ysl

Nu mai porneste...S60 D5 Geartronic 2007

11 posts in this topic

Salutare,

O sa descriu cat mai exact, poate vreunul din amanunte e important pentru identificarea si rezolvarea problemei...multumesc de la inceput pentru rabdare si sfaturi/pareri/sugestii/solutii:

Acum 3 zile - duminica, am avut "problema cu contactul" ( cheia se invartea in contact pana la pozitia I, unde se bloca; nici vorba sa o pot rasuci la pozitiile II si III ). Masina a fost folosita zilnic, ultima oara cu o zi inainte - sambata, nu a dat semne de oboseala in ceea ce priveste contactul.

Am citit pe forum ca au mai patit-o si altii, asa ca am pus in practica solutiile cunoscute: mai intai putin ulei de motor pe cheie + bagat/scos/intors/rasucit/jucat cu cheia + invartit/smucit volanul - fara rezultat. Apoi am demontat plasticele, imobilizatorul/cititorul de cheie si am mai "socat" putin contactul - tot nimic. A urmat separarea partii electrice de cea mecanica a contactului, si cu cheia in pozitia I in partea mecanica si cu o surubelnita in cea electrica am reusit sa pornesc motorul - a pornit cuminte, "la sfert" si "rotund" dupa cum se zice . Victorie de foarte scurta durata, caci am constatat in 10 secunde ca nu se deblocase si levierul cutiei de viteze - ramas evident in P, ca asa-i (bine) gandit sa stea cat timp sta si masina; se deblocheaza doar cu cheia in pozitia III. Am oprit frumos motorul din surubelnita si m-am pus pe cautat cablurile/cablul de comanda al levierului sa pacalesc intr-un fel si cutia de viteze...fara succes pentru moment. L-am mai pornit inca o data - nu a mai pornit "rotund", ci putin nehotarat, dupa vreo 5 secunde, ca si cum n-ar avea suficient curent/carburant, dar la relanti "torcea" bine - am mai dat cateva pedale in frana, niste palme in levier...nimic; in bord imi apareau pe rand mesaje de eroare - daca am retinut bine "Anti-skid temporarly off", "Brake service required", si alti cativa martori luminosi care se aprindeau / se stingeau dupa capu' lor. M-am dat batut...era si duminica seara, am lasat-o pentru...

Luni: am mai primit ceva sfaturi si incurajari de la Bogdan G si Zack ( foarte amabili si prompti, le multumesc din nou! ), am luat cu mine un mester de chei/butuce/yale si ne-am pus pe treaba: mai intai cu WD-40, cu bagat/scos/zgaltait cheia - nimic; la un moment dat am descoperit cablul care comunica la cutia de viteze - un cablu subtire si negru care intra in imobilizator, are in capat o tija/clema culisanta de plastic alb si o bila mica metalica in interior - am dedus ca ea ar face contact in imobilizator undeva...cu cablul asta scos de la locul lui si impins cu mana de tija alba, am putut misca levierul; doar ca acum - incercand sa pornesc motorul cu cheia in pozitia I si surubelnita, n-a mai vrut: a invartit chinuit de tot si putin, apoi se mai auzeau de sub capota doar niste "clanc-clanc" - zgomote seci ca de bobina sau de demaror care vrea sa cupleze si atat. M-am decis sa dau jos butucul, asa ca am luat un ciocan, o dalta mica si rabdare si ne-am pus cu ele pe cele 2 suruburi de prindere - s-au invartit putin, la un moment dat s-a blocat cel din stanga si...surpriza: in timp ce-l lovea mai zdravan, am reusit sa intorc cheia pana la pozitia II. Din momentul ala, partea mecanica contact/butuc/cheie s-a rezolvat; mai agata foarte putin in II.

Am montat totul la loc, am mai bagat/rotit/scos cheia de n ori pana in III - contact, a fost ok, fara mesaje in bord, puteam plimba levierul P-R-N-D fara probleme. Am mai incercat de vreo 3-4 ori pana si pozitia de demaror - aceleasi zgomote "clanc-clanc"-pauza-"clanc-clanc" si nimic altceva. Seara am incercat cu cabluri de curent de la alta masina ( nu direct la baterie, ci la borna + din compartimentul motor si - pe caroserie ), cu 2 seturi de cabluri dintre care cel putin unul sigur este bun, si tot nimic - aceleasi zgomote. De altfel, se vedea cum primeste curent - se simtea in turatia motorului masinii donatoare. Pe deasupra, la S60 se aprindeau pozitiile, claxonul/alarma functionau, reglajul electric al scaunului la fel - ceva curent avea si singura.

Azi, marti am mai facut o proba si am constatat: cand deschid usa, luminile de interior au intensitate normala, cele de la bord/consola, la fel - am presupus ca bateria ar fi buna. Cu cheia in pozitia I si apoi in II, iarasi e totul ok - radio/clima/iluminare bord. Cand ajung cu cheia in III, dintr-o data scade puternic iluminarea bordului, dispar afisajele cu ceas/temperatura si km, nu se mai aprind martorii de control - cei din ecranul din dreapta si dispar eventualele mesaje afisate in cel din stanga (driver door open de exemplu). Se mai aud niste zgomote pe sub bord, iar daca rotesc cheia pe pozitia de pornire-demaror - nimic in afara de acel "clanc-clanc".

Ce credeti ca am/s-a stricat la jucarie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O fi bateria... Clanc-clanc se aude de la demaror care n-are destul curent ca sa invarta. Daca are 9 volti bateria de pe masina, nici o sansa s-o pornesti cu curent de pe alta masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ysl dupa ce dai la automat, apare vreun mesaj in bord ?

Daca bagi in D si dai la automat se intampla acelasi lucru ?

Cel mai simplu incearca sa masori tensiunea bateriei, nu e nevoie sa masori la baterie ci direct la motor, la borna de unde dai/iei curent .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mironb, @musashi1973 nu am din pacate cu ce sa masor tensiunea din baterie, o sa caut azi + eventual un robot de pornire, poate cu el vrea

@Bogdan G "transmit live din masina": dezarmat/descuiat ca de obicei, in schimb nu a mai aparut pe ecranul de mesaje "driver door open" cand am deschis usa si m-am urcat ; daca apas de READ, nu are nici un efect - de regula afisa fie mesajul/ele de eroare fie NO MESSAGES; pe ecranele mici apar km, respectiv doar temperatura, fara ceas ( - - : - - in loc de ora ).

bagat cheia - un bazait scurt

cheia la pozitia I - nici o modificare

cheia la pozitia II - la fel

cheia la pozitia III - toti martorii din ecranul stanga jos se aprind si imediat incep sa clipeasca rapid si intermitent, apare si triunghiul pe galben care le tine companie si clipeste la fel cu ei, iar de sub capota - aparent de pe partea soferului - se aude un tacanit - ca de pompita de alimentare - seamana cu cel facut de webasto , daca nu o fi chiar el - sunt vreo 4-6 grade afara

dat la automat - nici un mesaj in bord, doar clanc-clanc, si cand revin cu cheia in II-I, la cateva secunde se misca 1mm de pe pozitie acele vitezometru/turometru/carburant - apoi revin, si se aud rapid contactele din incuietorile usilor tzac-tzac-tzac-tzac si apoi liniste

dat la automat cu maneta in D - nu mai face clanc-clanc zgomotul mecanic de la motor, apoi aceleasi simptone

cu cheia pe I - am incercat 2-3 secunde sa deschid geamul de la usa sofer - se aude un zgomot ca de mitraliera; la fel si pe dreapta

radio/clima functioneaza normal, in schimb nu si luminile interioare - nu se mai aprinde nici macar cea de citit

in sfarsit: LOW BATTERY a aparut scris acum - dupa 2-3 minute cu cheia pe I

si dupa inca 1 minut: LOW BATTERY POWER SAVER MODE

dat jos, incuiat si urmeaza probabil partea cu robotul

revin cu info cand am

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bateria moarta. Schimb-o. Si cu robotul de pornire ai sanse sa se intample niste chestii nasoale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

as putea lua bateria sa o duc la verificat si incarcat/schimbat - dupa caz; dupa 3-5 ore de stat fara baterie, masina necesita vreo procedura speciala de resuscitare?

Am dat bateria jos, revin spre seara cu info...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am revenit...

Test baterie: 12,09V si doar 10% din capacitate pornire cu recomandare de a fi inlocuita.

Dupa 4 ore de stat la incarcat, a ajuns la 70%, am montat-o pe masina si a pornit frumos, la sfert.

Nu mai am nici un mesaj de eroare pe bord.

Asadar, urmeaza a fi schimbata - are 4 ani.

Multumesc, cred ca se poate inchide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci, pentru toata lumea : degeba ai voltaj de 11-14 V pe baterie daca n-ai si curent de virf suficient (aprox. 500-700 A) .

aici se face diferenta intre calitatea bateriilor : cit timp (ani) dureaza capacitatea bateriei de a livra amperaj mare....

cumparati baterii care au curent de virf cit mai mare. aprox 600-650A , sau mai mult. scrie pe ele: peak amperage, sau ceva semanator....

pentru diesel ideal ar fi peste 700A (min 75 Ah) , pentru benzina , peste 600 A (min 45 Ah).

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar fi avut dacie 1300 cu baterii romanesti..... :) ar fi schimbat din prima bateria :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Completare @iulirx: D5-ul are din fabrica acumulator de 90Ah cu varf la rece de 800A; de altfel, pe site-urile producatorilor de acumulatori se poate vedea ca pentru aceeasi masina sunt recomandari diferite in functie de motor.

@ ValiU: doar daca nu pornea impinsa in 10-20m :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now