AdrianC

Ce antigel şi cum se procedează cu el?

42 posts in this topic

Salutare la toată lumea,

vine imediat vremea temperaturilor negative serioase așa că am început să îmi pun întrebări în legătură cu antigelul din mașină. Cum nu am găsit un topic pe această temă și nici foarte multe discuții pe altundeva m-am gândit că poate nu ar strica creat unul.

Știu că se poate afla cu ușurință concentrația antigelului din mașină mergând la orice service și că dacă nu este cea potrivită se poate completa. Bănuiesc însă că nu există nicio posibilitate de a determina când a fost pus dacă nu a fost pus de tine. Așa că mă întreb: lichidul acesta nu își pierde proprietățile în timp? Dacă da, la ce perioadă trebuie schimbat? Cum se face? Și, există și aici diferențe foarte mari între firme? Ar trebui să mă uit după unul anume?

Mulțumesc tuturor celor cu sugestii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara.Vin si eu cu o intrebare, adica as vrea sa stiu daca antigelul care il am la masina e compatibil cu EVOX EXTRA G48 de la Mol?

Am observat ca la culoare este identic si in specificatii printre altele apare VW code G11.Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

? si asta e pe coduri?

se testeaza cu un aparat numit LIMBA adica daca e dulce e bun daca nu mai pui pina devine dulce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi, Ferarule, ce sfaturi prosteşti dai! Etilenglicolul (antigelul) e toxic! Ingerat, se transformă, sub acţiunea alcool-dehidrogenazei hepatice, în oxalaţi de calciu, care se opresc în rinichi. În cantităţi nu tocmai mari, blochează tubii renali şi produc IRA, care poate fi fatală. Deci, vezi ce prostii spui, poate citeşte copilul vreunuia de pe aici că e dulce şi se pune pe băut antigelul din maşina lu' tac-su...

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu e o eticheta lipita pe-acolo, n-ai de unde sti cand a fost schimbat.. da, se recomanda schimbarea completa la interval de 2 ani, chiar daca n-au fost completari cu apa intre timp. Sunt diferite tipuri de agent racire(cu/fara etilen-glycol), cu diferite formule, cu inhibitori de coroziune(silicati, fosfati) pentru motoare cu bloc/radiator de aluminiu.

Atentie, nu se amesteca tipuri diferite, daca nu stii ce ai il schimbi tot!

Ideal ceva de genul:

volvo-coolant-1-litre-768-p.jpg

sau

1009697.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colegul Heim e doctor cumva? Că e toxic știam și eu, explicația cu oxalații mă depășește... :))

Dar să revenim la antigel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi, Ferarule, ce sfaturi prosteşti dai! Etilenglicolul (antigelul) e toxic! Ingerat, se transformă, sub acţiunea alcool-dehidrogenazei hepatice, în oxalaţi de calciu, care se opresc în rinichi. În cantităţi nu tocmai mari, blochează tubii renali şi produc IRA, care poate fi fatală. Deci, vezi ce prostii spui, poate citeşte copilul vreunuia de pe aici că e dulce şi se pune pe băut antigelul din maşina lu' tac-su...

Si din acest motiv a devenit inlocuitorul cu succes al stricninei.

Din cate stiam sa nu pui apa de la robinet in combinatie cu cel concentrat.Doar apa distilata

Eu am fost la 2 serviceuri separate: la unul pt testare sa vad daca tine pt temperaturile din zona suseni de revelion si mi au completat cu antigel roz dintr un butoias mai mare si a2a oara cand am schimbat distributia acu 3 luni,completare tot cu antigel roz din ceva butoias.Apoi nu i am intrebat ce norme europene indeplineste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cunostiintele mele, stiu ca tocmai pentru ca este dulce si are alcool in el, se pune o substanta (nu stiu cum ii spune) care il face amar rau. Asta pentru a preveni ingerarea intentionata sau nu .

Cat despre clase stiu ca cel G12 ar fi cel mai complex.

Referitor la culori, ideea este ca daca ai avut albastru pui / completezi cu albastru, daca a fost roz pui / completezi roz, s.a.m.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot dulce a ramas,si asa stiam si eu cu colorile.Dai jos 2l,si completezi cu antigelul de coloarea respectiva.De g12 am citit ca ar fi pt radiatoare de aluminiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua.Rog pe cei care cunosc sa ma ajute cu un sfat,adica ce fel de antigel trebuie sa folosesc la

motorul pe care il am(G12 sau G11)?Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu G12 e cel mai bun.Si se poate pune peste oricare altu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresit .

Nu conteaza sa fie G11 sau G12 ci HOAT adica hybrid organic additive technology .

Cel mai bine folositi antigel original Volvo pt ca este HOAT, adica nu este G12 (fara silicati) dar nici G11 (cu silicati) este o reteta mai speciala cu aport de silicati dar fara fosfati .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

si nitrati pt coloare :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cat de ieftin este antigelul original nici nu merita sa nu-l iei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos Bogdan,asa voi face.O zi buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi cazul sa schimb antigelul complet.

E sub nivelul de minim si e si destul de vechi. :(

Daca e chiar asa ieftin as lua Volvo original.

Puteti sa imi spuneti de unde...prin Cluj sau

apelez la transporturi de la Bucuresti?

Mai citisem pe undev, cred ca pe forum, ca

ar fi indicat schimbat complet ca nu stii ce ai.

Dar in plus fata de asta, daca bine retin, se ridica masina,

se da jos scutul, si se lasa sa se scurga to antigelul,

dupa care se baga prin instalatie cativa litri de apa distilata

sa se curete de impuritatile depuse. De abia apoi

se introduce antigelul. Adevarat?!

Edited by N3cks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect. Mai exact la radiator jos exista un buson care se desface pentru a curge lichidul. Eu am turnat in permanenta apa distilata/demineralitaza in vasul de expansiune pe masura ce curgea pana cand apa ce curgea din radiator pe dedesubt arata la culoare ca cea pe care o turnam deasupra (adica pana s-a dus tot antigelul vechi). Daca mai tin bine minte mi se pare ca am turnat cam 5-7 litri litri sau ceva de genul asta. Apoi daca lasi sa se scurga tot, in realitate tot mai ramane destul de multa apa care e numai buna de facut mix-ul cu antigelul nou, deci dupa ce nu mai curge, strangi la loc busonul si torni antigel, jumatate din cantitatea totala de lichid pe care trebuie sa o ai in instalatie.(ex daca instalatia trebuie sa aiba 6 litri torni 3 de antigel). Apoi completezi cu apa pana ajunge la jumate intre min si max. O pornesti o lasi 10-15 min pe loc, s-ar putea sa mai scada, mai completezi dupa caz ori cu apa ori cu antigel functie de cum iese concentratia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect. Mai exact la radiator jos exista un buson care se desface pentru a curge lichidul. Eu am turnat in permanenta apa distilata/demineralitaza in vasul de expansiune pe masura ce curgea pana cand apa ce curgea din radiator pe dedesubt arata la culoare ca cea pe care o turnam deasupra (adica pana s-a dus tot antigelul vechi). Daca mai tin bine minte mi se pare ca am turnat cam 5-7 litri litri sau ceva de genul asta. Apoi daca lasi sa se scurga tot, in realitate tot mai ramane destul de multa apa care e numai buna de facut mix-ul cu antigelul nou, deci dupa ce nu mai curge, strangi la loc busonul si torni antigel, jumatate din cantitatea totala de lichid pe care trebuie sa o ai in instalatie.(ex daca instalatia trebuie sa aiba 6 litri torni 3 de antigel). Apoi completezi cu apa pana ajunge la jumate intre min si max. O pornesti o lasi 10-15 min pe loc, s-ar putea sa mai scada, mai completezi dupa caz ori cu apa ori cu antigel functie de cum iese concentratia.

Multumesc de informațiile practice.

Oare unde găsesc un antigel bun?

Ma gândesc ca mașina trebuie ridicata ca sa ajungi la buson. Deci am nevoie de un service. In plus cred ca trebuie dat si scutul jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar ştii care e capacitatea sistemului de răcire? Nu ce scrie prin manuale, ci cât e, efectiv? Întreb pentru că şi mie-mi spune că are vreo 12,5 litri dar eu n-am reuşit să drenez nici şase, desfăcând şi robinetul de la blocul motor şi şi pe cel de la radiator, simultan. Am detaliat . Din câte am citit pe forumuri din afară, la fel au păţit cam toţi. Chiar şi unul cu un S40, dacă nu mă-nşală memoria. Nu m-aş mira să fie la fel şi la tine.

2 - 2,5 litri de antigel OEM (deci, obţii 4 - 5 litri de lichid de răcire 1:1), care mi-au rămas, pot să-ţi vând eu, doar să-ţi ajungă.

Edited by HEIMÐALLR
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar ştii care e capacitatea sistemului de răcire? Nu ce scrie prin manuale, ci cât e, efectiv? Întreb pentru că şi mie-mi spune că are vreo 12,5 litri dar eu n-am reuşit să drenez nici şase, desfăcând şi robinetul de la blocul motor şi şi pe cel de la radiator, simultan. Am detaliat . Din câte am citit pe forumuri din afară, la fel au păţit cam toţi. Chiar şi unul cu un S40, dacă nu mă-nşală memoria. Nu m-aş mira să fie la fel şi la tine.

2 - 2,5 litri de antigel OEM (deci, obţii 4 - 5 litri de lichid de răcire 1:1), care mi-au rămas, pot să-ţi vând eu, doar să-ţi ajungă.

In carte zice ca are 9,5 litri. Acuma daca e adevărat sau nu, nu știu. Am sa mai cercetez sa văd cât exact încăpe si poate îmi ajunge cât ți-a rămas ție.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect. Mai exact la radiator jos exista un buson care se desface pentru a curge lichidul. Eu am turnat in permanenta apa distilata/demineralitaza in vasul de expansiune pe masura ce curgea pana cand apa ce curgea din radiator pe dedesubt arata la culoare ca cea pe care o turnam deasupra (adica pana s-a dus tot antigelul vechi). Daca mai tin bine minte mi se pare ca am turnat cam 5-7 litri litri sau ceva de genul asta. Apoi daca lasi sa se scurga tot, in realitate tot mai ramane destul de multa apa care e numai buna de facut mix-ul cu antigelul nou, deci dupa ce nu mai curge, strangi la loc busonul si torni antigel, jumatate din cantitatea totala de lichid pe care trebuie sa o ai in instalatie.(ex daca instalatia trebuie sa aiba 6 litri torni 3 de antigel). Apoi completezi cu apa pana ajunge la jumate intre min si max. O pornesti o lasi 10-15 min pe loc, s-ar putea sa mai scada, mai completezi dupa caz ori cu apa ori cu antigel functie de cum iese concentratia.

Mi s-a spus ca antigelul nu poate fi scos tot, adică faptul ca deschizi busonul de care zici nu va goli toata instalația. Așa este?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi s-a spus ca antigelul nu poate fi scos tot, adică faptul ca deschizi busonul de care zici nu va goli toata instalația. Așa este?

Corect. Instalatia nu se goleste toata deoarece mai exista multe "cotloane" si "albii" in care ramane lichid si nu prea poti sa intorci si sa scuturi motorul :) deci singura solutie de a elimina cu siguranta 100% tot antigelul este cum am zis eu, sa tori pe sus in timp ce curge astfel incat prin diluare in cele din urma iese tot si prin acele cotloane iti ramane doar apa curata. Eu tind sa cred ca instalatia chiar are cat scrie in carte, poti sa probezi asta prin concentratia obtinuta, daca la tine Necks scrie 9.5 litri ca sa obtii concentratia corecta vei vedea ca trebuie sa torni 4.75 litri de antigel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now