Patrichi_Mihai

O ciudatenie sau volanta?

26 posts in this topic

vid mob.rarBuna ziua domnilor,

astazi cand am coborat la masina sa ii fac pornirea saptamanala (daca nu circul cu ea o las pornita cam 5-10 minute cat beau o cafea si fumez o tigara langa ea) in timp ce ii faceam si inspectia dupa "cadouri" pe vopsea de la vecini (am o noua urma de "taran care nu stie cum se deschide o portiera in lumea civilizata") am observat un sunet ciudat venind de undeva din spatele rotii de pe fata din partea soferului. Acum stiu ca e ditamai diesel-ul si e normal sa fie mai "tractoras" dar sunetul respectiv nu parea a avea legatura cu motorul...m-am sucit pe toate partile si am incercat sa il surprind in 2 filmari (parca in a 2-a e mai evident), daca ridic capota si incerc sa-l localizez nu se aude, dar daca ma apropii de roata se aude din spatele ei. Mentionez ca nu am nici un fel de problema cu masina, merge chiar foarte frumos (pot spune ca sunt pe deplin satisfacut de ea), acum vreo 3 saptamani i-am schimbat lichidul de frana si antigelul si i-am pus pe baietii de la service sa o asculte si sa o mai caute de probleme dar nu mi-au semnalat nimic.

Parerea mea e ca sunetul e asemanator unui clantanit metalic, ceva gen "trenul in mers cand trece peste traversele caii ferate" (descriere de balta dar cam atat m-a dus capul) si am incercat sa ma uit pe toate partile sa vad daca e ceva desfacut, sau daca imi curge ceva dar n-am observat nimic. Mentionez ca la momentul inregistrarilor masina era pornita de aprox. 4 minute, lasata pe liber si cu frana de mana trasa (parca AC-ul nu era conectat) si turometrul statea linistit undeva la 800 (sper ca imi amintesc bine).

Chiar nu stiu ce ar putea fi avand in vedere ca nu ma pot plange de nimic la ea...rog pe cei mai experimentati ca mine sa isi dea o parere daca se poate, macar sa stiu la ce sa ma astept si ce se poate intampla daca continui sa circul cu ea asa. Nu stiu daca in mers se aude sau nu din exterior, pana acum n-am auzit nimic din interior venind din locul respectiv.

Va multumesc anticipat.

vid mob.rar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia apasa matale ambreiajul si vezi de nu-i rulment de presiune... Daca nu, volanta ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Posibil sa fie webasto care are ceva probleme cu ventilatorul.

Probabil ca afara erau sub 5 grade.

Fi atent la zgomot in functie de temperatura asta.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La volanta m-a dus si pe mine gandul prima data, dar fiind singurel nu prea avem cum sa fiu si cu piciorul pe ambreaj si cu urechea langa roata :) Dar mi se pare totusi prea superficial zgomotul...din masina nu se aude nimic nimic chair daca apas pe ambreaj sau daca o accelerez. Am avut "placerea" de a asculta o volanta care incepuse sa faca probleme si pe respectiva o auzeai de la jumatate de metru de langa masina, pe asta abia daca te apleci ii auzi moftul.

Evident ca nu ma astept sa ma tina o vesnicie volanta respectiva, dar la cat de "dreaded" e subiectul "volanta" pt mine ma asteptam la ceva semnale mai sanatoase :))

HEIMÐALLR, te referi la discurile de frana ? Sincer desi m-am si jucat cu cutiile cand mi le-a montat, nu imi mai aduc aminte ce erau (eram in episodul "mazga pe interiorul jentilor" in care le-am schimbat ca am crezut ca ele erau cauza trepidatiilor). Sunt bune de ceva Zimmermann astea sau la gunoi cu ele ? :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macar la discuri au nimerit-o aia de la service.

Masina are aproape 118 mii acum, cutia de viteze habar n-am ce este (yap, silly me). N-ar trebui sa patineze ambreajul, sa imi sara din viteze sau alte "placeri" de genul asta ? Macar sa stiu si eu la ce sa ma astept de acum. Imi amintesc ca la ITP (in octombrie parca) mi-a zis nenea ca am un clantanit minor cand m-a pus sa trag de volan stanga-dreapta in mod repetat cu el in sant sub ea...l-am intrebat daca e ceva grav si daca e cazul sa trag o fuga cu ea in service si mi-a zis ca nu si ca probabil e un joc la o bucsa ceva. Nu stiu daca are relevanta sau nu, imi dau si eu cu parerea :)

Citind cap coada topicurile recomandate de dl HEIMÐALLR incep sa cred ca ma confrunt si eu cu aceasta frumusete. Am ascultat si mp3-ul cu sunetul motorului si desi asemanatoare al dumnealui era mult mai accentuat si cu o cadenta mult mai mare decat la mine...nu prea stiu cum sa ma explic dar stand langa roata acolo pur si simplu aveam sentimentul ca daca ma bag sub ea gasesc dupa aparatoarea aripii vreo bucsa ceva care clantane. In capul meu chestiile astea complicate gen volanta, ambreaj sunt undeva acolo in "adanc", incapsulate in "ceva" nu chiar asa la suprafata cum imi lasa mie impresia ca ar fi sursa zgomotului respectiv....pe de alta parte, pe o scara de la 1 la 10 in cunostinte de mecanica auto eu ma aflu undeva pe la 1,5 :)

Voi incerca spre seara cand ajunge si sotia sa ii dau de cap si sa vad daca face vreo diferenta sonora apasare ambreajului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar deloc nu ma deranjeaza domnul meu, ma gandisem si eu ca ar trebui schimbat fiind prea vag pt un simptom frecvent intalnit si detaliat deja pe forum .

Intradevar in a 2-a filmare se aude cel mai bine (am injurat un autobuz acolo, prezent si el pe video) si dupa o lectura extensiva a topicului tau incep sa inclin ca asta este. Mi-a atras totusi atentia un anumit segment din intamplarea ta, undeva dupa ce pusesei volanta noua si ai mers cu masina inapoi la service, mecanicul respectiv ti-a zis ca sunetul e "normal" (daca se poate numi asa) deoarece era prezent doar cand apasai ambreajul cu masina stationata, lipsind atunci cand apasai ambreajul cu masina in miscare. Ori nu am inteles eu bine (am citit de mai multe ori paragraful) sau undeva mai spre sfarsit a lipsit deznodamantul veridicitatii acestui procedeu, dar mi-am amintit ca inainte de a o porni desi o bagasem pe liber, am pornit-o cu ambreajul apasat (lucru pe care nu prea il fac daca e pe liber). Am sa incerc mai pe seara cand vine sotia oricum sa vad care e treaba, dar cu ocazia asta va rog spulberati-mi/confirmati-mi si mie cateva mituri :

1. daca motorul e oprit (rece de tot sau abia oprit) si schimbi vitezele (sa zicem din 1 pe liber) se strica cutia sau altceva ? (intrebat un instructor auto si mi-a zis ca n-are treaba) cu motorul oprit mai e nevoie sa tii si ambreajul apasat cand treci din 1 in neutru ?

2. daca motorul e rece, esti pe neutru si pornesti motorul, e imperativ/recomandat sa tii apasat ambreajul oricum ?

3.la ce turatie e cel mai bine sa schimbi vitezele si cum e mai bine sa mergi supra-turata sau sub-turata ? (intreb deoarece in localitati ca sa circul cu 50-ul lor, 60 in bord ma aflu mereu intr-o dilema : ori merg in a treia turata undeva la 2000 si ceva de ture, ori intr-a 4 pe la 1700 -1800)

Macar imi iau si eu de o grija ca ma obsedau intebarile astea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca stiu la ce te referi dar aici cred ca de vina e calitatea HD a filmarii si superbul sunet 7.1 :smile: Am tot cautat un sunet de motor surprins in conditii normale si al meu la relanti face exact ca acesta

respectiv de la secunda 26 pana la sfarsit. La mine era filmat mai de aproape cu mega telefonul HD dar nu asa ar trebui sa sune ? :smile:

Edited by Patrichi_Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm raspunsurile, cu obs/adaugirile:

1. valabil pentru toate treptele

2. tehnic corect, in plus e recomandat sa pornesti cu ambreiajul apasat pentru deprinderea unui reflex, in cazul in care o data-n viata uiti sau nu ti se pare ca e cuplata vreo viteza risti sa ai o mica surpriza care poate duce si la un accident.

3. sau daca ai de gand sa accelerezi in continuare, la schimbarea treptei turatia sa cada in plaja de cuplu maxim, daca urmeaza sa mergi constant poate si putin sub; oricum, pe termen lung, subturarea are efecte negative mai mult decat supraturarea.

(...)

În altă ordine de idei, eu am mai sesizat un zgomot suplimentar în a doua filmare a ta. Se aude cel mai distinct când te aflii în dreptul curelei de transmisie. E ca un frecat (cârâit) intermitent, constant, cu frecvenţă de aprox 1 secundă. Ascultă atent motorul, poate-l auzi şi tu.

Da, l-am remarcat si eu pentru ca am acelasi greieras de mult timp si n-a disparut dupa schimbarea distributiei, motorul meu suna identic. Dar eu la toate masinile aud orice mic zgomot in plus, care pentru altii nu exista pana nu-i fac atenti..

Intr-adevar pe la roata din stanga-fata se aude altfel "torsul", probabil pentru ca e partea cu cutia. Si in plus a inceput sa se auda de curand si la mine acel cloncanit doar cand e motorul rece, pentru 1-2 minute dupa ce pornesc, cand debreiez usor sau intr-o treapta inferioara fara sa accelerez.

Edited by Andreos
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut parerea mea e ca nu trebuie sa te apuci inca sa schimbi chitul pentru ca am si eu aceeasi problema care costa 1360 euro pe original pret facut in germania .Masina mea are 248000 km si abia dupa un an de cand am luat o a inceput sa patineze umpic in a 5a cand am greutate si cand bag piciorul in gaz blana sper ca sa ma duca pana la vara cand isi va primi kitul complet original la masina ta cand tii ambreiajul la jumate in prima treapta se aude lac lac lac?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nah ca acum m-ati pus pe ganduri :smile:) Trebuie neaparat o auditie mai extinsa dar chiar si asa la cat ma pricep eu chiar daca il identific habar n-am de unde ar putea fi. De rece era destul de rece motorul (3-4 minute relanti fara accelerat) si nepornit de ..hmmm....duminica seara. Weekendul asta oricum o intind la drum vreo 300 de km pe european asa ca am sa incerc sa il ascult si dupa aceasta distanta (poate sa il si filmez cu o mega camera ceva mai HD ) sa vad cum toarce. Paranoic din fire sunt si eu cat incape (de parca nu era evident) de reparat/schimbat piese nu ma feresc daca este cazul (desi nu chiar infloreste livada de pomi cu bani din baie), mai tare stau cu frica'n san sa nu ma pomenesc la drum lung ca-mi explodeaza ceva in mutra (cand nu le ai cu mecanica in capul tau toate duc la o mareata minge de foc rostogolindu-se la vale).

Vad eu cum fac si weekendul asta trag eu o ureche mai profesionista pe langa ea sa-si dea cu parerea.

Domnule Adrian de patinat nu mi-a patinat pana acum....in viteza intai daca chiar insist a apasa/ridica piciorul de pe pedala intr-un ritm foarte lent (ma refer la ritmul melcului cate jumatate de centimetru pe parcursul a 7-8 secunde sa zicem) simt batai in pedala de ambreaj undeva pe la jumatatea cursei (nu cat sa te scoata din casa) dar zgomote nu se aud. In afara de aceasta situatie (premeditata) batai in pedala sau zgomote de la ea nu intampin (in interior ma refer, in exterior nu mi-a zis nimeni nimic pana acum dar nici n-am ascultat-o). De bani nu mi-ar fi neaparat (e o suma destul de mare asta e clar) dar nici nu m-as hazarda sa schimb tot chiar acum ci probabil voi merge destul de mult cu ea asa pana cand va incepe sa faca figuri deranjante (patinat, sarit din trepte, intors lumea capul pe strada dupa mine si ce-o mai fi).

Edited by Patrichi_Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este dar este la inceput si zgomotul e mai putin sesizabil si inca nu e uzat discul ca sa patineze a mea are 250000 km

daca vei merge cu masina un an ca mine fara sa schimbi trebuie sa mergi mai batraneste ca altfel o sa mai plusezi si o cutie de viteze

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, de batranesc am condus batraneste si pana acum, nu sunt mare fan al plecarilor de la semafor sau alte liniute....mai mult imi place sa "cruising", sa schimb treptele fluid fara a forta cutia aiurea. Asta nu inseamna ca sunt melc codobelc pe european, dar in mediu urban nu o fortez din cauza opririlor/pornirilor dese...banuiesc ca la asta te refereai Adriane. Oricum nu ar strica cat mai multe sfaturi pe tema asta, sunt deschis la orice sugestie referitor la modalitati de a nu agrava (prea tare) situatia.

Intrebasem mai sus de dilema mea cu a 3-a turata sau a 4 sub-turata deoarece cineva imi spusese ca intotdeauna e de preferat sa fii in treapta superioara, consumand astfel mai putin....e bine ca mai aud si alte pareri si va multumesc mult de tot tuturor de sfaturi si idei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motoarele diesel cu turbo se distrug prematur pentru ca cei care le folosesc, nu inteleg ca au fost gandite pentru a oferi o alternativa economica la mersul sportiv pe benzina, aspirat sau turbo.

Daca iti cumperi diesel cu turbo, inseamna ca vrei mai mult, deci comporta-te ca atare si vei avea mult mai putine probleme tehnice.

Cine vrea consum redus, ii recomand un sdi sau echivelent. La ala nu se poate strica nimic datorita expoatarii necorespunzatoare.

Pentru restul, cei care au optat pentru un diesel cu turbo, am un singur sfat sanatos: Calc-o! Calc-o! Calc-o!

Indiferent de treapta de viteza in care te afli.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema e simpla e la inceput de sfarsit chitul de ambreiaj. 1daca vrei s o vinzi ii inlocuiesti doar ce ai stricat ex. rulment sau disc sau placa in nici un caz volanta ca e prea mult adica acum e momentul s o vinzi cazgomotul e prea mic . 2 daca o pastrezi mergi batraneste te mai duce lejer un an si bagi tot nou pe original parerea mea. La mine ti am zis am cumparat masina in ianuarie anul trecut si am facut 35000 km pana acum cu el praf abia in toamna mi a patinat de 3 ori si n am mers batranestedaca ma duce pana la vara isi primeste bonus un kit complet cu volanta original pe care il iau din germania 1390 euro

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa le vand toti, am vrut sa cumpar un s60 d5 pentru cineva si m am dus de 3 ori in bucuresti sa vad 3 masini toate la fel se vindeau la pachet cu zgomot de volanta +umpic de tripidatii si cand am vorbit cu ei la telefon are ceva masina au zis ca merg perfect deci oamenii vroiau sa si vanda marfa si eu daca eram prost acceptam sa le o cumpar asa am facut 3 drumuri degeaba . Nemtii le cumpara noi si le vand pe la 200000 cand deja trebuie sa schimbi ambreiajul ,un cunoscator stie la ce se inhama

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam de sfaturi Adriane, dar nu intentionez sa o vand iar cand va fi de schimbat voi schimba totul.

Nu am mai apucat aseara sa si nici azi sa o testez sa vad exact ce si cum e, pe weekend sigur ii dau de cap sau macar obtin o alta parere mai experta (ca a mea, nu ca a voastra) cu masina de fata. As ruga pe cei care au experimentat asa ceva sa imi defineasca daca se poate aceste "trepidatii", cand apar, cum se manifesta si unde le simti sau unde se pot observa (macar sa stiu sa le identific cand apar).

PS: HEIMÐALLR, 5 saptamani au zis domnii :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea e in felul urmator parerea mea e sa nu te sperii ca nu ai de ce ai km mai putini ca a mea si ai mers mai putin sportiv cu ea eu am mers mai tare cand am cumparat masina cand debraiam se auzea umpic volanta (lac lac lac) si pedala se apasa mai greu ea trebuie sa se apese foarte usor cand e ok si sa debraieze de jos cand ajunge sus e si discul uzat si abia dupa 35000 km a inceput sa patineze nu tot timpul numai in treapta mare 4 sau 5 and bagi talpa in ea ex. depasiri sportive, asa ca bucurate de 340 nm 163cp fara frica te anunta din timp cand e de schimbat ceva cand zdrangane enervant la prima cheie dimineata si daca apesi pedala de ambreiaj si nu se mai aude zgomotul 2 sec atunci iti si patineaza si ai 250000km trebuie sa te gandesti la schimbat tot ambreiajul cu volanta dar ti am zis te mai duce lejer 40000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare baieti

sa va spun patania mea si vreau cateva pareri va rog frumos.

acum 2 luni mergeam la 6 dim la munca si dupa 10 minute de mers incepe un zgomot la motor de am crezut ca se sparge motorul.deci ca si cand cineva batea cu ciocanul in metal cu putere.a facut toata ziua.de a 2 zi si pana acum nu a mai facut nici un sunet volanta ceea ce e ciudat.inainte sa am problema asta imi batea volanta mai tot timpul dupa ce masina mergea cam 20 min nu dupa prima cheie dimineata cum face la alte s 60 uri.

deci acum nu mai bate deloc masina trage dar parca nu cum ar trebui parerea mea si beleaua e ca atunci cand apas pedala ambreiajului si o tin apasat simt in pedala o mica bataie.deci nustiu ce sa zic de la ce ar putea fi dar am mers cu s60 varului meu care sta parcata in fata casei langa s60 meu mereu si o mai conduc din cand in cand si va spun sincer ca a lui e parca mai vioaie si pedala lui nu bate dar se aude volanta cam 5 min dimineata apoi deloc.sa precizez ca ambreiajul meu tine putin mai sus decat al varului deci discul mai uzat.

acum va rog sa mi spune ti ce crede ti ca are pedala de simt batai in ea ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut e aceeasi problema trebuie schimbat tot chitul+volanta ii ajunge si lui si a terminat treaba si cand o sa vina caldura afara o sa si patineze discul si eu am aceeasi prblema am masina de un an ,am cumparat -o cu kitul bulit si mai duce cred pana la vara sper iar la vara va primi un kit nou original+volanta 1390 euro . A mea are 250000 km . Banuiesc cand debraiezi se aude un lac lac lac si da pedala e mai tare si tine sus, trebuie sa tina jos si sa fie foarte usoara nici sa n o simti,sper ca ti-am fost de folos. Sarbatori fericite :hello:

Share this post


Link to post
Share on other sites

da mi ai fost de foarte folos.multumesc frumos

sarbatori fericite si tie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa sunetul descris e vorba de volanta. Eu am schimbat-o pe a mea, desi nu era cazul, patina doar ambreiajul usor, la accelerari in panta, in treapta a patra, in jurul turatiei de cuplu. Putea sa mearga clancanind inca 200000 fara probleme. Acum nu mai clancane si nici nu mai patineaza, dar m-a usurat de ceva banuti in portofel.

Oricum urmatoarea achizitie va fi o cutie automata inteligenta. Chiar daca intretinerea e mai scumpa, merita plusul de confort. (Acum cei care ma stiu vor zice ca am imbatranit :P).

Share this post


Link to post
Share on other sites

dap a mea e la vanzare si urmeaza o cutie automata din 2004 neagra si piele crem sper acum sa vedem.

la actualul volvo cand l am cumparat imi batea volanta cam la 20 min dupa pornire pana intr o zi cand a inceput sa bata asa de tare incat am crezut ca va sparge motorul cum se auzea.

pana seara nu sa mai auzit nimik ba chiar de loc de 3 luni pana astazi, dar imi bate ceva in pedala de ambreiaj cand il calc la fund si nu stiu ce poate fi.oricum si ambreiajul cred ca e destul de uzat tine cam sus as zice eu.oricum masina a fost casapita de fostul propietar dar voi fi mai atent la urmatoarea achizitie.bafta tututor si multi km fara probleme

aaaaaa si inca ceva

de ce la automata e intretinerea mai scumpa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intra mai mult ulei iar piesele is oleaca mai scumpe.

Oricum mare diferenta nu vei simti daca gasesti o masina buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La automata schimbul de ulei se face normal din 80000km si se folosesc cam 16 litri la reprezentanta in germania din care primii 8 litri spala cutia iar restul raman in cutie .In romania fiecare face dupa buget si cum stie fiecare cum se face schimbul de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stati asa putin ca m-ati bagat in ceata.

cum adica 16 litri de ulei ? va referiti la cutia de viteze ? si daca da cat e un litru ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now