cyprynel

Divergenta roti partea din spate

20 posts in this topic

Salut tuturor. Am un V40 de 2 luni rulat in tara 30.000 KM, 1.9D, 85KW, fabricat in octombrie 2002 si de cand l-am cumparat avea geometria tuturor rotilor nefacuta. Am cumparat bucsele mari pe fata, bucsele brate spate, bucsele suruburile excentrice saibele si piulitele de pe bratele (potcoavele) care regleaza unghiul de cadere si un tirant mare (achizitionat gresit, imi trebuia cel mic), si m-am prezentat la mecanic. Dupa 2 zile am mers sa ridic masina si mi s-a spus asa: geometria rotilor din fata este ok, unghiul de cadere al rotilor din spate ok, dar nu am putut regla divergenta pe care o are roata stanga spate. Mi-au spus ca e posibil ca bratul sa fie indoit si ca drept urmare roata iese in afara cu partea din fata un cm. Ne-am uitat dupa urme de sudura sau accident sub masina in partea stanga spate, nimic. Partea din fata a roti din dreapta spate este bagata cu 5 mm inauntru dar asta se poate regla din tirantul mic pe care trebuie sa-l cumpar deci nu e o problema. Intrebarea mea este: Se poate indoi un brat fara sa afecteze si altceva sau doar axul care tine rulmentul si roata sa fie impins in spate? Reglajul din tirantul mic stanga este la maxim. Daca ar fi ca bratul sa primeasca un soc ar deteriora bucsa cu care este prins de caroserie,nu? Voi ce parere aveti? Numai bine.

Edited by cyprynel
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate indoi acel brat in cazul in care masina are un accident (minuscul) sau de la o groapa sanatoasa!

Daca avea geometria rotilor nefacuta nu erau probeme cu directia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Directia functiona si functioneaza ok. Am sa iau un brat de la dezmembrari si sa vad. Mersi pentru interventie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.S-a intamplat si inevitabilul...accident din cauza rotilor din spate. Ieri sotia se indrepta spre Suceava si la o curba usoara la stanga din cauza rotilor spate putin "dezorientate" a derapat pe gheata si a izbit-o in parapetul din dreapta cu coltul din stanga fata urmat de stanga spate.pagubele nu sunt mari dar piesele sunt scumpe.Am nevoie de far si semnalizare stanga fata, aripa stanga fata. bara fata, aripa stanga spate, stop stanga spate si bara spate.Am inceput cautarile si am gasit la o dezmembrate din Vinatori Iasi aripile si bara spate la 500 lei.Farul si semnalizarea o sa le comand de la TYC, capota se poate indrepta ca e doar coltul indoit si bara din fata se poate repara, cred.Bara am gasit-o la dezmembrari la neinsemnatul pret de 800 lei, cam ieftin.Da ca are cineva de vanzare ceva din ce am eu nevoie, vorbim.Aveti grija la gheata si zapada.Drumuri bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.S-a intamplat si inevitabilul...accident din cauza rotilor din spate. Ieri sotia se indrepta spre Suceava si la o curba usoara la stanga din cauza rotilor spate putin "dezorientate" a derapat pe gheata si a izbit-o in parapetul din dreapta cu coltul din stanga fata urmat de stanga spate.pagubele nu sunt mari dar piesele sunt scumpe.Am nevoie de far si semnalizare stanga fata, aripa stanga fata. bara fata, aripa stanga spate, stop stanga spate si bara spate.Am inceput cautarile si am gasit la o dezmembrate din Vinatori Iasi aripile si bara spate la 500 lei.Farul si semnalizarea o sa le comand de la TYC, capota se poate indrepta ca e doar coltul indoit si bara din fata se poate repara, cred.Bara am gasit-o la dezmembrari la neinsemnatul pret de 800 lei, cam ieftin.Da ca are cineva de vanzare ceva din ce am eu nevoie, vorbim.Aveti grija la gheata si zapada.Drumuri bune.

Nu cred ca a fost din cauza rotilor-a fost din cauza ghetii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au fost mai multi factori printre care si rotile din spate care tind sa mearga spre stanga.Dar asta e, mergem inainte. O seara buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat bratul stanga spate si acum roata nu mai este iesita in afara.Dupa ce fac unghiul pe spate revin cu update.Acum e la tinichigerie se lucreaza la table.

post-3601-0-13875700-1328897125_thumb.jp

post-3601-0-71151400-1328897128_thumb.jp

post-3601-0-90499500-1328897365_thumb.jp

post-3601-0-32528300-1328897385_thumb.jp

Edited by cyprynel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mult succes!Bine ca fost doar atât si nu a patit nimeni nimic,fieru' se repara!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca iese frumusel !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Se observa, sau exista vreo diferenta calitativa, constructiva ...etc, intre farul si semnalizarea originala fata de cele de la Tyc?

Trebuie sa schimb un far si mie teama sa nu semene intre ele.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.Intre faruri exista o diferenta de focalizare.Am farurile reglate jos si tot primesc flash-uri in trafic.Tinand cont de pret exista si aici o diferenta cam mare intre originale si cele TYC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut cipri. vad ca esti aproape gata cu masina. sa pui o poza cu masina finalizata.

ciprian de la iasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.Masina e gata si este acasa de 2 saptamani.Am sa pun ceva poze.Bara spate e de pe modelul vechi de V40.Se vede o diferenta laterala de jumate de cm si golurile de sub haion.Revin cu fotografii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca era model vechi era cu ladurile mici, daca ai vazut este varianta cu leduri mari.

uitate in poze. si se vede la ochi care este model sub 2000 si care este model peste 2000. Cea alba este din 2002 si cea neagra 1999

post-3294-0-71945000-1331475272_thumb.jp

Edited by cipilika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, stiu ca cele cu lumini gabaritice mari sunt model nou.Dar uite in poze diferenta despre care vorbeam.

post-3601-0-38116400-1331476394_thumb.jp

post-3601-0-77980900-1331476397_thumb.jp

post-3601-0-74805900-1331476399_thumb.jp

post-3601-0-14397800-1331476402_thumb.jp

post-3601-0-71961400-1331476404_thumb.jp

post-3601-0-47661500-1331476408_thumb.jp

post-3601-0-65691600-1331476411_thumb.jp

post-3601-0-95623000-1331476413_thumb.jp

post-3601-0-60723000-1331476417_thumb.jp

post-3601-0-20676600-1331476420_thumb.jp

post-3601-0-60730900-1331476442_thumb.jp

post-3601-0-35160900-1331476445_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu dece se vede asa diferenta aia....ea pe laterala are niste suruburi mici. care se prind in aripa interioara....care tine lateralele.....in rest masina arata bine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cipilika, am dat bara din spate jos si am cautat gaurile pentru suruburile de care aminteai tu cu ajutorul carora se poate alinia cu caroseria dar nu sunt.nici tabla nici bara nu au.Am sesizat si spatiul ala gol dintre bara si caroserie de sub usa de la portbagaj.

post-3601-0-26775700-1331905498_thumb.jp

Edited by cyprynel

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a rezolvat cu bara. Am fost la cipilika si mi-a schimbat-o cu una de V40 care se potriveste mai bine. Un baiat de nota 10.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now