• Announcements

    • Shpeedy

      Accesare forum - CAPTCHA   10/20/2025

      Buna ziua,  In ultima perioada toti ne-am confruntat cu o noua 'provocare' si anume introducerea unor CAPTCHA (prin BunkerWeb) la accesare forumului. Din pacate nu este o optiune introdusa de noi ci un upgrade realizat de catre colegii de la hosting, fara insa acordul nostru. Ne cerem scuze pentru toate neplacerile create si incercam ca in cel mai scurt timp sa inlaturam acest pas complet nenecesar.   Va multumim pentru intelegere, Echipa Volvo Club Romania
vicanezu

schimbare colector alternator s40 td

11 posts in this topic

A schimbat cineva colectorul de la alternator,se schimba greu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai un alt colector nu ai si rotorul sa-l schimbi cu totul ptr ca va fi greu sa-l lipesti pe ax in cazul in care reusesti sa-l dai jos fara sa-l spargi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ vicanezu E destul de facil .... vezi postul #4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ vicanezu E destul de facil .... vezi postul #4

Acum ai rotorul in mana-mai departe incepe sa se complice situatia(din pacate)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca l-ai desfacut, mai departe e joaca de copii... ;)

Deslipeste cele 2 fire care ies din rotor, dar atentie! Trebuie sa tii cont de inceputul si sfarsitul bobinei, astfel: dupa ce desfaci unul din fire, masori cu un ohmetru pentru a realiza la care inel ajunge pe peria colectoare. Il marchezi si apoi il desfaci pe celalalt. De informatia aceasta o sa ai nevoie cand montezi noua perie. Mai departe folosesti o presa de rulmenti pt a extrage peria colectoare veche. Dupa indepartarea acesteia vei constata ca pe axul rotorului sunt frezate axial niste caneluri foarte fine. Acestea servesc pentru rigidizarea si centrarea noii perii...in concluzie, nu e nevoie de adeziv. Dupa ce ai "orientat" noua perie pe ax (astfel incat cele 2 fire sa corespunda celor 2 perii colectoare - vezi informatia de mai sus), folosesti un ciocan de plastic sau de cauciuc si ii "dai" cu curaj... :evil6: Plasticul noii perii este destul de elastic si nu se va crapa ;)

Dupa introducerea periei colectoare pe ax, refaci lipiturile celor 2 fire si poti folosi un pic de silicon pt rigidizarea lor pe discul de la baza acesteia.

Daca tot umbli la alternator, iti recomand sa-i schimbi rulmentii (de preferat cu protectie de plastic sau cauciuc) si carbunii.

Siii...cam atat! Hai ca se poate! :P

Best, avx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma poate ajuta cineva cu o serie deoarece pe a-l meu nu mai exista abtipildul respectiv si nu pot comanda colectorul.Mentionez ca este un alternator Valeo si este montat pe un volvo s40 td din 1997.

Mai jos o sa postez doua imagini cu un alternator identic cu a-l meu.Va multumesc !

post-1737-0-01248400-1329056317_thumb.jp

post-1737-0-09686400-1329056323_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca l-ai desfacut, mai departe e joaca de copii... ;)

Deslipeste cele 2 fire care ies din rotor, dar atentie! Trebuie sa tii cont de inceputul si sfarsitul bobinei, astfel: dupa ce desfaci unul din fire, masori cu un ohmetru pentru a realiza la care inel ajunge pe peria colectoare. Il marchezi si apoi il desfaci pe celalalt. De informatia aceasta o sa ai nevoie cand montezi noua perie. Mai departe folosesti o presa de rulmenti pt a extrage peria colectoare veche. Dupa indepartarea acesteia vei constata ca pe axul rotorului sunt frezate axial niste caneluri foarte fine. Acestea servesc pentru rigidizarea si centrarea noii perii...in concluzie, nu e nevoie de adeziv. Dupa ce ai "orientat" noua perie pe ax (astfel incat cele 2 fire sa corespunda celor 2 perii colectoare - vezi informatia de mai sus), folosesti un ciocan de plastic sau de cauciuc si ii "dai" cu curaj... :evil6: Plasticul noii perii este destul de elastic si nu se va crapa ;)

Dupa introducerea periei colectoare pe ax, refaci lipiturile celor 2 fire si poti folosi un pic de silicon pt rigidizarea lor pe discul de la baza acesteia.

Daca tot umbli la alternator, iti recomand sa-i schimbi rulmentii (de preferat cu protectie de plastic sau cauciuc) si carbunii.

Siii...cam atat! Hai ca se poate! :P

Best, avx.

Gata ,am reusit,cu putina bunavointa si pricepere oricine poate reusi.Multumesc pt sfaturi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere! Ma bucur ca ai reusit sa rezolvi problema intr-un mod elegant si "avantajos".... ;D

Am sa "verific" personal ce ai facut acolo cu proxima ocazie... :occasion14:

Asfalt uscat! avx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

A schimbat cineva regulatorul de incarcare la alternator, fara sa  demonteze alternatorul si pompa de servo?

Masina:  VOLVO V40  2001  D4192T4

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 19.01.2018 at 6:57 PM, LEONIDAS a spus:

Buna seara,

A schimbat cineva regulatorul de incarcare la alternator, fara sa  demonteze alternatorul si pompa de servo?

Masina:  VOLVO V40  2001  D4192T4

Se poate schimba și e destul ușor.

Se desface cablul din mufa iar celălalt cablu are o piuliță de 13.

Capacul alternatorului este prins cu doua șuruburi de 7. Aici aveți nevoie de o tubulara.

Releul este prins cu trei șuruburi tot de 7.

Eu a trebuit  să schimb doar cărbunii.

Codul cărbunilor cumpărați este : 940113190071

Am atașat cateva poze din timpul lucrării și cu codurile pieselor.

IMG_20180126_145732.jpg

IMG_20180126_145514.jpg

IMG_20180126_143236.jpg

IMG_20180125_125542.jpg

IMG_20180126_143253.jpg

IMG_20180126_143919.jpg

IMG_20180126_143850.jpg

IMG_20180126_150334.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now