rynno85

suerat motor, zgomot pedala frana, incalzire oglinda defecta...

12 posts in this topic

Am jumatate de an de cand bag bani in masina ca intr-un sac fara fund: ambreiaj volanta rulment presiune, amortizore, cauciucuri de iarna si lista continua cu ceea ce urmeaza sa ii cumpar.......... m-am cam saturat.

In seara asta am observat ca in ture joase,cand se accelereaza lent, intre relanti si 2000 de ture(mai sus nu stiu ca zgomotul motorului e considerabil) motorul scoate de sub capota un suierat ca si cum ar incerca sa traga aer printr-un orificiu prea mic... motorul e euro 3 fara DPF.

Turbina nu ar trebui sa fie defecta pentru ca in ture joase nu ar trebui sa porneasca. Sa fie ceva admisie aer sau vreo curea care sa scoata zgomote ciudate?!

Tot recent am observat ca pedala de frana scoate un zgomot fin (o fasaiala) cand o apas, exact ca si cum as comprima un lichid.(stiu ca efectiv asta se intampla dar nu ma asteptam sa si aud, mai ales ca nu cred ca s-a mai auzit pana acum). Frana pare ca tine normal nu sunt modificari in sensul asta.

Pentru perioada asta friguroasa e destul de stresant sa nu funtioneze incalzirea oglinzilor, lucru care s-a intamplat la oglinda stanga. Am scos oglinda si am incarcat sa ii masor rezistenta..... 0 ohmi, iar pe mufele alea doua am reusit sa masor vreo 6 V dar erau destul de oxidate poate erau si restul pana la 12 sau poate doar cu atata lucreaza incalzirea oglinzilor. Este posibil sa se schimbe doar incalzirea respectiv rezistenta sau necesita inlocuire toata lentila cu tot cu rezistenta?

Rog pe cei mai cu experienta si mai patiti sa imi dea cate un sfat la oricare din problemele enumerate si cate un pret pentru eventualele reparatii sau inlocuiri.

Va multumesc!

Edited by rynno85

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. este normal sa bagi bani, inseamna ca ai grija de masina .

2. turbina functioneaza de cum pornesti motorul iar presiune maxima face de la 2000 rpm, pe la 1500-1700 rpm deja are 75% din presiunea maxima .

3. este normal sa auzi tot felul de zgomote, masina este foarte prost isonorizata .

4. daca oglinda are 0 Ohm atunci este ok si problema este din fire oxidate/rupte sau chiar modulul DDM/PDM defect .

Ca si preturi nu stiu ce sa zic, singurul defect este oglinda si trebuie sa cureti firele, se masoara cu mufa scoasa din oglinda si daca oglinda chiar are 0 Ohmi atunci te apuci de masurat traseul pana in modulul de usa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tare modul in care ai pus problema la final. Inca nu stiu daca vreau sa fac un calcul din asta. :D preturile pe care le-ai oferit sunt intradevar cam inspaimantatoare....amu daca or fi sa vina sper sa vina la ceva distanta una de cealalta ca in ultimul timp foarte muti bani s-au dus in masina, as mai vrea si eu un ragaz in care sa stiu ca merge cum trebuie. In ceea ce priveste oglinda am vazut si eu pe ebay la pret similar cu ce ai spus tu. oricum o sa incerc pe sambata sa ma duc la un service sa se uite si sa asculte sper cineva mai priceput ca sa nu fac vreo prostie si sa imi para rau mai tarziu.

Ca si preturi nu stiu ce sa zic, singurul defect este oglinda si trebuie sa cureti firele, se masoara cu mufa scoasa din oglinda si daca oglinda chiar are 0 Ohmi atunci te apuci de masurat traseul pana in modulul de usa .

M-am exprimat eu gresit nu are 0 ohmi, aparatul nu a putut masura nimic, a ramas pe 0 nemiscat indiferent de scala pe care masuram eu, oglinda nu are nici o rezistenta adica este ca si cum ar fi intrerupta. Eu cred ca este incalzirea oglinzii intrerupta.

Zgomotele cel putin cel de la motor este absolut nou cred ca se aseara a aparut, si ascultand si azi dimineata ar putea semana si cu un rulment care are o bataie sau o fulie care nu este echilibrata.

Edited by rynno85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta inseamna ca este incalzirea intrerupta, schimbi oglinda si ai rezolvat .

Legat de zgomotul de rulment care bate, zgomotul este cu motorul pornit la ralanti sau in mers ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgomotul se manifesta atat cu motorul cald cat si rece,se sesizeaza la turarea motorului pana pe la 1600-1800 de ture dupa asta nu se mai aude sau nu se mai distinge de zgomotul de motor turat, si se manifesta la fel atat in mers cat si stationar. Nu se simte nici o pierdere de putere si reactioneaza la fel de promt ca si inainte.

Este posibil sa se curete turbina? nu am cunostinte in domeniu doar ce am citit pe un forum dar fara explicatii ce si cum.

Edited by rynno85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca apesi ambreiajul se aude la fel ?

Nu are nici o treaba curatarea turbinei cu zgomotul explicat de tine . Turbina se curata, de vapt mecanismul VNT se curata, el facand probleme de la funingine multa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apasarea ambreiajului nu afecteaza in nici un fel zgomotul(oricum e schimbat acum 3 luni), am mers cu masina vreo 15 km cu mototul in 3000 de ture constant, iar a doua zi a disparut zmotul am fost totusi la un service au ascultat si ei motorul au spus ca nu are nimic iar despre pedala de frana au spus ca e de la tamponul de sub pedala, iar zgomotul de la motor nu se mai aude sper sa nu reapara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de oglinzile exterioare incalzite, valoarea rezistentei lor trebuie sa fie undeva intre 10 - 14 Ohmi , deci la tine sigur este intrerupta... cit despre tensiunea care ajunge la oglinda este 12V.

Fisiitul cind tii pedala de frina apasata inseamna primele semne de boala ale tulumbei de la servo... cind se va accentua si se va ,,intari" pedala trebuie sa bagi iar bani in reparatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fasaitul e doar pe durata cursei pedalei, cand o tin apasata nu scoate sunete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fie sunt doar urechile mele vinovate, fie chiar se aude si la mine acelasi tip de suierat, si totul doar de cateva zile incoace. L-am auzit de 2 ori pana acum, abia dupa ce se incalzeste motorul.

Cand se aude, se aude si la ralanti si in turatii. Inclusiv in sarcina.

In afara de suierat, totul e perfect (performanta, consum, noxe). Fum nu scoate deloc.

Am "tras cu urechea" si cu capota ridicata si sunetul vine din spatele motorului, dinspre parbriz, din dreapta curelei de transmisie (cum te uiti la motor).

Pareri?

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acelasi fasait il aud si eu doar cand accelerez>

Am pus un tester pe ea si mi-a dat ca are filtrul de particule infundat , si evident pentru ca eu am puterea scazuta a motorului !

Help me , sunt novice in mecanica!

da'i/mi va rog un sfat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now