Ted

Probleme tractiune

9 posts in this topic

Hristos a inviat!

Am o problema de tractiune la masina (Volvo S60 D5 2003), mai exact, in momentul in care accelerez brusc pentru o depasire mai in forta sau efectiv pentru adrenalina :P, cand motorul trece de 2000 turatii se pierde forta de tractiune pentru aprox. 1 secunda, in vreo 2-4 trepte pana la 3000-3500 turatii. In cazul in care acceleratia se face frumos, lent, nu se simte absolut nimic motorul e constant si trage perfect. Va rog sa-mi spuneti ce poate fii, in cazul in care ati mai intalnit aceasta problema.

De asemenea mai am o problema cu o bataie urata in spate, dar nu pot sa-mi dau seama exact de unde. Bataia se aude doar pe drum cu denivelari. Cei de la service nu au gasit nimic slabit, dar bataia se aude clar si e foarte enervanta. S-a mai auzit o bataie urata de genul asta in urma cu un an jumate, dar atunci era bara stabilizatoare si a fost schimbata. Dupa aprox. 2 luni am auzit batai din nou dar nu-mi pot da seama ce e.

Cam atat cu problemele, va multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Nu cumva ţi se activează DSTC-ul?

Dacă nu, ar trebui să detaliezi puţin: e ca şi cum s-ar tura "în gol" (ar putea să patineze ambreiajul) sau îţi dă impresia că "moare motorul" (mai multe cauze posibile: EGR îmbâcsit, VNT decalibrat, intercooler spart, probleme de injecţie/alimentare ş.a.m.d.).

Legat de bătaia de pe spate: scoate tot din portbagaj, inclusiv roata de rezervă şi ce mai ai tu dosit prin pereţii laterali şi verifică dacă niturile spoilerului spate mai sunt toate la locurile lor. Dacă tot bate şi cu portbagajul gol şi cu spoilerul bine fixat, cel mai probabil e de la amortizoarele (telescoapele) spate.

Ca idee, verifică şi roţile de pe faţă, mai ales cea de pe dreapta, nu de alta dar, de multe ori, sunetul se transmite şi nu-l poţi localiza cu precizie, din habitaclu. Vezi cum stai cu capetele de bară, bieletele de direcţie, bieletele antiruliu pe faţă (de-ăstea ai şi pe spate, verifică-le).

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

La activarea DSTC-ului trebuie sa lumineze in bord iconita aceea cu semnificatia deraparii, nu? Nu cred sa se activeze DSTC-ul... Nu se tureaza in gol. Sa zicem ca sunt in viteza a 3-a la 1500 de turatii, accelerez brusc si masina te baga in scaun, cand ajung la 2200 de turatii are prima cadere de tractiune pentru o secunda, dupa care te baga iar in scaun pana pe la 2500 de turatii cand are o noua cadere si se repeta asa si la 2800 si la 3000 si tot asa. Iti da impresia ca ramai fara motor...

Apropo de intercooler, intr-adevar a fost spart dar nu simteam ca e, am vazut doar ca apare ulei pe radiatorul din fata si am dus masina la service unde mi s-a schimbat intercoolerul. Problema legata de tractiune a aparut cam atunci, dupa ce a fost schimbat. La EGR si VNT nu cred ca "au umblat" vreodata cei de la service si s-ar putea sa fie problema si de acolo. Mi-au spus cand au testat cu VIDA ca s-ar putea sa fie si o defectiune la ceva pompa de motorina din rezervor, dar pentru asta tre' desfacut rezervorul sa verifice pompa pentru a da un diagnostic exact...

Ma uit azi si la niturile de la spoiler, desi am scos tot din portbagaj si tot am auzit bataia. E adevarat ca nu m-am uitat la nituri.

Multumesc mult pentru raspuns!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna aceste simntome am sí eu dar la mine se intampla cand sunt la turatia de 1500 in treapta a2 a cand ajunge la 2000 incepe sa traga lin sí continu,iar sunetul meu se aude in stalpul spate treapta. Am aceasi masina ca sí tine sí din 2003. Sper sa ne lumineze cineva. Pe mine ma supara treaba cu acceleratia parca sar ineca motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate, HEIMÐALLR are dreptate, problema cu tractiunea poate avea una dintre cauzele insirate mai sus. Sper sa descoper cat de curand care este cauza si o sa va anunt. Bataia din spate cred totusi ca are de-a face cu unul dintre telescoape.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie facut un test in mers si se vede clar de la ce este (aer sau motorina ) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

am dus masina la service unde mi s-a schimbat intercoolerul. Problema legata de tractiune a aparut cam atunci, dupa ce a fost schimbat.

Mi-au spus cand au testat cu VIDA ca s-ar putea sa fie si o defectiune la ceva pompa de motorina din rezervor,

Salut,

din ce spui e posibil sa fie o problema de alimentare dar si sa nu fi montat cum

trebuie racordurile intercooler-ului si sa ai pierderi de presiune.. verifica strangrea colierelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incerc sa nu ma bag ca musca in lapte dar ceva vag asemanator intampin si eu doar la 3000 de turatii in treapta a 5-a, la trecerea de la 160 la 170 de km/h....vag asemanator in sensul ca pentru cam o jumatate de secunda (insesizabil practic) parca imi lasa pedala de acceleratie moale (sau mi-o ridica putin, la cat de repede se intampla as inclina spre partea cu ridicatul) ca apoi sa "te bage in scaun" (intervine turbina daca nu ma insel). Dar in afara de situatia respectiva (viteza si turatia) nu mi se intampla in alte circumstante oricat de brusc as accelera ( in cel mai rau caz apare acel fenomen de "anti-skid" la plecarea de pe loc, care l-am mai vazut mentionat pe aici). Nu am acordat atentie pana acum fenomenului respectiv pt ca nu m-a deranjat (in capul meu nu stiu de ce l-am considerat a fi normal) ba din contra il consideram "interesant" si chiar placut (mentionez ca personal nu mi s-a parut a pierde din tractiune) un fel de avertizare a masinii gen "car to dumb driver....brace yourself dude". Nah ca acum m-ati facut curios (paranoia mea nu are limite :) )

Edited by Patrichi_Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

În mod normal, la D5, nu trebuie să simţi când "intervine turbina", pentru că e activă tot timpul, nu e ca în cazul motoarelor cu wastegate (wastegate au doar D5244T din 2001). Dacă simţi când intervine, înseamnă că bagă brusc presiune prea mare şi poate sparge radiatorul intercoolerului...

Curăţaţi turbina/VNT-ul şi vedeţi ce se întâmplă. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now