sfantul

smucituri la schimbarea vitezelor!

47 posts in this topic

Dupa ce am schimbat 15L, uleiul arata asa .

post-178-0-30269300-1339390062_thumb.jpg

Pt a arata ca originalul mai trebuie schimbat o data uleiul, probabil ca mai trebuie inca 15L lejer .

Salut

La JC5 tot asa rosu (Dexron) trebuie sa fie?

La reprezentanta mi-au pus un ulei grafitat, din ala scump... dar nu e rosu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus 75w90 API GL-4+ ,dar am impresia ca tot rosu e.Recomandat ar fi 75w80 si schimbat la fiecare 100 000 km .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici discutam despre cutii automate draga Adi, asadar ulei "rosu capsunica" nu galben de cutie.

La tine trebuie GL-4 norma SAE 75W .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce norme ar trebui sa aiba uleiul tip dexron III? JWS 3309 cum scrie la carte?

Am un prieten care are un magazin de uleiuri si l-am rugat sa-mi caute. Mi-a zis ca are de la Castrol. E bun ala, sau este altul mai bun?

Dupa indelungi consultari cu Bogdan, am luat hotararea de a mai face schimbul de 2 ori. Sper ca se va rezolva problema... tinem legatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dexron III nu are nicio legatura cu 3309, care e produs doar de Mobil1...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Razvane ti-am explicat, Dexron III este o norma iar 3309 este alta norma .

Difera rezistenta la caldura si presiune .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles. Eu sunt genul care intreaba de 2 ori cand nu sunt sigur, nu-i de joaca cu suedeza :).

Concluzia care e? Dexron III de la Castrol e bun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu conteaza firma, important e sa fie ieftin, tu doar speli cu el, nu mergi foarte mult .

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-am schimbat uleiul pentru a doua oara, dupa 8.000 km.

Intr-adevar schimba vitezele mai bine ca inainte, in sensul ca sunt mai rapide, dar smuciturile nu au disparut. Aceleasi smucituri care apar CATEODATA cand apas pedala la maximum.

Mi-au mai ramas 9 litri de ulei dexron si, asa cum am gandit strategia, voi mai face inca o data schimbul peste aprox. 2.500 km de la schimbare si voi vedea daca se vor face progrese. In caz contrar, nu-mi ramane decat sa apelez la mecanic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfantule ( :angel9: ), cutia smuceste si la rece si la cald (ma refer la temperatura motorului)? Am observat ca pe caldura asta combinata cu traficul din Bucuresti daca merg sport (plecari in forja, blana, frane bruste), uleiul se incinge si incepe sa gandeasca mai greu cand schimba, are o mica intarziere. Dupa ce o sa-i schimb si eu uleiul, o sa postez aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

din cate am observat, da, smuciturile apar dupa ce merg mai mult cu masina, deci dupa ce se incalzeste uleiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci ar trebui cel cu norma 3309 pentru ca rezista mai bine la temperatura. Si electrovalvele isi schimba modul de functionare in functie de temperatura uleiului (lucreaza la o anumita valoare cand acesta este rece si la alta valoare atunci cand acesta este cald).

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa vedeti ce inseamna ghinionul.

Dupa lungi asteptari in speranta ca smuciturile la cutia de viteze se vor opri, m-am hotarat sa trec trec la reparat. Am vorbit cu Bogdan, mi-a recomandat un mecanic bun in Bucuresti, am fost la el si in cateva zile a fost schimbat blocul de valve. Toate bune si frumoase. La nici o luna de la reparatie, un sofer idiot imi taie calea fara sa-mi acorde prioritate si intru in el. Deznodamantul: dauna totala.

Ca sa stiti ce despagubire acorda asiguratorul pe RCA la un Volvo S80 din 2007 165 k kilometri: 10.500 euro din care mai scazi epava. Noroc de casco, care ma despagubeste pana la valoarea de 16.000 euro.

Asadar, cei care aveti probleme cu masina si necesita cheltuieli mari...Mai asteptati pana sa luati o hatarare, sa daca o luati, sa fie rapida :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa Razvane ca la 16.ooo E iti iei S80 2010 cu tot ce-ti doreste inimioara + o cutie buna .

PS> care 165.ooo km ca tu ai luat masina la 200.ooo km :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-au intrebat care sunt kilometrii la bord nu reali...asadar 165.000 :). reali erau 265.000 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa vedeti ce inseamna ghinionul.

Dupa lungi asteptari in speranta ca smuciturile la cutia de viteze se vor opri, m-am hotarat sa trec trec la reparat. Am vorbit cu Bogdan, mi-a recomandat un mecanic bun in Bucuresti, am fost la el si in cateva zile a fost schimbat blocul de valve. Toate bune si frumoase. La nici o luna de la reparatie, un sofer idiot imi taie calea fara sa-mi acorde prioritate si intru in el. Deznodamantul: dauna totala.

Ca sa stiti ce despagubire acorda asiguratorul pe RCA la un Volvo S80 din 2007 165 k kilometri: 10.500 euro din care mai scazi epava. Noroc de casco, care ma despagubeste pana la valoarea de 16.000 euro.

Asadar, cei care aveti probleme cu masina si necesita cheltuieli mari...Mai asteptati pana sa luati o hatarare, sa daca o luati, sa fie rapida :smile:

Salut,

Cat te-a costat schimbarea blocului de valve? L-ai dat la schimb pe cel vechi? Ai mai schimbat ceva (convertorul de cuplu, etc)? Si... unde s-a facut "operatia"?

Merci,

Edited by ovidiu xc 70

Share this post


Link to post
Share on other sites

A costat 12.ooo lei din cate stiu, a fost schimbat blocul de valve+discurile ambreiaj, a fost calibrata cutia si mergea impecabil .

Reparatia a fost facuta la GearTech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A costat 12.ooo lei din cate stiu, a fost schimbat blocul de valve+discurile ambreiaj, a fost calibrata cutia si mergea impecabil .

Reparatia a fost facuta la GearTech.

O gramada de bani Bogdane pentru un bloc de valve si discurile de ambreiaj! La ce te referi cand spui cutie recalibrata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un bloc de valve nou costa ~2000E , dar tinand cont ca tu ti-ai reparat cutia cu piese din dezmembrari te rog sa te abtii de la astfel de comentarii .

Ca idee aceiasi reparatie costa ceva mai mult la Mercom .

Ce intrebare e asta cu recalibratul ? Un service profesionist recalibreaza cutia conform cerintelor producatorului, adica se aduc adaptarile la 0 folosind evident DICE si nu trimitand omul sa faca 500km ca poate se adapteaza singura cum ti-a facut tie arabu .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am mai spus de cateva ori ca piesele au fost luate de pe o cutie noua!

Uite: bloc de valve la - 700 dolari: http://www.levelten.com/VOLVO_VALVE_BODY_FIX_p/vol-ja210-3000sn.htm

discurile de ambreiaj plus garnituri - 600 dolari: http://www.levelten.com/Level_10_PTS_Volvo_Bulletproof_Rebuilding_Kit_p/vol-ja110-3000.htm (aste daca le-au schimbat)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare la toata lumea, as dori sa va adresez si eu o intrebare si anume la un S80 D5 din 2007 cu cutie manuala, imi poate spune si mie cineva ce fel de ulei de cutie se foloseste si in ce cantitate? Pierd ulei din cutie pe la simeringul care face legatura intre planetara si cutie si as dori sa-l schimb cu totul uleiul nu numai sa completez. Multumesc anticipat celor care vor binevoi sa ma ajute :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, sunt nou pe acest forum si detin un Volvo XC60 2.4 din 2011 165000km.

Masina mea are urmatoarea problema: pe loc cand o scot din p sau n si o trec in D smuceste, nu face întotdeauna ci are unele momente (aleatoriu, nu am observat un tipar), tin sa precizez ca doar la trecerea in D face asa si la schimbat in timpul mersului schimba impecabil!

Ma poate ajuta cineva cu un sfat, o parere, a mai patit cineva treaba asta?

Mulțumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now