Posted 11 Jan 2012 · Report post As dori sa fac o remapare care sa imi scada semnificativ consumul. Pot renunta la 25-35 de caluti pentru un consum sensibil mai mic. Se poate ? implica riscuri asupra motorului, turbinei ? Stiu ca exista variante de ecotunnig la care scade consum si mai ai si un mic castig la caluti, dar as prefera un ecotunnig stage cat mai mare, adica reducere de combustibil considerabila. Astept pareri, oferte, sfaturi. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 · Report post Consumul scade dacă înmulţeşti caii, nu dacă-i izgoneşti. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 · Report post Nu stiu ce ai vrut sa zici, Heim, dar ceea ce vrea wam este sa hraneasca mai putini caluti. Daca ii inmulteste, trebuie sa le dea si de mancare, nu ? Din cate stiu e perfect posibil ce vrea wam... asa cum se poate creste presiunea in rampa, cumulat cu cresterea presiunii permise de la turbina, la fel se poate si invers. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 · Report post Eu ziceam că un chip tuning are ca efect scăderea consumului (discretă, e drept). Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 · Report post Chiptuningul,mai exact powertuning creste puterea cu aprox 20-25 cp si 40-60 nm.Depinde de fiecare motor si tuner.Iar consumul scade pana la 0.8 l /100 km.Asta la un mers normal. Ecotuningul este destinat masinilor de transport marfa,tir uri,bus.In urma unei "configurari" bune consumul poate scadea pana la 20 %.Prin ecotuning primesti max 12 cp.Iar consumul scade pana la 2l. POwertuning "aveam" pe Volvo,iar consumul e adevarat ca scade! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 · Report post Hmmm.....este posibil si pentru benzina? Sau afecteaza in vre-un fel motorul? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 · Report post Cred ca glumiti . Volvo are pe S60/V70 o varianta cu "ecotuning" de fabrica, motorul are codul D5244T7 si are 126 CP, desi vorbim de un motor care are 60CP mai putin decat D5-ul trebuie spus ca economia de combustibil este de numai 0.3L la 100km. Nu cred ca se poate obtine o scadere mai mare de 1L, adica 10%. Masina va consuma 9% urban adica cam cat trebuia sa consume, mai jos nu cred ca se poate decat fara DPF . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 (edited) · Report post Scaderea consumului se face prin optimizare. Automat, prin optimizare se si cistiga ceva la putere si cuplu. Tuningul orientat catre scaderea consumului nu trebuie sa afecteze ( insemnind scaderea lor) puterea si cuplul. Daca le afecteaza nu e bine. La d5 , care are oricum un consum rezonabil ( pina in 9.5% in bucuresti , la ore de virf, fara sa te dai la ea) nu prea vad cum se va reusi un asa zis ecotuning care sa scada mai mult de 0.5- 1 L/100km consumul. O scadere de pina la un litru la suta se poate obtine doar din stilul de condus, presiune in pneuri, si evitarea transportarii greutatilor inutile in portbagaj. LE. La ce evacuare si turbina are d5-ul , lipsa dpf-ului aduce doar putere (semnificativ - fara dpf probabil cistigi 10 cp, maxim). Consumul, nu cred ca scade semnificativ. (poate doar ca nu-si mai face post injectie sa arda depunerile) Edited 11 Jan 2012 by iulirx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 · Report post Mi-ai luat-o inainte.. Sandrino vrea o "de-tunare".. cum e 2.4D fata de D5, care exista din fabrica . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 · Report post Doar cu DPF-OFF si un soft optimizat se poate obtine o scadere a consumului, oricum nu mai mare de 1.5L la 100km . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 (edited) · Report post Deci numai la diesel se aplica asa ceva! http://www.volvoclub...el_filter.shtml Parca mi-ai spus tu candva bogdane, ca ar fi o varianta si la benzina, dar nu este rentabila pentru 10 cp in plus! Acum eu ma gandesc si la consum, daca se comporta ca la diesel cu cativa cai in plus si scaderea ne/semnificativa a consumului de carburant! Edited 11 Jan 2012 by agr350r Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 (edited) · Report post Eu am trecut de la 185 cp la 220 si consumul, mai ales in oras , a scazut. Nu cu mult , insa a scazut. Pe s60 , o masina relativ usoara, nu prea se simte scaderea de consum, insa daca ai d5-ul pe xc-uri , atunci o marire a puterii si un cuplu mai de jos va ajuta sensibil la scaderea consumului. Cu cit e masina mai grea , cu atit marirea puterii (optimizat) duce la scaderea consumului. (mariri de pina la 25-30%) Ca o opinie personala : cereti , la d5 185, sa aveti minim 300 Nm de la 1650 - 1700 rpm. Ia sa vedeti cit scade consumul.... Edited 11 Jan 2012 by iulirx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 · Report post Si, imi pare rau sa va rastorn ideile multora, "chiptunigul" cu adaugare de putere/cuplu nu scade consumul, trebuie sa scoata caii aia din ceva.. ceva-ceva e adevarat, in sensul ca la mers "normal" se observa o scadere pentru ca se deplaseaza curbele de putere si cuplu spre alte turatii, nu cresc numai varfurile. La turatii "domestice" va da mai putini cai. Dar cine-si dopeaza motorul(nu degeaba) n-o sa merga cuminte si n-o sa vada scaderea.. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 · Report post Păi, când am spus-o, am presupus că e de la sine înţeles că vorbim despre mers normal sau, altfel spus, normal raportat la stilul de condus dinaintea tuningului, adică pentru acelaşi şofer şi acelaşi stil... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 (edited) · Report post Si, imi pare rau sa va rastorn ideile multora, "chiptunigul" cu adaugare de putere/cuplu nu scade consumul, trebuie sa scoata caii aia din ceva.. ceva-ceva e adevarat, in sensul ca la mers "normal" se observa o scadere pentru ca se deplaseaza curbele de putere si cuplu spre alte turatii, nu cresc numai varfurile. La turatii "domestice" va da mai putini cai. Dar cine-si dopeaza motorul(nu degeaba) n-o sa merga cuminte si n-o sa vada scaderea.. Gresit ! Exact acolo da mai multi cai si cuplu !! (decit dadea inainte de resoftare) Si FIX din aceasta cauza SCADE consumul !! (cu cit incarcarea motorului e mai mica - in limite rezonabile, nu la ralanti - cu atit motorul consuma mai putin) (daca consideri ca turatii domestice sint cele intre 1500 si 2500rpm - referindu-ma la motorina, nu la benzina) Ca un exemplu : daca urci o rampa "dulce" de 2% , cu un motor de 185 cp la 80 km/h (in viteza a 5-a , constant) vei avea un consum de 6.0. Cu acelasi motor dus la 210 cp vei avea un consum de maxim 5.2- (eu am 13.9 % ,constant la 210-220 km /h. Inainte aveam 16.5) Partea proasta a tuningului este ca , degeaba iti reduce consumul, tu, simtind sub fund inca 50 Nm in plus, o sa-i folosesti mai mereu si s-a dus dracu' reducerea de consum. Da' creste placerea ! Edited 11 Jan 2012 by iulirx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 · Report post Hai ca revolutionam energia.. aceeasi tona o impingem cu aceeasi viteza cu mai muti cai si cu paie mai putine! Eu inteleg ce-ai vrut sa zici, e o relatie intre cuplu, turatie si putere, ca motorul livreza cuplu nu putere. @wam Se poate face o optimizare pentru turatii joase, consumul tine insa si de cutie. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 · Report post Deci nu vrea nimeni sa vb si cu mine Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 (edited) · Report post Hai ca revolutionam energia.. aceeasi tona o impingem cu aceeasi viteza cu mai muti cai si cu paie mai putine! Eu inteleg ce-ai vrut sa zici, e o relatie intre cuplu, turatie si putere, ca motorul livreza cuplu nu putere. @wam Se poate face o optimizare pentru turatii joase, consumul tine insa si de cutie. EXACT asa este ! Cu mai multi cai si Nm impingi tona aia mai ieftin !!! (un motor de 180 cp consuma MAI MULT sa impinga 1 tona cu 80 km /h decit unul de 200cp) contacteaza-ma pe privat si-ti trimit si demonstratia stiintifica SI PRACTICA. ps. Nu revolutionam nimic. Poate , doar, contrazicem credinta generala ca " putere = consum" Edited 11 Jan 2012 by iulirx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 (edited) · Report post @Agresor Are Claudiu pe V70 XC 2.4T facut ecotuning si consumul a scazut insa nu atat de mult incat sa merite investitia (astea sunt spusele lui) DAR masina lui trage exceptional acum, trage de jos si trage liniar iar asta o poate confirma si Pletosu care este carcotas adjunct desi cateodata l-as pune carcotas sef . La D5-ul de 185CP daca nu a reusit fabrica decat 0.3% este clar ca nu se poate obtine mare lucru, oricum nu ma bag in explicatiile lui Iulirx pt ca nu au pic de suport tehnic in spate, nu vreau sa intru in polemica (din nou ) cu el, doar il intreb care este consumul la 80km/h intr-a 5-a atunci cand motorul face regenerare la DPF ? Edited 11 Jan 2012 by Bogdan G Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 · Report post Ca un exemplu : daca urci o rampa "dulce" de 2% , cu un motor de 185 cp la 80 km/h (in viteza a 5-a , constant) vei avea un consum de 6.0. Cu acelasi motor dus la 210 cp vei avea un consum de maxim 5.2- Partea proasta a tuningului este ca , degeaba iti reduce consumul, tu, simtind sub fund inca 50 Nm in plus, o sa-i folosesti mai mereu si s-a dus dracu' reducerea de consum. Da' creste placerea ! 2. Exact!! 1. Alea-s valorile maxime, conteaza cat e unde este acul turometrului. Eu pot sa zic asa: vei avea un consum mai mic "la 80 km/h (in viteza a 5-a , constant)" cu un motor de 210CP si 350Nm decat cu un motor de 185CP si 480Nm. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 (edited) · Report post Păi, când am spus-o, am presupus că e de la sine înţeles că vorbim despre mers normal sau, altfel spus, normal raportat la stilul de condus dinaintea tuningului, adică pentru acelaşi şofer şi acelaşi stil... Ce spui tu e poveste de adormit copiii. Cind ai mai multi cai , mergi altfel, mai sportiv. Chiar as fi curios sa te vad conducind rs-ul cu (doar) 180 km /h. Ce zici , poti ? Macar pentru 20 minute. @Agresor Are Claudiu pe V70 XC 2.4T facut ecotuning si consumul a scazut insa nu atat de mult incat sa merite investitia (astea sunt spusele lui) DAR masina lui trage exceptional acum, trage de jos si trage liniar iar asta o poate confirma si Pletosu care este carcotas adjunct desi cateodata l-as pune carcotas sef . La D5-ul de 185CP daca nu a reusit fabrica decat 0.3% este clar ca nu se poate obtine mare lucru, oricum nu ma bag in explicatiile lui Iulirx pt ca nu au pic de suport tehnic in spate, nu vreau sa intru in polemica (din nou ) cu el, doar il intreb care este consumul la 80km/h intr-a 5-a atunci cand motorul face regenerare la DPF ? 8% "oricum nu ma bag in explicatiile lui Iulirx pt ca nu au pic de suport tehnic in spate" - Te rog sa DOVEDESTI ce afirmi !! Edited 11 Jan 2012 by iulirx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 · Report post Pot eu sa conduc RS-ul cu 20km/h, nu inteleg totusi unde ajuta asta la problema in cauza? Volvo a obtinut 0.3% "detunand" un motor, tu chiar crezi ca se poate obtine mai mult dintr-un motor care a fost conceput sa consume putin ? Ai idee cat consuma un motor VAG de 2L @177CP de generatie mai noua decat asta de Volvo ? Fizica e fizica, nu poti compara consumul din Ploiesti cu cel din Bucuresti la fel cum nu poti compara mere cu pere si cu dude . Un D5 are un consum dat de fabricant de 9% in mediu urban, asta inseamna minim 10% pt Bucuresti la o viteza medie de ~23km/h, cam cat crede cineva ca se poate obtine dintr-un motor de 2400 cmc ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 (edited) · Report post 2. Exact!! 1. Alea-s valorile maxime, conteaza cat e unde este acul turometrului. Eu pot sa zic asa: vei avea un consum mai mic "la 80 km/h (in viteza a 5-a , constant)" cu un motor de 210CP si 350Nm decat cu un motor de 185CP si 480Nm. Cred ca nu-ti imaginezi un diesel de 185 cp si 480 NM care sa "evolueze" la 210 cp si 350 NM, nu ? Ce spui tu e pura fantezie, am dreptate ? @bogdan G "oricum nu ma bag in explicatiile lui Iulirx pt ca nu au pic de suport tehnic in spate" Eu ti-am cerut sa DEMONSTREZI ce-ai zis. Te rog mult sa faci asta ! 1.Pot eu sa conduc RS-ul cu 20km/h, nu inteleg totusi unde ajuta asta la problema in cauza? 2.Volvo a obtinut 0.3% "detunand" un motor, tu chiar crezi ca se poate obtine mai mult dintr-un motor care a fost conceput sa consume putin ? 3.Ai idee cat consuma un motor VAG de 2L @177CP de generatie mai noua decat asta de Volvo ? 4.Fizica e fizica, nu poti compara consumul din Ploiesti cu cel din Bucuresti la fel cum nu poti compara mere cu pere si cu dude . 5.Un D5 are un consum dat de fabricant de 9% in mediu urban, asta inseamna minim 10% pt Bucuresti la o viteza medie de ~23km/h, cam cat crede cineva ca se poate obtine dintr-un motor de 2400 cmc ? 1. Nu poti ! Ajuta, ca sa vezi, la faptul ca vei conduce mai sportiv dupa ce ai mai multi Nm. Iti vine sa crezi ? 2. NU , chiar asta spuneam mai devreme. Fii atent ! 3. NU 4. Nu cunosti stiinta numita fizica, nici macar la nivel de clasa a 10-a. 5.Daca ai fi fost atent, DAR N-AI FOST, ai fi vazut ca am dat consumul in BUCURESTI ! Edited 11 Jan 2012 by iulirx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2012 · Report post Aşa-i că n-o să vă certaţi, dacă vă rog eu frumos? Share this post Link to post Share on other sites