volvo

Sunet bizar la roata dreapta fata. Rog Sprijin.

26 posts in this topic

Buna ziua!

Va rog tare mult sa cititi cu atentie si sa ma sprijiniti in urmatoarea problema:

Se aude un zgomot tare ciudat la roata din dreapta fata. Un zgomot ca si cum roata (mai bine zis o piesa a angrenajului de deplasare gen rulment sau planetara) ar atinge in ceva. Zgomotul se inteteste atunci cand roata se invarte mai repede. Ciudat este ca acest zgomot se aude mai ales atunci cand decelerez, cand incetinesc; nu neaparat cand franez, ci este suficient sa iau piciorul de pe acceleratie; cand masina este in forta, in acceleratie, nu se aude.

Si mai ciudat este ca daca ridic roata dreapta pe cric (sau pe elevator), zgomotul dispare o perioada de cativa zeci de kilometri sau chiarpeste suta, dupa care reapare.

Am fostla un Bosch Car Serviche si mi-au spus ca e rulmentul de rulare al rotii sau planetara. Am dat jos planetara si nu are nici un joc. Rulmentul nici el nu ar parea sa aiba joc.

Daca ar fi fost planetara, nu ar fi trebuit sa bata mai ales in curbe? La viraj maxim?

Voi ce parere aveti? Nu as vrea sa schimb rulmentul si sa mi se spuna apoi ca e de la planetara sau invers.

Va rog tare mult, ajutati-ma. Poate a mai intalnit cineva aceasta problema.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presupun că are motor D5244T şi transmisie manuală, nu? M56?

Din ce an e maşina? Câţi kilometri rulaţi are?

Suporţii motor i-a verificat cineva? Dar bucşele de la braţe, pivoţii, amortizoarele şi flanşele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina 3 din 2005 si are vreo 234.000 km. Au fost verificate acestea de catre cei de la service. Zgomotul creste odata cu viteza masinii, deci e clar (dupa mine) ca e ceva care se invarte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am păţit ceva asemănător şi de-a drepul stupid (norocul că am identificat sursa sunetului în primii 10 km de la apariţie): bătea scutul de plastic de sub radiator în bumper. Nu era fixat bine. Exact cum spui tu, de pe locul şoferului, suna ca şi cum roata din dreapta ar troncăni şi sunetul era direct proporţional, ca frecvenţă a bătăilor, cu viteza maşinii (implicit, a roţii).

Am băgat o piatră (altceva n-aveam la îndemână) între ele şi sunetul a dispărut. Cred că merită să verifici şi acest detaliu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc!

Astazi am dat planetara jos, deci implicit si scuturile. Deocamdata nu mai face. Insa voi vedea peste cativa zeci de kilometri. Insa eu cred ca totusi e o problema tehnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, şi asta nu e tehnică? ;D

Nu ţi-am spus că sunetul misterios îl mai auzisem, cu câteva luni bune înainte să-i identific provenienţa, dar a fost atât de "efemer", prima dată, încât l-am ignorat şi, pe urmă, am uitat de el. Mi-am reamintit doar când a reapărut şi i-am servit o piatră de pe marginea drumului... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum se explica faptul ca sunetul se aude doar cand nu accelerez? Cand decelerez?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum se explica, dar la fel se intampla atunci cand nu ai bine strans unul sau mai multe prezoane de la o roata. Se aude zgomot doar la decelerare si la viraje. Deci ma duce cu gandul la ceva asemanator, poate un surub, pe undeva, nu e bine strans. Verifica-le pe toate, daca poti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum se explica faptul ca sunetul se aude doar cand nu accelerez? Cand decelerez?

S-ar putea să aibă un cuvânt de spus şi curenţii de aer sau însăşi inerţia, care l-ar putea "fixa" cât-de-cât. Habar n-am... ;D

PS: Pentru planetară, nu se demontează scutul de la radiatoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am uitat sa spun un amanunt: dupa ce am ridicat-o odata pe cric, am rotit inainte si inapoi de roata . Cand roteam inapoi, am intampinat de cateva ori o oarecare rezistenta, ca si cum ar fi fost putin infranata. Apoi nu am mai intampinat aceasta rezistenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai putea sa faci o scurta deplasare si sa incerci oprirea masinii fara frana de picior, doar cu cea de mana! Dupa ce opresti verifica discurile de frana fata (mai exact daca ar fi un etrier care merge greu, discul ar trebui sa fie incins), dar ai grija sa nu te frigi! Sa revii cu informatii daca ai rezolvat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut e posibil sa ai dicurile ovalizate si sa fi montat placute de frana noi si daca nu au fost luate umpic la polizor pe margini si freaca in disc ,eu am patit la fel , dar cel mai bine ridica masina pe cric si invarte de roata sa vezi daca se invarte usor sau se blocheaza si iti freaca in placute .

Share this post


Link to post
Share on other sites

...nu au fost luate umpic la polizor pe margini si freaca in disc .....

Adriane, metoda asta se folosea si inca se foloseste la Dacia :)! Placutele de frana (exceptand Dacia) vin de ceva timp cu partea de sus putin inclinata pentru a nu freca de marginea discului!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se foloseste si la volvo daca ai discurile ovalizate ,eu asa am rezolvat scartaitul ala enervant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare!

Am revenit...

Problema nu s-a rezolvat. Am dat planetara jos, nu pare sa aiba nimic. dupa ce am pus-o la loc, am mai mers 2-300 km, dupa care sunetul a reaparut. incep sa cred din ce in ce mai mult ca e planetara. Voi ce ziceti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu aş mai verifica o dată suporţii motorului. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discurile de frana? Cat sunt de uzate?

Am si eu un scartait atunci cand merg incet cu spatele si in special cand virez

Am tinut masina pe dreapta timp de 2 saptamani, perioada in care a si plouat.

Cand am repornit-o si am plecat cu ea scartaia rau si la mersul inainte.

Pe drum spre Ploiesti am vrut sa demontez roata si as fi facut-o daca masina nu ar fi fost plina de bagaje. Dupa un timp a disparut zgomotul

Face doar cand dau cu spatele.

Ideea este ca am identificat zgomotul

Discurile de frana, si-au facut de la uzura, acel guler suficient cat sa atinga placuta de frana dar nu cu suprafata normala de contact ci cu marginea superioara.

Suprafata normala de contact se uzeaza mai repede decat zona aparuta acum, zona superficiala.

Cum am observat? Am dat jos roata si am urmarit cu foooarte multa atentie unde prinde. Dupa zgomot! Apoi am vazut si ca zona aceea freaca placuta de uzura discului.

Rezolvare: Trebuie sa schimb discurile si placutele... dar o tot aman... ceea ce nu e bine stiu...

Discurile nu sunt ovalizate, sunt doar uzate.

Din cauza asta se invarte greu intr-o anumita pozitie. Placuta atinge gulerul de uzura si franeaza insesizabil in mers dar sesizabil l-a invartitul cu mana.

Verifica ce am scris eu mai sus.

Bafta sa fie o chestie doar de intretinere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plauzibil, însă ipoteza ta nu elucidează un mister, şi anume: de ce dispare sunetul, o vreme, după ce o ridică pe elevator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca etrierul isi misca pozitia. De asta cred.

La fel si la mine

Cand merg cu fata, fizica, mama ei de fizica actioneaza cum stie ea si imi impinge etrierul intr-o anumita pozitie. Cand merg cu spatele... scartaie, uneori. Probabil ca uzura mea e mai mica.

Aceeasi explicatie o am si pentru amortizorul meu care cand trec peste un "ups" face ca o broasca "flecita" dar care a iesit cu o eficienta de 80% (ups - acele ridicaturi pe sosea pentru a te determina sa reduci viteza - din dictionarul nepotelului. flecita -strivita -regionalism )

Si oricum astea sunt doar comparatii cu ceea ce ni s-a inamplat nou si am descoperit la ale noastre.... El poate are tiuit in ureche ..... glumesc, sper sa nu se supere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...] incep sa cred din ce in ce mai mult ca e planetara. Voi ce ziceti?

Dacă vrei, te pot ajuta eu cu un cap de planetară GKN/Spidan nou, ca acesta, dar mă tem să nu-l schimbi degeaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica ce ti-am zis mai sus

Putin probabil sa fie rulmentul pentru ca tu spui ca tine un pic cand rotesti de roata

Pai la ce forte sunt acolo, ar fi cedat sigur rulmentul daca ar fi mers greu. Plus ca s-ar fi auzit bilele facand urat.

Verifica sa nu atinga discul in marginea unei placute.

Rulmentul cand cedeaza se aude ca un huruit continuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heimdallr cit vrei pe capul de planetara? eu am un s60 5d din 2004.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now