c20ne

Corespondenta serie motor-cod motor

43 posts in this topic

Salut,

Am devenit de curand posesorul unui s60 din 2002, cu motorul de 2.4 benzina.

Motorul masinii a fost schimbat la un moment dat, iar codul motor trecut de cei de la RAR pe CIV este gresit, nefiind identic cu nici un cod de motorizare volvo.

Motorul "original" al masinii era cel de 103 kw si vreau sa stiu daca motorul acesta are 103 sau 125 kw.

Ma poate ajuta cineva cu o corespondenta intre seria motorului si codul acestuia?

Seria motorului este 136223.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta intre motoarele de 103 si 125 kw este softul din calculatorul motor si nu de motor. Motoarele sunt identice, doar ca la cel de 125 kw ECM-ul (calculatorul motor) comanda deschiderea clapetei de acceleratie pana la 100%, iar la cele de 103 kw clapeta se deschide pana la 75%. Spun asta din experienta proprie, deoarece am avut o problema la masina si m-am lovit de aceasta problema. Am pus un calculator de la o masina de 170 HP si este intradevar o diferenta enorma, adica cei 30 de caluti. Inclusiv clapetele de acceleratie si softurile acestora sunt identice la aceste motorizari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei de la RAR au scris: serie motor 136223; cod motor B5254S. Acest cod nu exista la Volvo; seamana cu B5244S, corespunzator variantei de 125 kw.

Motorul original: serie motor 2866671; cod motor B5244S2; acesta este codul variantei de 103 kw.

Cat despre performantele dinamice, astept debitmetrul nou pentru a le putea verifica (eventual masura).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum sa nu existe motor B5254S ? :D

B5254S

capacitate 2435 cmc

raport compresie 10.3

putere 125 kw/6100 rpm

putere 170/6100 rpm

cuplu 220 Nm/4700 rpm

A fost pus insa pe masinile pana in 1998 .Dupa 1998 a fost redenumit si a aparut B5244S .

Daca tu ai avut B5244S2 si ai pus B5254S nu este nici o problema, fierul este acelasi(cu mici diferente), doar ECM-ul difera, oricum tot 140CP o sa ai si cu acest motor "nou", puterea vine de la ECM.

Oricum ai dreptate, S60-ul nu poate avea B5254S dar deh RAR-ul nu le stie pe toate si la ei D5 sunt toate dieselele de 2401 cmc indiferent de putere :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de lamuriri.

2 lucruri ma framanta legat de acest motor; la acest moment martorul de motor (emisii noxe) sta aprins in bord.

1. am comandat acum cateva zile debitmetrul acesta

http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-S70-V70-S60-S80-AIR-FLOW-METER-MAF-197408-9202199-/190568765820?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D2814477534251723941

despre care nu stiu inca daca se va potrivi.

2. nu stiu in ce masura motorul comunica in mod corect cu cutia de viteze automata.

By the way, nu are cineva un ecm de 125kw disponibil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

paunionutz,

spune-mi, te rog, daca schimbarea ecm este ceva de genul plug&play sau trebuie sa vina un nene cu laptopul sa pacaleasca imobilizatorul si ce o mai gestiona ecm-ul; masina ta are transmisie automata?

cu dezmembratorii am vorbit dimineata si, pusi in dificultate, se regrupeaza....

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Debitmetrul defect nu-ti da eroare in bord :D, eroarea probabil este din alta parte.

2. ECM-ul are imobilizatorul in el si cineva trebuie sa schimbe imobilizatorul din calculatorul tau, cel de 140 HP, in cel de 170 HP, altfel nu porneste masina. Adica sa desfaca calculatorele si sa mute imobilizatorul fizic, nu din laptop sau tester

3. Eu am cutie manuala si a mers fara probleme, insa la cutie automata, este posibil sa apara ceva probleme, dar aici nu ma pronunt ca ma depaseste problema. Insa calculatorul cutiei (GSM parca se numeste) comunica cu ECM (calculatorul motor) si CEM (calculatorul central) si mai sunt cateva

Share this post


Link to post
Share on other sites

TCM este calc cutiei . E greu de gasit ECM pt automata, difera softurile iar la Denso este imposibil de facut modificari in soft .

Share this post


Link to post
Share on other sites

E relativ simplu de gasit ECM-ul; ebay-ul returneaza la o cautare (ex. ecm v70 2000) peste 100 de rezultate.

Partea intr-adevar dificila este identificarea codului de produs al ECM-ului; cele mai "complete" descrieri pe care le-am gasit pe ebay contin cilindreea si transmisia, nu si puterea.

Din cautarile mele reiese ca blocul motor ("nou") de pe masina mea a facut echipa cu modelul de cutie automata pe care il am doar in anul 2000, pe s70 sau pe v70.

Concluzia este ca trebuie sa aflu codul de produs al ECM-ului pentru Volvo S70/V70 2.4L 5AT 125kw (cod motor B5254S, cutie AW55-50 SN). Cum aici m-am impotmolit, va solicit din nou ajutorul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tu nu ai S70/V70 . Nici nu se potrivesc de pe S70 pe S60.

Codurile sunt toate la fel, difera doar PN soft care nu e trecut pe carcsa ECM .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La baza rationamentului de mai sus stau codul motorului montat acum pe masina; B5254S a fost montat pe S70/V70 intre 97 si 2000, conform link-ului de mai jos

http://www.unixauto.ro/Unix_JarmuTipValaszto_Form.aspx

iar cutia "originala" (AW 55-50 SN) care este pe masina a fost montata pe S60 intre 2001 si 2007 si, de asemenea pe S70 in 2000 si pe V70 intre 2000 si 2006, conform link-ului de mai jos

http://euro.piesecutieautomata.ro/Catalog/Volvo/volvo.html

Debitmetrul comandat este recomandat pentru S60 2.4 incepand cu 2000 si, de asemenea pentru S70/V70 2.4 fabricat intre 97 si 2000.

http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-S70-V70-S60-S80-AIR-FLOW-METER-MAF-197408-9202199-/190568765820?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D2814477534251723941

Iau in calcul, de asemenea, postul lui paunionutz in care spune ca diferenta de putere e data doar de ECM si ca pana si clapetele de acceleratie si softurile sunt identice ( e adevarat ca nu mentioneaza ca e o corespondenta intre B5244S2(corespunzator motorizarii din avatar) 103KW si B5254S 125 KW, care sunt din generatii diferite, ci doar corespondenta dintre clapeta si softul de B5244S2 si o varianta de 125KW(posibil B5244S sau B5252S)).

Mai departe, exista corespondenta si intre sondele lambda (sau "landa", cum spun "dezmembratorii") ale motoarelor B5244S2(original) 103 KW si B5254S (montat pe masina) 125 KW. In link-urile de mai jos apare o sonda cod Bosch 0 258 003 339 care este recomandata pentru ambele motorizari(sper sa functioneze toate link-urile din post)

http://www.unixauto.ro/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P7252&cMegnNr=14552'>http://www.unixauto.ro/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P7252&cMegnNr=14552

http://www.unixauto.ro/Unix_CikkekLista_Form.aspx

Pana aici ar fi variabilele certe.

Urmeaza presupunerea ca senzorii de pe motor (detonatie, volanta, etc) sunt identici.

Alti parametri care influenteaza functionarea motorului si comunicarea cu cutia de viteze (iarasi cacofonie, pentru care imi cer scuze) nu imi vin in minte acum.

Informatiile de mai sus m-au condus la concluzia ca, pentru a beneficia de cei 125KW pe care i-a avut motorul (mai bine spus blocul) care se afla cum pe masina, pot monta un ECM pentru S70/V70 2.4L 5AT pe care sa inlocuiesc fizic imobilizatorul cu cel care exista acum pe masina.

Este posibil, de asemenea, ca rationamentul sa fie gresit si atunci sunt deschis oricaror sugestii pentru a obtine cei 125 kw din "agregat" (cu siguranta ar mai indulci momentul platii impozitului la masina).

Legat de nepotrivirea de ECM de pe S60 pe S70/V70, in momentul acesta masina are un bloc de S70/V70 pe care este montat un ECM si toate accesoriile de S60.

Imi cer scuze pentru lungimea compunerii de mai sus (nu stiu cum pentru masina am rabdare sa scriu atat de mult dar nu s-a intamplat pana acum pentru vreo dama; sa fie masina mai interesanta?).

Lasand la o parte gluma, astept in continuare sugestii despre cum ar trebui procedat.

Sa-mi fie iertata ignoranta: ce este PN soft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

PN = part number

E relativ simplu de gasit ECM-ul; ebay-ul returneaza la o cautare (ex. ecm v70 2000) peste 100 de rezultate.

Partea intr-adevar dificila este identificarea codului de produs al ECM-ului; cele mai "complete" descrieri pe care le-am gasit pe ebay contin cilindreea si transmisia, nu si puterea.

Din cautarile mele reiese ca blocul motor ("nou") de pe masina mea a facut echipa cu modelul de cutie automata pe care il am doar in anul 2000, pe s70 sau pe v70.

Concluzia este ca trebuie sa aflu codul de produs al ECM-ului pentru Volvo S70/V70 2.4L 5AT 125kw (cod motor B5254S, cutie AW55-50 SN). Cum aici m-am impotmolit, va solicit din nou ajutorul...

Ceea ce te-ar ajuta se numeşte VADIS, dar mă tem că ideea ta nu e viabilă.

Oricum, în VADIS, eu n-am putut combina, pentru S/V70 MY 1997-2000, B5254(F)S(Denso) cu AW55-50/51(SN), ca să-ţi dau un PN la ECM.

Acuma, ca să dau cu bâta-n-baltă: de ce nu apelezi la un chip-tuner, cum ar fi dl. BG, aici, prezent? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnule BG, o sugestie? Ce ar presupune? Un cost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEIMDALLR,

Am gasit pe ebay un ECM care s-ar incadra la ceea ce caut eu (verific si aceasta varianta intrucat nu am inca un raspuns de la BG).

Acesta are PN 09497544AHE2 si vine de pe o masina care are VIN: YV1LW61J2Y2722098.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120732558471&ssPageName=ADME:X:RTQ:MOTORS:1123

Am descarcat o varianta de VADIS (cred ca varianta 2000) dar nu am reusit s-o deschid.

Poti, te rog, sa identifici ce cod motor si ce cutie de viteze au fost (la fabricatie) pe autovehiculul donator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

VIN YV1LW61J2Y2722098:

Car Model Volvo V70 (to 2000)

Body shape 5-Doors

Model year 2000

Factory code 2

Chassis No. 722098

Engine type B5244S

Transmission type M56 (manuală, 5+R)

Dacă poţi cumpăra de peste hotare, poate te ajută să arunci o privire şi aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu nu inteleg ce vrea colegu pana la urma, vrea sa-i mearga motorul sau vrea sa scoata 125kw din motorul de 103kw?

Eu am un calculator de 125kw DAR nu este de vanzare din pacate si oricum nu este de automata .

Din pacate nu se poate pune soft de 125kw in calculator de 103kw sau cel putin eu nu am reusit.

PN= product number, iar pe carcasa calculatorului nu scrie ce PN de soft se afla inauntru, asadar poti lua o cutie cu soft de manuala si 103kw iar vanzatorul sa spuna ca este pt 125kw si automata, pana nu probezi nu ai de unde sa stii .

Calculator de 125kw merge pe motor de 103kw pt ca am probat eu pe masina lui Ionutz . Merge perfect . Din pacate nu merge flashul de 125kw in locul celui de 103kw, sunt diferente probabil de procesor si/sau eeprom . Mai trebuie studiat dar nu am avut timp .

Ciptuning nu se poate face la 2.4i pt ca are ECM Denso si nu se poate face checksum si fara checksum nu porneste motorul din pacate . Nimeni nu si-a batut capul sa faca checksum pt ca este un motor din care nu se pot scoate multe si nu merita investitia .

ECM-ul DENSO este unul foarte sensibil, mare grija cand se umbla la eeprom pt ca e foarte aproape de senzorul barometric iar flashul este foarte aproape de MCU .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si totusi, nu cumva trebuie schimbat si calculatorul cutiei, daca este automata?. Din cate vad eu TCM comunica direct cu ECM si CEM. Nu cumva va intra TCM in avarie, primind alti parametrii de la ECM?

post-259-0-85987700-1316463529_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU, pur si simplu nu porneste motorul daca nu primeste OK-ul de la cutie . ECM de automata pe manuala iar nu merge bine, porneste dar merge prost de tot, testat tot de mine .

Poate treci pe la mine sa incerc flashul de 170CP la tine, acum ca ai update ar trebui sa mearga .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci trebuie sa schimbe si calculatorul cutiei ca sa mearga :D

PS: ne auzim maine la un telefon, sa vedem cand ai timp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si sa puna ce in loc ? Poate sa renunte la cutia automata .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutia automata a primat la cumpararea masinii in defavoarea ofertelor echivalente ca pret echipate cu motor de 170 cp dar care erau manuale.

Ca sa rezum:

motorul original era B5244S2

motorul "actual" este B5254S

cutie automata

Ceea ce vreau este sa obtin 125 kw din blocul montat pe masina (de 125kw) care are electronica motorului original de 103 kw.

In masura in care nu se face ciptunning pe ECM-ul de B5244S2, ramane varianta inlocuirii ECM (eventual cu unul de pe un B5244S cutie automata).

Imi poate da cineva o solutie "integrata"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa gasesti un calculator de 170CP pt cutie automata .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HEIMDALLR

Inca ma chinuie problema achizitionarii unui ecm de 170 cp

Dintre putinele anunturi de pe ebay in care apare si VIN am mai gasit unul cu sanse de "potriveala".

Poti, te rog, sa mai verifici si VIN YW1SW61R621196055 (imi trebuie motorizarea si cutia de viteze).

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HEIMDALLR

Inca ma chinuie problema achizitionarii unui ecm de 170 cp

Dintre putinele anunturi de pe ebay in care apare si VIN am mai gasit unul cu sanse de "potriveala".

Poti, te rog, sa mai verifici si VIN YW1SW61R621196055 (imi trebuie motorizarea si cutia de viteze).

Multumesc

"There was no carmodel found for this VIN - please check your input"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now