grasutul

probleme semnalizare V70-2007 D5,AWD

8 posts in this topic

Va salut,eu sunt mai nou pe acest forum dar sunt un vechi posesor de S60-T5/260 CP din 2008 pana in 2011(care a functionat impecabil,fara probleme) si din 2011 proprietar de V70 D5 AWD GEARTRONIC,fabricatie 2007,care are o singura problema ce persista,apare si dispare aleator,fara nici o logica si fara nici un tipar.Stiu ca va parea un science-fiction ce scriu eu aici,dar e adevarat....Deci,din cand in cand,atunci cand vrea dansa,semnalizarea nu mai functioneaza ori pe o singura parte,ori pe ambele.Mentionez ca am fost de trei ori in service cu aceasta problema,maneta semnalizare a fost demontata,curatata,controlata,pare a fi totul ok,cand se monteaza functioneaza perfect un timp intre o zi si o luna,dupa care iar face ce vrea ea...Doar dupa un timp am observat ca in momentul in care nu mai merge semnalizarea,nu mai functioneaza nici resetarea consumului si a vitezei medii(din acel buton micut de pe maneta de semnalizare),si in acelasi timp nu mai functioneaza nici treapta intermitenta si prima treapta de pe maneta din dreapta care comanda stergatoarele de parbriz si nici stergatorul de parbriz din spate,ale carui comenzi se afla tot pe cealalta maneta,cea din dreapta!Si atunci,singura solutie e sa trag spre mine de maneta de semnalizare,cea din stanga,pana in pozitia in care da un flash sau chiar aprinde faza lunga si atunci,atata timp cat maneta este trasa spre mine(pt faza lunga)semnalizarea functioneaza dar in momentul in care ii dau drumul in pozitia ei normala,semnalizarea se opreste.

Am masina de cateva luni bune acum si va pot spune ca face treaba asta cand vrea ea,ore,zile,saptamani nu functioneaza pt ca apoi sa mearga totul perfect chiar si o luna,fara nici un eveniment neplacut,in momentul in care merge semnalizarea ok,atunci toate functiile de pe ambele manete lucreaza perfect,iar cand nu semnalizeaza are si toate celelalte probleme de care v-am povestit,intotdeauna legate una de cealalta!

M-as bucura mult daca ar fi cineva care sa imi dea o idee de unde sa incep si ce sa ii fac pt ca fara semnalizare e tare neplacut,tot timpul trebuie sa dau flashuri ca sa pot semnaliza si sa fiu foarte atent daca functioneaza sau nu,porneste sau se opreste cum sre chef,fara nici o logica.

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si sa nu uiti ca esti binevenit printre noi !

Din ce citesc: "maneta semnalizare a fost demontata,curatata,controlata" - ai incercat totusi sa o schimbi cu alta, macar second-hand ? Apoi, cind apesi pe butonul de avarie, iti functioneaza MEREU semnalizatoarele ? Daca da, contactele in socluri+ becurile sint ok...La un service mai de doamne-ajuta, iti poate masura firele din mufa catre releu, schimbat releul cu altul de la un prieten...Daca nu ai vreo schema electrica, incercam sa-ti cautam una, specifica doar cu partea de semnalizare. Totusi, cam ciudata partea cu "propagarea" defectelor si la cealalta maneta. Probabil ca e ceva mai mult decit o simpla buba.

Probabil ca te-a disperat defectul asta intermitent, dar trebuie sa-i gasesti rezolvarea, nu-ti pierde speranta !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana acum nu am incercat sa schimb maneta de semnalizare pt ca,asa cum spuneam,atunci cand nu mai merge semnalizarea,practic sunt mai multe defecte care apar deodata,nu doar semnalizarea ci si alte functiii de pe cele doua manete nu functioneaza,pt ca apoi,in momentul in care incepe sa mearga semnalizarea,absolut toate functiile de pe cele doua manete functioneaza,deci in principiu nu ar fi doar o problema de semnalizare dar acolo vezi prima data defectul pt ca o folosesti intotdeauna atunci cand conduci.Referitor la intrebarile tale,butonul de avarie functioneaza intotdeauna perfect,se aprind absolut toate becurile mereu pe avarie si MEREU atunci cand trag de maneta de semnalizare spre mine(ca pt flash)porneste semnalizarea atata timp cat maneta este trasa,releul lucreaza corect pana in momentul in care eliberez maneta,deci intr-un fel ciudat inchide circuitul electric si trimite impuls releului care declanseaza semnalizarea....deci,e cam science-fiction,asa cum va spuneam.Problema mea e ca nu stiu de unde sa incep,probabil ca e un calculator central care primeste informatiile de la cele doua manete si care are un contact imperfect sau o eroare temporara,ce apare si dispare aleator.....Daca as fi sigur de unde e ,macar as lua o piesa second,am un prieten rezident in Suedia,acolo gasesti din dezmembrari inclusiv piese de masini relativ noi(3-4-5 ani)doar ca nu stiu ce sa imi caute si de unde sa incep.

Va multumesc mult pt raspuns,e binevenita orice idee,orice parere,poate voi reusi sa gasesc sursa problemei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ar trebui sa ajungi neaparat la un tester profesional, exista un CEM pe masina ta (calculator pentru tot ce inseamna lumini). Si abia dupa ce-ti spune ca nu ai nici un cod treci la schema, verificat puncte de masa, contacte si cabluri.

Uite si o schema, poate-i trebuie cuiva care te ajuta si stie ce sa faca cu ea.

post-96-0-50754900-1328572799_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, cam ciudat ce patesti tu pe-acolo. Eu as incerca cu o alta maneta SH de undeva imprumutata. Este cel mai simplu si plauzibil in problema ta. Pe-acolo ar trebui sa fie niste + uri comune celor 2 manete, de unde banuiesc ca este si problema ta. Apoi, poti "sapa" mai adinc. Mai poti incerca sa mergi cu farurile stinse sa vezi ce zice. Fiind consumatori mari, pot incalzi acel contact ciudat si sa faca 'fente". Sau cauta-l pe Bogdan G si poate o rezolvati mai repede. E doar o parere... Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ne-ai gasit! Cand va mai aparea fenomenul acesta pune mana pe cheia din contact ( motorul sa fie pornit) si misca foarte -foarte putin cheia ca si cum ai vrea sa opresti motorul, dar fara sa o faci. Semnalizarea sa fie pornita . Daca buba e la contact ai scapat ieftin.

Edited by opus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut din nou,va multumesc pt raspunsuri si eram dator cu o lamurire daca am rezolvat sau nu problema.Va pot spune acum dupa mai mult de doi ani de cand am masina ca inca nu stiu ce problema are dar cu siguranta stiu ce sa fac ca sa functioneze corect.Dupa zeci de teste am constatat ca totul este legat de maneta din dreapta,acolo unde exista acea rotita din care poti varia viteza de stergere a parbrizului atunci cand esti pe senzorul de ploaie.Deci,are o singura pozitie in care functioneaza totul perfect,cum ai rotit de ea s-a stricat totul.In concluzie,rotita de la maneta din dreapta nu se atinge si atunci e totul ok,functioneaza semnalizarea.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleme SWM, cel mai bine se vede pe tester, iti zice clar ce si cum .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now