funkydj85

problema faruri

39 posts in this topic

Daca vreau lupe(cu xenon) imi trebuie toata instalatia..iar in cazul meu nu cred ca renteaza!

Becuri am pus osram pentru moment.Urmeaza leduri(arata mai bine).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare baieti...ma numesc Catalin si locuiesc in Londra de ceva vreme...am un Volvo S40 din 2002, 1.9 diesel si o problema mai noua se pare ma cam pus cu botul pe labe...cu astia la service-uri nu prea pot vorbi ca nu cunosc termenii din domeniul auto, de aceea sper ca ma veti ajuta...de cateva zile dupa pornirea masinii am observat ca farurile mi se aprind automat pe pozitia zero, cu alte cuvinte nu le pot stinge, desi de 2 ani nu mi-a facut asa ceva si pe langa asta mi se aprinde in bord beculetul cu Service...as mai dori sa mai mentionez ca dupa 2000 de ture urca foarte greoi turatiile...V-as ruga respectuos sa ma ajutati cu ceva raspunsuri, care ar putea fi problema ? Va multumesc anticipat !

Cu respect, Catalin.

Edited by Cata4tm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu turatiile o rezolvi la service.

Pentru DRL-uri (Daytime Running Lights) :

1). Pornesti motorul (sau doar pui contactul pana se aprind martorii pe bord)

2). Pui comutatorul de lumini pe faza scurta

3). Tragi SI TII TRAS DE FAZA LUNGA

4). Cu cealalta mana invarti comutatorul de lumini la loc pe zero

5). Dai drumul la maneta de faza lunga si te bucuri nespus ca s-au stins farurile ;D

Resetatul service-ului il gasesti cu optiunea de "Cautare"... spor la treaba ;)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midnight Caller, iti multumesc foarte frumos pentru raspuns...

1. o sa incerc sa fac exact ce mi-ai zis si te voi tine la curent :)

2. problema cu turatiile de la ce ar putea proveni ? (filtru ulei, filtru aer, ulei, folosesc aditiv pentru motorina la fiecare alimentare)

Am rezolvat cu farurile, am facut cum mi-ai zis...ms mult inca odata !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!Problemele cu turatiile pot fi multe si costisitoare daca le iei la ghici.Cel mai bine fa-i o diagnoza cu un tester dedicat Volvo si afli exact unde e buba.Apoi pui codurile de eroare aici si cu siguranta vei gasi rezolvarea!

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa o sa fac Vita_Fresh...o sa imi fac programare la Volvo sa vad ce zice si va voi tine la curent, s-ar putea sa ii ajute si pe altii.

Va multumesc frumos !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Ma numesc Tudor, sunt din Cluj. Am un V40 din 2003 cu faruri Xenon, echipare originala. Am urmatoarea problema legata de faruri:

De vreo 1 luna, cand farurile sunt aprinse, motoarele de reglaj pe inaltime de la faruri merg incontinuu sus-jos fara oprire. Am schimbat modulul CEM(de sub bord, langa panoul de sigurante) cu altul, motoarele nu au mai miscat deloc. L-am pus la loc pe cel care era inainte(din fabrica) si tot nu mai misca motoarele deloc.

Acest model de faruri are reglaj automat pe inaltime. Senzorul de nivel Xenon (angle sensor) care da comanda la motoarele de faruri sa miste se afla pe puntea spate a masinii in partea din stanga.

1. Trebuie comandat senzor (am pus aparat de masura pe el si este mort).

Am cautat in dezmembrari in toata tara pt acest senzor, se pare ca nu exista pe nicio masina.

2. Ca sa nu comand senzorul, gandindu-ma sa renunt la el de tot, am incercat sa reglez farurile manual din cele 2 suruburi din partea superioara a farului. Infiletand, oglinda urca si la un moment dat, ceva scapa (probabil a iesit bila din articulatia aceea cu nuca pe care o are oglinda farului) si oglinda cade in jos la maxim fara sa o mai pot ridica. Daca desfiletez insa, oglinda farului coboara. Acest lucru l-am facut la ambele faruri.

3. Exista 2 mecanisme de reglaj separate in interiorul farului?? Pana la un punct se regleaza manual dupa care reglajul este preluat de motoare(prin comanda primita de la senzorul de pe punte spate)??

Probabil ca trebuie sa dau jos acum ambele faruri sa le clipsez articulatiile, sa nu mai fac niciun reglaj manual si sa cumpar senzorul nou.

Mentionez ca nu este nimic rupt in interiorul farurilor (plasticul de care vorbeati voi mai sus).

Daca cunoasteti careva aceasta problema, va rog foarte frumos sa ma ajutati.

Farurile bat la aprox 3m acum in fata, aproape imposibil de umblat noaptea.

Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia legatura cu Bogdan G, poate reuseste sa-ti repare senzorul tau. Cum ai masurat senzorul? Ai gasit documentatie cu valorile lui? Ai facut o diagnoza cu vida sa vezi sigur de unde este problema?

Pe faruri ai 2 reglaje, unul sus/jos si unul stanga/dreapta. Daca infiletezi prea mult, il dai peste cap si este posibil sa sara din mecanism.

PS: intreaba de senzor la Cipilika, Ionut_Lup si Sandro - piese din dezmembrari

Edited by paunionutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns, Paunionutz !

Am pus tester Vida pe masina cand motoarele de la faruri mergeau haotic. Valorile fluctuau intre 2-10 daca bine tin minte.

Dupa ce au incetat sa mai miste, am pus din nou tester iar valoarea este 0.61 constant. Nu se modifica.

Nu stiu cum se poate repara senzorul pt ca el este capsulat. Este o poza pe internet cu unul desfacut si se vede clar ca a distrus carcasa.

Problema e daca pot sa imi dau seama daca e dat mecanismul peste cap fara sa dau jos farurile (DIN NOU).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai trebuie cautat un wiring diagram si vazut tot traseul. Probabil ca semnalul pleaca din blocul de lumini in CEM, din CEM se duce la senzorul de nivel de pe bascula si de acolo pleaca catre faruri. Tine cont ca am zis probabil si nu am nici o idee daca esta este "traseul" semnalului. Teoretic cu Vida poti verifca fiecare modul in parte, pana la faruri.

Pt a verifica farurile, scoti capacele din spate (pe unde umblii la becuri), bagi degetele in far si misti de oglinda (poti misca si de mufa becului ca nu este o problema) si te uiti in far (preferabil seara sa vezi lumina). Daca oglinda/lumina se misca incet/greu dupa cum misti tu oglinda este ok, daca oglinda se misca haotic inseamna ca este sarita din cleme. Oglinda nu este prinsa decat in 2 sau 3 puncte, daca este sarita dintr-un loc o sa se miste aiurea, o sa-ti dai seama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai simplu: scoti un capac din spatele farului si misti de oglinda.Daca se balangane jos / sus sau stanga dreapta ai stricat ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oglina este prinsa mai exact in 2 puncte sus si anume: reglaj inaltime(cel din mijlocul farului) ,reglaj lateral(cel din lateral) si motorasul care se afla in partea de jos a farului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Desfa motorasele de reglaj de pe far, desfileteaza tija motorasului la maxim, introdu bila tijei in urechea farului si pe urma pune motorasul la loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc baieti pt raspunsuri.

Urmeaza sa clipsez bila de la capatul tijei de la motorul de far in articulatie (sper ca aia a iesit si nu s-a rupt altceva), schimb senzorul si va tin la curent.

O zi buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now