kramerik

o chestie ciudata...?

22 posts in this topic

Salutare prieteni!acum cateva zile am fost nevoit sa merg intro urbanizatie undeva la munte cu al meu v40 1,9 td ,90hp.ideea e ca a trebuit sa urc cu viteza 1 mai mult de 500 de metri.Oprit motorul normal iar dupa 3 ore cand am dat sa pornesc motorul era ca si blocat.nu sa invartit deloc la prima cheie.crezand ca este electrmotorul lam bagat intra 2a ,lam lasat un pic sa curga la vale,iar pe urma cand iam dat chie iar a pornit cu un nor de fum albastrui la spate meu.Am coborat din urbaqnizatie(sat) cu viteza a 2a la vale iar in momentul cand am ajuns jos deja nu mai scotea deloc fum albastru.

Acum dimineatza cand al pornesc turatia motorului este undeva pe la 800 turatii,la pornire scoate fum albastru care culmea dispare dupa vreo 3 minute de mers.ce poate fi?mucisimas gracias!

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAlutare.POate fi ceva pe la turbina.Ai auzit vreun zgomot mai "ciudat" in ultima perioada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este posibil sa fii coxat un segment, cu uleiul cum stai ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

uleiul este ok,la nivel normal.despre zgomote ciudate nu,ce sa zic.numai atunci cand am plecat din rampa a sunat ca si cum ar fi fost blocat motorul.o sa ma uit la distributie zilele astea sa vad cum arata.acum cativa ani mia sarit de pe "punct" dupa un drum de vre 80km.ma gandesc sa nu fi sarit iarasi.va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare din nou!

Am dat astazi jos capacele ca sa vad distributia.Este totul ok ca si inainte,dintzii sunt eczact la semne.Segmenti?supape ceva?cum se poate verifica?inca nu am observat sa consume ulei sau antigel.problemele sunt numai in primele 3 minute de functionare,fum alb-albastrui si parca merge in 3 pistoane.pe urma asi revine la normal.nu se observa schimbari mari de scadere a puterii..etc.de atunci am mai facut vreo 400km.?what could be?

Multumiri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca zici ca face asa doar putin timp dupa ce o pornesti vezi sa nu fie vreo bujie nasoala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred sa fie,sau ma rog nu cred sa fie numai asta.de unde pe urma dupa pornire si mersul ca in 3 pistoane,neregulat si subturat al motorului.dar cum ziceam numai pentru 3 minute de functionare.pe urma dupa ce se incalzeste e ok.posibil vreun injector?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema ta este de la pompa de injectie, de fapt reglajul avansului din pompa sau de la injectorul 1 care are senzor (needle lift). Este o problema standard la motoarele din acea generatie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este stricat avansul la rece. Si a mea face la fel si nu am injector pilot.

La motoarele astea calculatorul doar atat face, avans la rece si avans la functionarea a.c.

Banuiesc ca nici cu bujiile incandescente nu stai prea bine, daca se manifesta asa tare.

Cand pornesti a.c.-ul nu iti scade si relantiul?

Ultima oara cand am fost la pompagiu s-a oferit sa imi repare avansul asta, a spus ca nici nu costa, nici nu dureaza (10 minute spunea el).

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte posibil sa fie din pompa de injectie avand in vedere ca abia am puso pe masina.de vreo 2 luni fiind second hand.o fi acea electrovalvula de avans din pompa?mentionez ca uneori cand ar trebui sa stea la relanti,cand e motorul cald, urca singura pana la 1100 turatii.o accelerez un pic iar apoi scade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana nu verifici parametrii componentelor de care ti-am zis eu si Bogdan, nu ai de unde sti.

Este injectorul si avansul de la pompa de verificat...

Cand se tureaza asa, de obicei e aer pe instalatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate fii si de la aer, deci trebuie verificat de la filtru spre pompa . Oricum scarboasa problema sau mai bine zis urat mirositoare :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

... . Oricum scarboasa problema sau mai bine zis urat mirositoare :D

Depinde... in functie de ce ai in rezervor; ca poate mirosi si a gogosi... a cartofi prajiti... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate Adi, motoarele astea mai vechi pot merge si cu ulei de palmier de la McDonalds . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

o sa imi schimb filtrul de motorina saptamana viitoare deocamdata si poate ajung si la mecanic sa vad ce imi zice in legatura cu pompa.incerc sa ai fac un test pe calculator.de ulei sunt convins ca poate merge cu tot felul de ulei.daca tin garniturile de la pompa.mam gandit si la varianta asta.dar e ceva mai mult de investit..incalzitor de ulei,garnituri pompa....cine stie...

Multumesc de sfaturi.va tin la curent.o zi buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar nu sta deloc la relanti cand dau drumul la AC,si chiar cand aprind becurile se simte o scadere de turatie.deci pompa nu compenseaza cu ceva turatii in plus.cine si cum face avansul la rece?ce ar fi de verificat ? am scos mufa de la electrovalvula de avans si se aude avansul mult mai pronuntzat cu mufa scoasa.cand o pun la loc asi revine.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am apucat sa intreb pompagiul atunci cand am fost la el... tinand cont cat de putin costa sa il repare, nu m-a mai durut capul sa intreb ce e exact.

Banuesc ca e vreo garnitura sau/la un vacuum.

Provizoriu (de 1 an incoace :D ), pana imi fac timp sa ajung din nou la pompagiu, eu am dat relantiul mai mare si nu mai am probleme.

Opus clapetei de acceleratie, cea care e actionata de cablu, e o ureche reglabila care e tinuta pe loc de un surub lung fixat de o contrapiulita. Desfaci piulita si reglezi de surub (strangi) pana cand nu mai tremura la relanti. Eventual fa asta cu a.c.-ul pornit.

Mai bine faci asa decat sa mergi la cineva care nu se pricepe sau care te usuca de bani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

continuare poveste...

de cand nu am mai scris sau mai intamplat cateva lucruri. prima data pompa de injectie a inceput sa se tureze singura cam pana la 2500 rpm,asa din senin mai ales cand era la relanti.ma hotarasc intro zi si ai dau capacul de la pompa jos.acolo inauntru sunt vreo 2 arculete care fac avansul la rece,contoleaza turatia si mecanismul de accelerare (foto).mam uitat la ele ,le-am intins putin totul ok.am montat jucaria la loc si surpriza nu se mai tureaza singura.am observat pe urma fiind motorul cald ca relantiul era undeva la 1000rpm.am mai slabit surubul de la parghia de acceleratie si sa stabilizat undeva la 900rpm.ieri dimineatza fiind motorul rece iam reglat avansul la rece,slabind putin celalat surubel din partea stanga reglandui astfel nr de turatii cand este motorul rece undeva la 850rpm.

tot ieri iam schimbat 3 injectoare cu unele scoase de pe un renault Kangoo cred (LCR6735405 - 140 bari).cel de al 4lea injector inca nu l-am gasit la dezmembrari-cel cu senzor.acum toarce mai frumos motorasul meu dar......

de beleaua cu fumul albastrui tot nu am scapat dimineatza la pornire iar astazi am fost la munte iar...

la plecare a pornit la prima cheie dar aceiasi belea cu o gramada de fum albastrui la spatele meu.de ce si mai ales de unde?o fi vreo supapa,vreo valva ce nu inchide bine?mentionez ca se aude o bataie regulata undeva langa pistonul 4.any ideea?

Mesaj editat - trimis PM la utilizator

post-203-0-84196000-1316603389_thumb.jpg

Despiece%20Bomba%20DPC.pdf

Edited by Midnight Caller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ti-am dat o solutie simpla, atat cat sa poti merge mai departe, pana cand iti poti permite sa ajungi la un specialist.

Sa umbli in setarile interne ale pompei, avans si alte lucruri, e o chestiune pe care eu nu as face-o niciodata... desi chiar am interes in asa ceva.

Gandeste-te ca odata ce umbli la setarile interne, nu cred ca vei mai reusi vreodata sa o aduci la setarile exacte din fabrica (tu sau altcineva)... si de exemplu: nu stiu prin ce miracol mai iei ITP pe bune la noxe, dupa asa ceva. E doar un aspect.

Blocul motor de D19t e f reusit si a fost replicat pe multe marci si modele... si la Volvo a rezistat 6-7 ani (chiar 10-11daca iei in calcul blocul motor de common rail, care in linii mari e acelasi; injectia si pistoanele difera) ani fara modificari majore; exact acelasi lucru: 90cp euro2, injectie indirecta.

Cum ai pus injectoare de Kangoo, puteai la fel de bine sa pui de Dacia papuc 1.9D si cu alea iti mergea masina dar e o mica-mare diferenta in presiunea de lucru. 140 bari nu o sa vezi niciodata pe un motor cu turbo. Tu ai turbo, alea nu. Injectoarele de turbo lucreaza la 180 bari.

Pot fi multe cauze care provoaca problemele pe care le ai: am observat ca cel mai des invoci altitudinea. Pompa asta de injectie are si un senzor de altitudine incorporat... nu poti avea aceeasi ardere interna cu oxigenul de la 200 de metri altitudine, cu oxigenul de la 1500 de metri sau 2000+.

De asemenea, td-urile au si o varianta de motoras de relanti: o chestie in care intra si iese un furtun (care comunica cu pompa de injectie) cu legatura electrica... plus alte si alte detalii.

Iti spun toate astea ca sa intelegi ca, pe cat de simple sunt motoarele astea si ieftin de reparat, pe atat de greu sunt de diagnosticat... multe componente mecanice. Ai nevoie de un specialist cu adevarat. Ala care iti spune schimba pompa de injectie... schimba... schimba... , evita-l; nu se stie.

Multa bafta! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred sa fie,sau ma rog nu cred sa fie numai asta.de unde pe urma dupa pornire si mersul ca in 3 pistoane,neregulat si subturat al motorului.dar cum ziceam numai pentru 3 minute de functionare.pe urma dupa ce se incalzeste e ok.posibil vreun injector?

si eu am aceia-si problema,si stiu ca am un injector nasol,porneste in trei iar apoi dupa 1-2 min merge ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am stuidiat un pic Vadis inainte de a face toate aceste operatiuni,chiar la "ureche" asa nu se face.

si vadis zice - presiunea de deschidere a injectoarelor este de 130 - 135 de bari.injectoarele SH care le-am pus erau la 140 de bari deci pe aproape,mai ales fiind SH cu sigurantza nu mai deschid la 140 ca de fabrica.oricum motorasul meu merge mai frumos - la relanti nu mai e asa de zgomotos,asi mentine relantiul bine. daca tot mentionai de senzorul de altitudine imi poti zice pe unde este situat?in pompa sau in calculatorul masinii?

Urmeaza zilele astea sa curat rezervorul masinii sa vad ce gasesc acolo.cat despre partea cu "specialistul" mi-au cerut pe reparatia pompei numai 930 de euro.asa ca fac ce pot si eu,dar atatia bani pe o reparatie nu pot da.mai bine cumpar alta masina cu motor cu totul la banii astia-asta ca sa intelegi cu sta treaba cu reparatiile pe aici la "specialisti" .asa ca am zis daca tot am vadis si maini bune de lucru - Let's do'it! si uite asa merge masina mea cu cea dea 2a pompa SH bineinteles,prima ramanand pentru studiu didactic.

Stie cineva cum pot verifica daca inchid bine toate supapele ?presiunea in cilindri?

Multumesc anticipat! O zi buna tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now