Myhnea

Vibratii laterale

27 posts in this topic

Salutare tuturor,

Am un S40, 2005, 1.6D si de ceva vreme ma confrunt cu o problema careia nu-i pot da de cap si a inceput sa ma streseze: intre 70-90 km/h, adica 2800-3100 rpm cu a treia sau 2000-2300 rpm cu a patra, cand accelerez brusc masina incepe sa vibreze lateral, daca accelerez usor nu are nimic. Am reechilibrat rotile, nici o schimbare, am fost cu ea la mecanic, i-am schimbat tripoda dreapta pt ca avea ceva joc, la fel, nici o schimbare. In afara de intervalul mentionat masina merge perfect. Oare ce sa fie in neregula? S-a mai confruntat cineva cu aceeasi problema?

Va multumesc anticipat pentru orice sfat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce te referi când spui "vibrează lateral"? Detaliază puţin fenomenul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu alte cuvinte masina "tremura" da nu un tremurat ca atunci cand e subturata, un tremurat lateral, simt cum ma misc pe scaun stanga-dreapta. E mai clar acum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu aş începe prin a verifica tampoanele motorului. Au fost înlocuite, vreodată?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, ar putea fi o anvelopa care are insertia rupta si e deformata suprafata de rulare. Poti sa echilibrezi cat vrei roata, daca e insertia rupta va merge ca o ratusca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic, e posibil şi ce zici tu, Bogdane, dar presupun că ar fi văzut cel care a făcut echilibrarea, dacă erau probleme cu anvelopa.

La fel, şi dacă ar fi îndoită vreo jantă.

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu au fost inlocuite, sau cel putin eu nu stiu sa fi fost, eu o am de la 125000 km si acum are 155000. Cand am fost cu ea la mecanic i-am zis si eu sa se uite la tampoane si a zis ca nu e nimic in neregula. A zis la acel moment ca e din tripoda, dar...se pare ca nu. Cum a fost: am fost la el, a zis ca e din tripoda, a facut comanda si nu m am mai dus eu sa o schimbe pentru ca a trebuit sa plec pana la Viena 3 saptamani, a fost prietena mea cand a schimbat-o iar eu cand m-am intors am vazut ca face la fel. Cred ca trebuia sa-i mai fac o vizita.

Am omis ceva: cu a parta peste 2800 rpm imi vibreaza si schimbatorul. Sa aiba oare vreo legatura?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite chiar acum ma pregateam sa ma duc sa schimb anvelopele, le am tot pe cele de iarna momentan pt ca nu am apucat sa le schimb. Sunt curios daca apare vreo schimbare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mult ca sigur nu e din anvelope pentru ca nu face decat in sarcina, daca iau piciorul de pe acceleratie dispare tremuratul si iar daca accelerez usor nimic, daca 'bag piciorul in ea' apare dar numai in intervalul mentionat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, HEIMÐALLR probabil isi aminteste ca l-am stresat si eu cu ceva asemanator acum vreo 2 luni :) m-am pomenit si eu cu vibratii laterale undeva in intervalul 100-120 km/h initial (apoi a tot swcazut pana aproape la 70km/h)...vibratii laterale in sensul de simteam ca ceva imi infraneaza cate putin rotile in mod inegal, fara a afecta directia de mers (daca lasam volanul liber nu tragea stanga sau dreapta), dispareau daca apasam acceleratia sau frana, dar oricum transmiteau vibratii si sunete aiurite in habitaclu in special in zona picioarelor sau sub scaune (prima data le-am simtit in partea soferului si in consola centrala).

Cred ca vreo 4 zile am mers incontinuu la service si i-am verificat toata directia si suspensia cap coada (schimbat prematur discurile si placutele pe fata, verificat toata bucsaraia, testat amortizoarele si franele, etc) si nu ii gaseam nici o solutie ba dimpotriva se accentua (devenisem disperat cand mi-au spus mecanicii "As vrea sa pot sa-ti mai cer bani pe ceva dar n-am pe ce")...intr-un final am vrut sa refac geometria rotilor si cu ocazia asta mi le-am si re-echilibrat cand surpriza ! pe interiorul jantelor (17, aluminiu originale) se depusese un strat cam de 1,5 cm de material antiderapant si noroi care de la mers se cizelase intr-un mod incredibil de te uitai le ele si spuneai ca asa e janta (trecusera jantele respective prin vreo 10 maini care le-au analizat inainte si nimeni n-a observat). Pana nu mi-a pus janta cu cauciucul pe masinaria respectiva si apoi n-a dat cu o perie metalica pe ea sa se crape respectivul strat, era imposibil sa stii de existenta lui. Asa stupid cum suna nu mi-a mai facut absolut nici o problema de atunci, merita incercat in lispa de idei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mihai, păţania ta a fost prima care mi-a venit în minte dar, analizând puţin anamneza lui Myhnea, mi se pare că situaţiile sunt total diferite. A lui nu trepidează dacă motorul nu e într-o anumită plajă de turaţii...

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totuşi, faptul că se manifestă doar la accelerări bruşte mă duce cu gândul şi la altele. Poate nişte curăţenie n-ar strica (mă gândesc la MAF, EGR, turbină etc.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@myhnea ca sa mai elimini din probleme,deschide capota-pune mana pe motor si misca-l inainte/ianpoi.Daca se misca usor,doar cu o mana e clar ca de la suporti vine problema,inclusiv cei de la cutie

Apoi de ce spui ca nu poate fi din anvelope?In momentul cand accelerezi cine face contact cu asfaltul,cine ''musca'' din drum?Plus ca ai spus ca face doar atunci cand accelerezi mai puternic,deci atunci cand forta asupra cauciucurilor este mai mare.

Si ar mai fi ceva la care ma gandesc,dar sper spre binele tau sa nu fie de acolo:Volanta,ambreiaj ceva pe acolo.

Mult succes la ''sapat''!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce pot sa va spun e ca acum sunt 100% sigur ca nu e din anvelope, le-am schimbat pe cele de iarna cu cele de vara, le-am echilibrat iar si nimic nou, aceeasi problema.

HEIMÐALLR are dreptate, situatia mea este diferita de a ta Mihai. Am stat acolo cand am schimbat anvelopele azi, m-am uitat atent si nu am vazut nimic deosebit.

Urmatorul pas: o sa verific tampoanele iar pt ca asa cum v-am mai spust imi vibreaza si schimbatorul la peste 2800 rpm da doar cu a patra.

Se poate sa fie oare din volanta??? Intreb pentru ca mecanicul i-a zis prietenei mele cand a fost sa-mi schimbe tripoda ca in viitorul apropiat va trebui sa schimb si volanta pt ca nu stiu ce are, nu si-a mai adus bine aminte sa-mi spuna. Trebuie sa iau iar legatura cu el cand ajung in Ploiesti.

P.S.: Multumesc pentru urare vita_fresh, nu "sap" departe de tine, la Oprisenesti:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vita_fresh

E frumos la RA AY, am fost de cateva ori iarna asta:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai probabil a auzit-o cum bate si de aceea ti-a spus ca va trebui sa o schimb pe viitor.Deci mari sanse sa fie de acolo si vibratiile.

Cool!!!Suntem vecini atuncigrin.gif Parca spunei ca lucrezi in domeniul petrolului?De aia s-au inmultit sondele alea pe acolobiggrin.gif

P.S:Si la Braila sunt mecanici buni sa stii!

L.E:Intradevar e frumos,mai ales pe anotimp rece.Vara te cam coci inauntru!

Edited by vita_fresh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volanta, prin dispunerea ei, nu provoacă trepidaţii "laterale"...

Oricum, simptomele unei volante defecte ar trebui să fie mai clare şi pe o plajă de turaţii mult mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vita_fresh

Nu bate volanta. Din ce am inteles zicea ca are in mijloc o parte din plastic care a cam inceput sa cedeze. Acum...nu stiu daca am inteles bine. Asa e?

Daca nu-i dau de cap pana vin la Oprisenesti poate ma duci la unul dintre acei mecanici buni despre care vorbeai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer nu stiu ce parti de plastic ar putea avea volanta...huh.gif

Da,cu mare placere!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate a zis de arcurile care se deformează plastic... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am citit pe aici, imi permit sa-mi exprim su eu parerea: VOLANTA !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau o janta/mai multe care FULEAZA. :excl:

Iti recomand o vizita la autosoft. Mi-au facut jantele boboc.

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bingooo!

Dupa indelungi cautari i-am dat de cap, de vina era planetara dreapta.

In prima faza am schibat doar tripoda si rulmentul, nimic nou.

Acum am schimbat-o cu totul si...supriza, vibratiile au disparut.

Puteti considera acest topic inchis.

Multumesc oricum pt sfaturi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai...a fost 250 lei tripoda si 100 rulmentul (noi) pe care le am schimbat degeba si 400 planetara cu totul (sh). Pe planetara nu mi-a luat decat 100 pentru i-am dat-o pe aia veche si imi schimbase degeaba tripoda si rulmentul + manopera...nu mai stiu exact, oricum nu mult. E baietas mecanicul la care am fost, el se intereseaza de piese si le scoate la pret f bun si noi si sh (are el ceva combinatii) plus ca nu te rupe la manopera. Partea nasoala e ca ca trebuie sa stai dupa el si pierzi mul timp pt ca e f ocupat dar...una peste alta, sunt f multumit.

P.S.: Azi am ajuns la Oprisenesti, daca ajung prin Braila te contactez, poate bem un suc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now