alexpopeystar68

Gheata pe discurile si placutele de frana

21 posts in this topic

Ce se poate intampla daca am gheata pe dicurile de frana si pe etriere, de fapt

pe toata suprafata lor ca si intre spitele jantei daca vreau sa pornesc?

viscolul mi-a pus zapada acolo, nu era ger si s-a topit, dar nu toata cantitatea si

astazi cand sa o misc din loc, mi-am dat seama ca s-ar putea sa nu fie bine ce

fac si m-am oprit la timp; am incercat sa curat gheata dar e f tare ...

ce idei aveti? multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idee sfanta: apa calda, topesti gheata,lasi sa se usuce si gooooooooo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau daca nu ai apa calda niste solutie pentru dezghetat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apa calda si pleci cu ea. Mergi un pic frinat sa incingi frinele (2-3 min) si apoi inca 10 min normal si gata.

ptr. heim : modifica titlul (discuri e scris gresit si nu va apare la cautare)

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc mult, am sa incerc apa calda, pare cel mai ieftin; rog moderatorii sa

modifice titlul in "gheata pe discuri si frane"; m-am grabit si am uitat, deh, mambo ...

Am facut bine ca nu am fortat plecarea si nici franele?

Apropo de spray pentru frane, ce hram poarta chimicalul asta?

Edited by alexpopeystar68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este un degresant puternic utilizat deobicei in urma interventiilor la sistemul de franare,ex. inlocuirea placutelor sau a discurilor de frana cand mecanicul pune mana murdara cu vaselina pe acestea,la degresarea volantei si ambreiajului in urma inlocuirii simeringului de palier.Sincer nu cred ca se intampla nimic daca puneati masina in miscare fara sa curatati gheata aflata acolo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apa calda : afara sunt - 10 *C, apa , sa zicem + 40-50 *C, deci cam 60 *C diferenta,

cu aproximatie ... nici nu ma gandesc sa folosesc metoda asta!! prefer sa curat

cate putin (o roata) zilnic si sa astept, asta e, n-am ce face .. oricum,va

multumesc inca o data, toate cele bune pentru volvisti. si,

CpNmTboooo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca gheata o sa cada singura dupa cateva franari ....cu sistemu de franare nu cred ca o sa ai probleme....si eu am pornit azi si erau pline de gheata placutele si discurile la 2 -3 franari s-au facut luna.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

AHAAA! bine zici ... tinerii sunt mai inventivi dacat mambooo - iii :headbang::downtown::salut: , muult mai inventivi,

incerc mai pe seara un pic si va spun !

Mersiiiii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, dupa ce frinezi si intri vara intr-o balta : discurile au 250 grade, minim si apa din baltoaca are 50 grade, maxim.

diferenta e de 200 de grade....

Discurile sint proiectate sa reziste la diferente bruste de aprox 450 grade, asa ca poti arunca pe ele si cu apa fiarta, fara nici o problema !

Pot fi afara si minus 50 grade, poti arunca pe ele cu apa fiarta fara nici cea mai mica problema !

Discurile nu sint parbriz !

De exemplu, cind cobori pe serpentine discurile ajung in mod normal la 330-350 grade. ce faci daca te apuca o ploaie torentiala, opresti ?

Edited by iulirx
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iulirx : esti doxa, un fricos ca mine ar trebui sa "taca" , ai dreptate, da ce sa mai zic si io? ...

tin asa de mult la dulcie ca imi e frica si de umbra ei :laughing5: ... porma n-asi vrea sa

fac ceva care sa ma coste bani ..., de asta tot pun intrebarile astea naive ...

cer scuze si va rog sa inchideti topicul, multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut !

Apa calda e sfanta !

Eu, un comod declarat , in fiecare dimineata ies din casa cu doua stcle de apa calda( de la robinet-nu fiarta in ibric, caci de topeste sticla de plastic) si imi dezghet parbrizul si geamurile .Asa fac de 20 de ani si nu am spar nici un geam , nici un parbriz !

Cunosc un forumist care a spart parbrizul unui Xc70 dand la maxim caldura di directionand-o catre parbriz ! ATENTIE , CRAPA PARBRIZUL in partea de jos , din stanga in dreapta sau invers(depinde cu care mana actionati butonul) !!!!

BUGA, Alin BUGA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aline, s-ar putea tu sa fi avut noroc maaaaaaaaare ca de-obicei, si sa gasesti acasa frigiderul plin de stii tu ce, de la cei care si-au crapat parbrizele ;D

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draga Alex , Noroc, la dezghetat PARBRIZUL si geamurile cu apa calda , am de 20 de ani !

Vreti sa stiti si TEHNICA ?!

OOOOK !

Se ia una bucata sticla plastic 2-4 litrii.

Se umple cu apa calda preparata de centrala termica ! ATENTIE , NU turnati apa clocotita intr-un vas pe aragaz in sticla de plastic , RISC DE OPARIRE !

Ce poate suporta sticla de plastic poate suporta si geamul masinii dumneavoastra !

Apoi, odata ajunsi langa masina , dupa ce ati indepartat dopul sticlei , incepeti sa turnati din partea superioara a geamului u s o o o o r r r , miscand sticla cu apa in stanga si in dreapta pana la golirea acesteia ( a sticlei , nu a dreptei).

NOTA : Acest procedeu va topeste gheata de pe exteriorul geamurilor , si va protejaza totodata partea interioara impotriva aburirii !!!

Cat despre ce-mi spui tu, Alex......

OffTopic:

Ca sa vedeti cat de comod sunt ....va mai dau un pont ! Aprindeti foarte usor carbunii intr-un gratar , daca in prealabil ati turnat pe ei MOTORINA ( e buna si benzina dar are arderea cam rapida , motorina fiind cunoscuta pentru arderea sa puturoasa-lenta ce va duce la o mai buna incingere a carbunilor ).Dupa turanarea unui litru de motorina pe carbuni , fumati 2 tigarete linistiti, la caldura sau la umbra (dupa caz) , sau...asteptati 15 minute in cazul in care nu sunteti fumator , si...cu ajutorul unui chibrit aprindeti carbunii imbibati !

Cand s-a stins complet flacara , folositi peria de sarma , sunca si...puneti carnea la fript !

POFTA BUNA !

Acelasi ,

BUGA, Alin BUGA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abia astept sa iesim la gratar... noi i-am "incins" cu lichid de frana ;D

Hai la topic inapoi ca iesiram pe aratura :smile:)

N-am zis ca nu te cred cu turnatul de apa calda pe parbriz, dar poate nu toti abordeaza tehnica ta sau nu apuca sa se uita de picuratul usooooorrrrr si o sa faca maine "carrrrrrccccc"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex , simt cum imi creste pulsul , vazantu-te iar din nou n e g a t i v i s t !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt negativist, sunt doar mai p r e c a u t din fire ! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alin, si eu parca inclin sa ii dau dreptate lu Alex.

Sincer, nu as avea curaj sa pun apa calda pe parbrizul inghetat.

Probabil ca nu se intampla nimic dar.... nu cred ca e bine sa dai cuiva sfatul asta.... Tu esti mai practic, ai inclinatii poate esti mai pregatit dar... crede-ma sunt oameni care ar fi in stare sa dea cu galeata cu apa fierbinte pe tot parbrizul.... si apoi o sa zica "ala m-a invatat"

Stii cum e. "Suntem 7 miliarde si toti ciudati"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca sticla nu e ca materialul din care sunt facute discurile de frane,

dar cu mare atentie si cu apa direct de la robinet, ar putea sa functioneze ...

oricum, informatia e folositoare ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now