Guest 480

Cat va consuma masina?

1,317 posts in this topic

... laptop-ul imi arata "Calculated engine load 20%" prin softul de diagnosticare pe care il am.

Eu am golit catalizatorul zilele trecute, ca oricum putzea groaznic a sulf in urma mea, dar m-am cam si "dat" la ea, sa vedem la urmatorul plin ce se intampla.

Nu te supara ca te intreb, cum poti goli catalizatorul, si daca imi permiti, de unde as putea sa fac rost de softul pt diagnosticare ? Multumesc mult si Sarbatori Fericite !!

Motorul de pe masina mea este 2.0 turbo si la un drum Londra-Brasov mi-a luat cam 3 rezervoare si ceva ( bineinteles ca pe autostrada a luat mai putin, din pacate nu pot da niste cifre exacte pt ca, consumul asta a fost combinat autostrada-drum normal ( sau cum s-ar zice)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La inceputul lui noiembrie am pregatit masina de iarna si am schimbat filtul de ulei, de motorina,de aer si uleiul. Pana atunci aveam un consum mediu,citit pe bord, de 5,8 - 5,9%.

Acum imi indica un consum mediu  de 7 - 7,1%, in conditiile in care fac cam 100 Km pe zi(60 in afara orasului, 40 in oras). Cresterea imi pare cam mare pentru un motor de 1,9. Stie cineva care ar putea fi cauza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te supara ca te intreb, cum poti goli catalizatorul, si daca imi permiti, de unde as putea sa fac rost de softul pt diagnosticare ? Multumesc mult si Sarbatori Fericite !!

Motorul de pe masina mea este 2.0 turbo si la un drum Londra-Brasov mi-a luat cam 3 rezervoare si ceva ( bineinteles ca pe autostrada a luat mai putin, din pacate nu pot da niste cifre exacte pt ca, consumul asta a fost combinat autostrada-drum normal ( sau cum s-ar zice)

    Catalizatorul l-am golit la un service de sudat tobe. Mi l-a taiat cum tai o cutie de conserve si a scos ce era prin el, dar a durat vreo 4 ore toata operatiunea ca erau BINE prinse acolo (deh, Volvo). Problema e ca acum cand reduc sau fac frana de motor, da niste rateuri in catalizatorul gol (se face acumulare de gaze), iar in acceleratie are un zgomot metalic (tot de la turbionarea gazelor din cutia aia acum goala).

    Softul de diagnosticare (eu folosesc Scantool NET) trebuie asociat cu o interfata. Am asa ceva (ceva generic pentru OBD2, standard ISO9141/2) si te pot ajuta, dar trebuie sa facem rost de un laptop la care sa o legam.

    Numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

La inceputul lui noiembrie am pregatit masina de iarna si am schimbat filtul de ulei, de motorina,de aer si uleiul. Pana atunci aveam un consum mediu,citit pe bord, de 5,8 - 5,9%.

Acum imi indica un consum mediu  de 7 - 7,1%, in conditiile in care fac cam 100 Km pe zi(60 in afara orasului, 40 in oras). Cresterea imi pare cam mare pentru un motor de 1,9. Stie cineva care ar putea fi cauza?

    Ai pus consumabilele originale sau "compatibile" ? Poate un filtru de aer prea putin permisiv ? Altfel celelalte filtre nu prea au de ce sa influenteze consumul. Cel putin nu cu 1.2% !!! Poate s-a si aglomerat orasul intre timp sau ai devenit un pic mai agresiv. Se simte !

    Alt lucru e faptul ca se spune ca masina consuma mai mult iarna. Injectia este ajustata in functie de masa de aer intrata prin debitmetru (MAF). Aerul e mai rece => mai dens => mai greu => injectia "baga" mai multa motorina pentru a pastra amestecul stoichiometric de 14.7:1

    Sper ca te ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu va recomand sa anulati catalizatorul . Eu l-am anulat la fosta masina (  FIAT PUNTO GT ) pentru ca scazuse randamentul masinii , dar m-am ales cu urmatoarele : zgomot mare de parca nu aveam o toba , nu puteam sa mai fac revizia pe bune ,emana gaze , iar sonda lamda dadea eroare la tester . Apropo , masina nu mergea bine pentru ca aveam pompa defecta ( nu mai debita 3 atmosfere cat era normal ) , iar toba catalitica era in regula . Daca credeti ca aveti catalizatorul topit si vreti sa scoateti ceramica din toba , mai intai verificati cum ies gazele pe esapament ,cum merge motorul demontand catalitica de pe masina si daca credeti ca trebuie anulata catalitica nu taiati toba la autogen ( flacara distruge ceramica definitiv ) ci cu flexul pe diametru pentru a putea sa vedeti daca este topita ceramica , iar daca nu sa puteti recupera toba .

Share this post


Link to post
Share on other sites

¨Ai pus consumabilele originale sau "compatibile" ? Poate un filtru de aer prea putin permisiv ? Altfel celelalte filtre nu prea au de ce sa influenteze consumul¨

Multumesc pentru raspunsul promt! Din pacate in Constanta nu am gasit filtru de aer original >:(, asa ca am fost nevoit sa cumpar unul Mann. In privinta aerului rece, nu stiu ce sa spun, dar ai vazut si tu ca pana acum nu putem sa spunem ca am avut o iarna adevarata.

Acum o ora am facut un drum de 10 km si am observat stand la un semafor si usoare fluctuatii ale turatiei motorului la relanti.(cam 100 de ture in plus sau in minus fata de regimul de 800???)

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtrele originale sunt tot Mann asa ca nu ar trebui sa existe probleme. pentru fluctuatii, si eu patesc la fel tot dupa ce am schimabt toate filtrele. ramane inca o enigma inca si pentru mine...

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Catalizatorul l-am golit la un service de sudat tobe. Mi l-a taiat cum tai o cutie de conserve si a scos ce era prin el, dar a durat vreo 4 ore toata operatiunea ca erau BINE prinse acolo (deh, Volvo). Problema e ca acum cand reduc sau fac frana de motor, da niste rateuri in catalizatorul gol (se face acumulare de gaze), iar in acceleratie are un zgomot metalic (tot de la turbionarea gazelor din cutia aia acum goala).

    Softul de diagnosticare (eu folosesc Scantool NET) trebuie asociat cu o interfata. Am asa ceva (ceva generic pentru OBD2, standard ISO9141/2) si te pot ajuta, dar trebuie sa facem rost de un laptop la care sa o legam.

    Numai bine !

Bineinteles ca te voi contacta, deja iti multumesc anticipat  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtrele originale sunt tot Mann asa ca nu ar trebui sa existe probleme. pentru fluctuatii, si eu patesc la fel tot dupa ce am schimabt toate filtrele. ramane inca o enigma inca si pentru mine...

    Producatorul OEM de filtre (cel putin pentru filtrul de aer) este MAHLE. Nu stiu daca e valabil si pentru filtrul de ulei.

    Fluctuatii am si eu, de cand am cumparat masina ma confrunt cu chestia asta, relanti-ul variaza cu 50-100rpm in jurul turatie standard de 700rpm. Oricat as curatza pe-acolo tot aia face, asa ca m-am resemnat cu ideea. Am mai discutat si cu un coleg de munca electronist (care are un Espero) si mi-a spus ca si masina lui face acelasi lucru, si i-a confirmat si mecanicul ca toate fac asa. E vorba de sistemul de management al motorului care ajusteaza continuu injectia la relanti (pe un grafic forma ajustarii este o sinusoida cu perioada de 2 sau 3 secunde):

<img src=http://www.alfa145.co.uk/obd/screen5.jpg>

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Masina:  S40 1.9D 2001

  Consum: extraurban - 5-6 l/100km in functie de solicitari;

              urban        - 10 l/100km la un condus nici prea-prea nici foarte foarte.

Sunt multumit de consumul inafara, dar mi se pare ca ia cam mult in oras tinand cont ca e  pe motorina. Voi ce credeti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa precizez ca merg destul de mult cu motorul rece fiindca am de parcurs distante mici si nu apuca sa se incalzeasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo 850 2.5 consum urban 9-10l (orash mic dar destul de aglomerat <<Petrosani>>)

                              extraurban mediu 7-8l la un drum de 700km.

Eu zic ca e un consum zuperrr.......... shi asta fara sa exagerez  ;D     

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru 2.5 este un consum super! eu nici la Opel nu scoteam asa ceva... :( in afara de 6,7 l/km la o viteza de croaziera de 120 km/h la autostrada. hmmm, ce vremuri....

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S40 2.0T, 101500km.

Sub 13.5 n-am reusit s-o conving in oras.

Afara... alta gisca-n alta traista: 9.

Si-i dau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai cam atat scoteam si eu cu S40-ul 2.0L fara turbo (140CP). parerea mea este ca e ok.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Softul de diagnosticare (eu folosesc Scantool NET) trebuie asociat cu o interfata. Am asa ceva (ceva generic pentru OBD2, standard ISO9141/2) si te pot ajuta, dar trebuie sa facem rost de un laptop la care sa o legam.

    Numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

magazine gasesti aici: http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,169.0.html

softul de diagnosticare citeste computerul si iti afiseaza codurile de eroare. in general acestea sunt cele legate de functionarea anormala a motorului. daca te astepti sa-ti spuna daca ai vreun bec ars sau ce bucsa trebuie schimbata vei fi foarte dezamagit. din cate stiu, nu exista inca un soft de diagnosticare la nici un alt brand atat de complex.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softul de diagnoza este legat strict de computerul motorului (ECM sau ECU, cum mai este el numit). Se conecteaza la mufa de langa piciorul tau drept (cand stai la volan) si-ti da diferite date despre functionarea motorului, de exemplu

Turatie, Viteza, Ajustari injectie, Avans, pozitie clapeta acceleratie, Voltaj sonde Lambda, Debit de aer prin filtru, Temperatura lichidului de racire, si inca vreo 2-3 chestii de care nu-mi aduc aminte...

Mai poate citi mesajele de eroare din ECM si le poate reseta in cazul in care ai terminat de reparat sau schimbat, ca sa scapi de beculetul acela portocaliu care indica defectiune la motor.

Codurile le poti afla din VADIS, daca il ai, daca nu, ne vedem, imi dai un DVD si ti-l pun pe el ! Dupa aceea poti suna cam pe la orice magazin mai rasarit de piese si cauta piesa direct dupa cod (de exemplu la REMCO sau la ADF Italy) unde cred ca iesi pe la 10-12 milioane cu toate piesele ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softul de diagnoza este legat strict de computerul motorului (ECM sau ECU, cum mai este el numit). Se conecteaza la mufa de langa piciorul tau drept (cand stai la volan) si-ti da diferite date despre functionarea motorului, de exemplu

Turatie, Viteza, Ajustari injectie, Avans, pozitie clapeta acceleratie, Voltaj sonde Lambda, Debit de aer prin filtru, Temperatura lichidului de racire, si inca vreo 2-3 chestii de care nu-mi aduc aminte...

Mai poate citi mesajele de eroare din ECM si le poate reseta in cazul in care ai terminat de reparat sau schimbat, ca sa scapi de beculetul acela portocaliu care indica defectiune la motor.

Codurile le poti afla din VADIS, daca il ai, daca nu, ne vedem, imi dai un DVD si ti-l pun pe el ! Dupa aceea poti suna cam pe la orice magazin mai rasarit de piese si cauta piesa direct dupa cod (de exemplu la REMCO sau la ADF Italy) unde cred ca iesi pe la 10-12 milioane cu toate piesele ;D

Astea m-ar interesa (turatie, voltaj, debit, etc). De unde pot sa fac rost de cele necesare unei astfel de diagnosticari (soft, cablu, etc.) ca laptop am, de restul duc lipsa (inclusiv VADIS)?

Merci frumos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da-mi un PM si lasa-ti datele si ne vedem si azi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

s40 2.0t 160 cp benzina

in oras, acum ca e si iarna, 12,8-13,3 cam asa.. vara e in jur de 12,5

afara 7,7-8,5

asta pentru mers omenesc, fara hinghereala!

daca o alerg, in oras se duce pana la 15, iar afara pana la 9.5-10

un consum rezonabil, pt motorul pe care-l are!

parerea mea este ca nu te poti astepta ca un motor de 2000, fie el si fara turbo sa-ti consume mai putin de 12 in oras!

Share this post


Link to post
Share on other sites

in continuarea celor scrise de catre mine...

pt consum optim, evitati cu desavasire  mersul subturat! chinuiti masina si consumul va fi tot mare!

drept urmare, ignorati recomandarile manualului de utilizator privind schimbarea vitezelor din poza pe care am afisat-o si care reprezinta pagina 6.4

1 la 2okm/h, 2 la 35km/h... astea sint baliverne! sau de fapt nu sint chiar baliverne, e o exprimare ambigua si incompleta care nu foloseste nimanui!

consumul optim de combustibil se obtine schimband viteza aproape de (2 3 sau chiar 4 sute de ture sub) turatia care ofera cuplul maxim. iar turatia asta difera de la motor la motor!

pt cei ce au manual de utilizator, paginile 11.5 si 11.6

pt cei ce nu au, o sa afisez eu turatiile respective

benzina aspirate normal:

1.6 143Nm-4200 rpm deci o schimbare pe la 3800

1.8 165Nm-4100 rpm 3700-3800

2.0 183Nm-4500 rpm 4000-4100

benzina turbo:

2.0T low pressure 230Nm-intre 1800-4800 rpm

1.9T high pressure (T4) 300Nm-intre 2400-3600 rpm

intrucat nu avem o val fixa ci un interval, eu va recomand folosirea unei turatii intermediare, pt ca in cazul in care schimbam sub acest interval, consumul va fi intr-adevar mai mic, dar turbina nu mai intra in functiune si se va invarti cu viteza f mica, fapt ce in timp se poate dovedi "usturator"! pe scurt, se strica turbina! nu imediat, dar in timp. in afara de asta, rolul ei este sa fie folosita ca d-aia a fost montata pe masina!

deci pt 2.0T eu recomand in jur de 2500-2700 rpm. eu asa schimb pt ca motorul meu d-asta e si va pot spune din experienta!

pt T4, nu-mi permit sa recomand, pt ca nu am asa ceva, dar imi pot da cu parerea 2800-3000 cred ca "will do just fine".

diesel:

1.9d 176Nm-2250 rpm

la fel ca si in cazul motoarelor turbo benzina, turatia de schimbare ar trebui sa fie ceva mai mare pt a evita neplaceri ulterioare... cam 3000 rpm.

toatra smecheria nu este insa sa schimbati la aceste turatii! ci sa ajungeti la ele, cu o acceleratie constanta!

impingeti pedala cu o forta mica si constanta! nu rezolvati nimic daca apasati tare... chiar si numai pana la jumatatea cursei pedalei!

F. Important! Nu confundati turatia la care se atinge cuplul motor maxim cu turatia la care se atinge puterea maxima a motorului! aia este mult mai mare!

si inca ceva... sa nu vi se para cumva ca motorul este prea turat si ca il chinuiti! asta e datoria lui de motor! sa se tureze! daca il sub-turati, il chinuiti mai rau! in plus, nu veti avea probleme cu injectoarele prea curand...

incercati sa mergeti asa timp de o saptamana sau o luna si dupa aia trageti concluziile...

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Multumim foarte mult pentru detalii Bogdan, intr-adevar asta numesc eu un raspuns complex !

    Am avut aceeasi discutie cu cineva de pe forum in legatura cu schimbarea aproape de cuplul maxim. Se poate asta, dar in cazul in care e nevoie de "sprint" prin traficul urban.

    Datele din manualul utilizatorului nu sunt baliverne din pacate... Sunt date concrete pentru un consum minim, insa singura ambiguitate este DURATA si POZITIA PEDALEI in care ajungi la 20, 35, 50 sau 70km/h. Poti ca dupa fiecare schimbare sa apesi pana la fund pedala si sa schimbi la aceeasi viteza, sau poti ca dupa schimbarea vitezei sa apesi 2 centimetri pedala si sa astepti sa ajunga masina la viteza necesara pentru o noua schimbare. Consumul este radical diferit !

    Subturarea motorului nu se refera doar la mersul sub 2000rpm. Se refera si la a cere demaraj si putere motorului apasand mai brutal pedala de acceleratie PORNIND de la aceasta turatie mica. Daca se accelereaza usor si progresiv pana la 2500rpm de exemplu, nu e nicio problema ca ulterior sa-i dai "TALPA". Aceeasi problema se pune daca mergi pe drum drept. Utilizarea motorului la 1500rpm in viteza a 5-a mentinand pedala de acceleratie la un nivel constant NU REPREZINTA SUBTURAREA MOTORULUI. Intre a alege sa merg CONSTANT cu 60/h intr-a 5-a cu 1500rpm sau intr-a 4-a cu 2700rpm, tu ce ai alege pentru un consum mai mic ? Cred ca viteza a 5-a...

    Repet, subturarea nu inseamna turatie mica si atat... Inseamna a cere de la motor INCEPAND de la o turatie mica, cand acesta nu are nici cai-putere, nici cuplu, iar explozia data de amestecul imbogatit nu face decat sa "dea in cap" pistonului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai perfecta dreptate!

eu nu am facut decat o prezentare pur teoretica... pe care ma bucur ca ai completat-o!

asa e! din pacate stim cu totii ca in practica lucrurile stau exact asa cum le-ai descris tu...

consumul minim nu va fi atins niciodata...

pur si simplu va trebui sa ne obisnuim cu asta...

in ceea ce-i priveste pe cei cu motoare aspirate, manualul este obiectiv... recunosc

dar in cazul meu...

eu am motor turbo... nu pot schimba viteza la 20, 35, 50 km/h samd...

drept urmare, le schimb undeva pe la (30, 55, 70) , ca sa impac si capra si varza... :)

uf! e mult de vorbit la capitolul asta...

dar in principiu, fiecare gaseste singur solutia cea mai potrivita pt el... si anume raportul dintre consum si performanta pe care il doreste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now