Prin masiva ma refer ca si cand ar fi un motor de 1.2 pe ea. Aici se afla a4-a problema: Cand am mufa scoasa de la debitmetru sta decuplat DSP-ul si chiar si cand iau contactul de tot merg ventilatoarele de radiatoare. Dupa ce pun mufa la loc se opresc

Rog toti binevoitorii oricat s-ar pricepe sa isi dea cu parerea, in acest moment orice opinie ma ajuta.

Daca are cineva de vanzare un debitmetru pentru S40 T4 din 96-00' sa ma contacteze prin orice mijloc (0743697155 nr meu su orice tip de mesaj)

Din cate stiu eu acel debitmetru se poate curata insa la mine cred ca e ceva mai grav.

Va multumesc la toti foarte mult in avans, Please Help !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intercoolerul e ok? Tubulatura? Tine mana pe furtunul gros care intra in clapeta de acceleratie, ar trebui sa se intareasca imediat cand accelerezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am vazut da, este ok. Maine la prima ora voi mai verifica inca o data. Deja ma scoate din minti :blink: nu mai stiu ce sa-i fac. Multumesc pentru sfat, daca mai ai sunt si alte pareri/opinii astept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

furtunele care duc la turbina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

furtunele care duc la turbina?

mda problema asta o am si eu imi merg ventilatoarele cand scot contactu .........dar am pus la loc mufa de la debitmetru........

am fluctuatii de relanti mari......si sta aprins DSA-ul si sonda lambda .......

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda problema asta o am si eu imi merg ventilatoarele cand scot contactu .........dar am pus la loc mufa de la debitmetru........

am fluctuatii de relanti mari......si sta aprins DSA-ul si sonda lambda .......

Daca ai bani,probleme se rezolva.

De e un debitmetru pe ebaycosta aprox 50 e.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda problema asta o am si eu imi merg ventilatoarele cand scot contactu .........dar am pus la loc mufa de la debitmetru........

am fluctuatii de relanti mari......si sta aprins DSA-ul si sonda lambda .......

Si tie ce ti s-a spus? Mie mi-au zis ca este debitmetru de aer si din aceasta cauza nici turbina nu mai merge (nu mai stie cat aer sa traga) si il ia ca la o aspirata cu un amestec total gresit.

Sunt chiar curios tie ce ti s-a spus, de la ce se trage problema.

Merci la toti de pareri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa faci o diagnoza dinamica (in mers). Altfel schimbi jumatate din senzori pana il nimeresti pe cel cu probleme. Si trebuie facuta diagnoza cu o scula care stie Volvo la nivel de coduri de eroare Volvo, nu generice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa faci o diagnoza dinamica (in mers). Altfel schimbi jumatate din senzori pana il nimeresti pe cel cu probleme. Si trebuie facuta diagnoza cu o scula care stie Volvo la nivel de coduri de eroare Volvo, nu generice.

nu e debitmetru de aer iti spun sigur......si la mine asa mi-au spus la diagnoza concluzia........poate fi cu totu altceva.......

azi am demontat aproape toti senzori iam curatat nimic.......am scos toate sigurantele le-am pus la loc si semnu lambda a disparut........dar nu mai statea la relanti deloc deloc murea.........apoi am pornito dupa 2 ore si relantiu si-a revenit dar sa reaprins sonda lambda .....habar nu am ce poate fi .....la diagnoza dinaia universala mi-au iesit vreo 4 coduri de eroare sunal pe bogdan G si roagal sa iti faca o diagnoza calumea......dai banii degeaba pe diagnoza diaia universala......dupa aia schimbi toata masina ..........maine o sa ii desfac ala de relanti si clapeta de acc o sa le curat altceva nu stiu ce sa ii mai fac l-am sunat pe dl. Bogdan si mi-a spus sa revin maine cu un telefon ca nu avea azi timp!!!!!!

un debitmetru te poate ajuta oricine de aici de pe forum cu motor de 2 sau T4........sunt identice debitmetrele sau vino pana la mine si ti-l dau pe al meu si vezi daca e de la el......dar nu cred.,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ danutttz

Eu sper din tot sufletul sa fie debitmetrul deoarece cand scot mufa masina merge chiar daca fara turbo (cred) si cu un amestec groaznic d benzina/aer. Pe saptamana viitoare cred ca am sa fac rost exact de un debitmetru de T4, pana atunci am sa incep si eu sa curat toate mufele si toate partile ce sunt curatabile.

Dupa cum zic, eu sper sa fie debitmetrul, odata ce il pun oricum trebuie mers la service si stearsa eroarea din computer. Altfel face la fel. Ms la toti. Danutttz, vom tine legatura sa vedem care i da primul de cap ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E debitmetru stai linistit. Cum l-ai pus,masina o sa mearga. Dupa aceea trebuie rezolvat cu turbosuflanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da sa dea domnu sa fie debitmetru insa daca vrei sa il cumperi nou .....iar e o problema uitate la pret....daca il iei sh mai intai monteazal si apoi platestel......la mine asta e problema si cu mufa scoasa de la debitmetru tot asa merge........nu sta la relanti.......la mine s-ar putea sa fie altceva .....o sa te tin la curent daca rezolv ceva....multumesc.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

da sa dea domnu sa fie debitmetru insa daca vrei sa il cumperi nou .....iar e o problema uitate la pret....daca il iei sh mai intai monteazal si apoi platestel......la mine asta e problema si cu mufa scoasa de la debitmetru tot asa merge........nu sta la relanti.......la mine s-ar putea sa fie altceva .....o sa te tin la curent daca rezolv ceva....multumesc.....

diferenta dintre problemele noastre e mare deoarece a ta nu mai trage .....a mea trage de rupe ....deci aer ii vine si benzina ....dar la mine fluctueaza mult de tot relantiu si moare cateodata sta prea jos apoi moare ......eu suspectez motorasu de relanti cu toate ca la tester a iesit cu totu altceva.......a iesit asa debitmetru aer dus, sonda lambda dusa, senzor temperatura dus, senzor rotatii dus.......cam tot ce se putea asta in conditiile in care pusesem masina pe tester cu o saptamana ininte si nu avea nimic deci,,,,,,,,parerea mea nu e dus nimic sau poate doar una din astea imposibil intr-o saptamana sa se duca toate.........si sprea surprinderea mea in saptamana aceea nici nu prea am folosit volvo .......tre ii fac o diagnoza mai buna ......nu are rost sa cumperi piese aiurea fara a vedea care e problema.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

diferenta dintre problemele noastre e mare deoarece a ta nu mai trage .....a mea trage de rupe ....deci aer ii vine si benzina ....dar la mine fluctueaza mult de tot relantiu si moare cateodata sta prea jos apoi moare ......eu suspectez motorasu de relanti cu toate ca la tester a iesit cu totu altceva.......a iesit asa debitmetru aer dus, sonda lambda dusa, senzor temperatura dus, senzor rotatii dus.......cam tot ce se putea asta in conditiile in care pusesem masina pe tester cu o saptamana ininte si nu avea nimic deci,,,,,,,,parerea mea nu e dus nimic sau poate doar una din astea imposibil intr-o saptamana sa se duca toate.........si sprea surprinderea mea in saptamana aceea nici nu prea am folosit volvo .......tre ii fac o diagnoza mai buna ......nu are rost sa cumperi piese aiurea fara a vedea care e problema.....

pareerea mea e ca tu tre sa verifici furtunele de aer toate ....de la turbo .....pentru ca acel pssssst numai de acolo se poate auzi adica trage aer fals pe undeva sa fisurat vreunu sau sa slabit vreun colier si tu iti faci atatea probleme e normal sa iti arate testeru debitmetru dus daca furtunu e fisurat .....adica cum ai vrea sa iti zica testeru ???

furtunu 4 e fisurat schimbal:)) nu tre sa cauti ......debitmetru ala e un simplu senzor.....si sa crape asa dintr-o data .....ma mir.....si chiar daca ar crapa ......ce treaba are pssssssttttt-u ala de il auzi tu ? deci e altceva .....asta e doar parerea mea.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incep prin a va multumi la toti.

Si acum sa incep. Daca voi jigni "mecanici" romani imi cer scuze.

Am mers cu ea la recomandarea unui prieten la o firma care este concesionar Opel (deci rar mai vad ei turbo-uri benzina). Pus diagnoza si ati vazut toti ce mi-au spus :unsure:

Astazi am avut timp si m-am bagat sa verific eu. La indrumarea lui mironb, caruia i multumesc (dar si la sfaturile lui danutttz caruia deasemenea i multumesc) m-am apucat sa verific la tuburi. Cand Surpriza ! Jos la intercooler tubul sarit de tot. M-am dus la niste prieteni, mecanici traditionali, fara computere si vrajeli. Am dat masca fata jos am prins solid tubul la intercooler, masina exact ca inainte. Merge cu totul legat si conectat, fara nici o inecare, trepidatie, DSP aprins si multe alte sunete.

Acum masina trage la fel, numai cu o problema veche am mai ramas, cateodata mai ramane relantiul sus pe la 1100-1200 rpm fara sa prea fluctueze.

Concluzia. Degeaba ai tot felul de programe de diagnosticare daca nu ai o ureche buna. Si le-am zis ca se aude pfffsss cand o accelerezi iar ei o tineau sus si tare ca este de la debitmetru.

Inca o data multumesc lui mironb si lui danutttz dar si la toti care au avut o parare

Sper sa pot ajuta si eu pe cineva, desi as prefera ca sa nu am veci ocazia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu suspectez motorasu de relanti cu toate ca la tester a iesit cu totu altceva.......a iesit asa debitmetru aer dus, sonda lambda dusa, senzor temperatura dus, senzor rotatii dus.......cam tot ce se putea asta in conditiile in care pusesem masina pe tester cu o saptamana ininte si nu avea nimic deci,,,,,,,,

@ danutttz

Daca rezolvi ceva cu acel relanti mai repede ca mine, sper sa postezi poate chiar aici rezultatul. Daca o sa rezolv eu problema inainte aici va fi rezolvarea problemei.

Eu unul suspectez regulatorul de relanti dar poate si clapeta. Am luat alcool tehnic ma voi apuca de degresat si de curatat.

Bafta la toti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur ca ai rezolvat simplu si fara cheltuieli prea mari. Cateodata urechea e cel mai bun tester. :lol:

Eu am masina de vreo 3 ani, timp in care m-am convins ca pe partea mecanica nu prea am ce sa-i reprosez. Singura problema e cum ai spus si tu lipsa mecanicilor care sa se priceapa la Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau ca trebuie sa te contrazic, pe un tester se vede clar daca tu ai furtunul de la IC sarit, pur si simplu nu face presiune de turbo si se vede clar .

Oricum nu inteleg cum un dealer de Opel are scule de Volvo dar ma rog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Programul de diagnoza era cel de la Bosch. Cat despre mecanici >:( nu stiu cum de nu vezi, macar unul din ei ar fi trebuit sa observe din moment ce unul din ei se uita la acel laptop si ceilalti 2 la motor :huh:

Oricum cred ca va trebuii sa curat de unul singur senzorul IAC care din cate am inteles este acela de sub clapeta de acceleratie din compartimentul motor, chiar in spate la radiator. Sau regulatorul de relanti care nu stiu exact pe unde este, am auzit ca ar fi in spatele sau pe pedala de acceleratie.

Va rog sa ma lamuriti si cu chestiunile acestea daca va perimit timpul. Poate rezolv toate "necazurile" la masinuta.

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer mie imi da cu virgula rau de tot ce spui tu aici, la Opel se foloseste Tech 2 nicidecum Bosch KTS iar KTSul este vestit pt problemele pe care le are in diagnosticarea pe Volvo, se poate ca unu se uita pe tester si vedea ca nu e conectat si 2 se uitau la motor sa vada daca mai este acolo .

Motorul T4 sau 2.0T de pe S40/V40 faza 1 sunt cele mai ciudate motoare, de fapt nu atat ciudate cat arhaice dar totusi pline de senozori. Este foarte greu sa le dai de cap pt ca au foarte multe probleme .

Cateva probleme sunt :

-bobinele inductie

-regulator presiune benzina

-IAC

-clapeta acceleratie

Daca astea merg perfect nu are nici o treaba masina, toata treaba este sa stii sa verifici aceste piese.

Bobinele trebuie sa fie intregi, fara fisuri pe unde "fuge" scanteia .

Regulatorul de benzina trebuie sa aiba membrana intreaga nu sa bage benzina in admisia de aer

IACul trebuie sa fie curatat bine bine, la fel si clapeta .

Sonda lambda defecta nu are nici o influenta in mersul motorului .

Succes la sapat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Locatia respectivei valve si procedura de curatare le gasesti aici: http://www.volvoforu...ead.php?t=74859

Salut eu am rezolvat problema cu totul .....ieri curatasem eu acel motoras si clapeta de acceleratie .....dupa cum ti-am spus am curatat aia si relantiu tot nu statea unde trebuia astazi am fost la dl. Bogdan G. si surpriza masina nu avea nimic numai ca odata ce tu ii scoti din mufe pe la motor ele apar in computer ca si errori ...dupa ce mi-a sters erorile sia revenit ca prin minune masina si odaca cu asta si relantiu.... deci curata clapeta si motorasu acela ....iti ia maxim 30 de minute apoi tre sa te duci la cineva cu un tester bun atentie unul BUN nu cum am dat eu peste unu cu un tester universal si nu a putut sa imi faca nimic........cauti un tester bun si iti sterge absolut toate erorile........mie astazi nu mi-a venit sa cred cum merge masina dupa ce ia facut diagnoza dl. Bogdan........ si eu de 1 saptamana ma chinuiam si am chemat 2 3 mecanici toti ziceau ba e debitmetru ba e sonda lambda ba e senzoru de temperatura ba e nu stiu ce ..... dar nu era nimic....pur si simplu nu avea nimic .....trebuiau sterse erorile si vazut in timp real cum trage masina cu testeru pus poate vedea presiunea la turbo ....adica absolut tot.....nu face ca mine si nu scoate de prin mufe ....pentru ca odata scoase hop si erroarea in ECM........mie azi cand mi-a pus testeru aveam 13 errori ......si celalalt care imi facuse diagnoza acu o saptamana zicea ca am decat 3 ...........oricum tre sa gasesti un tester bun ca masina ta sa mearga fix ca inainte .....sau curata clapeta si motorasu acela .....si punele la loc ......vezi apoi cum merge .....eu le-am bagat in motorina si le-am curatat calumea .......bafta multa .....Ms inca odata Dl. Bogdan !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now