neotrim

transplant axe cu came la t5 2.0 (pareri)

9 posts in this topic

In legatura cu montarea de axe cu came de motor aspirat pe motor turbo, ceva pareri?

Din ce am citit axele cu came de aspirat ar tine supapele deschise mai mult timp, este o modificare foarte practicata in strainatate( Australia si USA ), dar ce complicatii apar la nivel de ecu sau pericol de biele indoite cum am citit ca a gasit un utilizator in motorul sau datorita boost-ului marit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa ai puterea "mutata" mai sus in ture/rpm iar jos vei avea "lag"-ul mai mare. Doar cama de Intake are rol, vei castiga vreo 15 cai.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci doar cea de admisie, cea de evacuare nu contribuie cu nimic.... Am vazut ca se vorbea si de transplantul corpului acceleratiei, clapeta cu carcasa, tot ansamblul... Sa pun si corpul acceleratiei impreuna cu axa de admisie sau nu v-a fi nici o diferenta?

Daca montez bov nu pot elimina un pic din lag? Mi se pare destul de interesanta modificarea cu axele si acceleratie si la un cost decent asa ca as fi tentat sa incerc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are treaba bov-ul cu lag-ul. Caii aia in plus castigati cu o cama de aspirat nu pot fi pusi/raspinditi uniform de-a lungul turatiei. Ii vei avea/simti mai sus in ture. Depinde ce vrei sa faci cu masina ta... Sau iti procuri/confectionezi o scala gradata din tabla - cu care maresti sau scazi cu citeva grade avansul - ca in poza atasata de mine. Ai niste initiale acolo gravate . I= Intake (admisie), E = Exhaust (evacuare).

Apoi: corpul acceleratiei - throttle body - trebuie pus de la un 940/960 aspirat, care este mai mare in diametru - insa iti trebuie alezata si gura de admisie...sau "modificata" putin admisia de 940/960. Si alt furtun, bineinteles. Asta trebuie sa fac si eu - insa nu am gasit pe aici inca...clapeta. Mai astept, nu e graba.

Sa iei si senzorul, ca este rasucit la 180 grade la 940/960, senzorul de la 850 nu-l poti pune pentru ca nu-ti ajung firele. Bine, le poti taia si lungi daca vrei putin circ.

Si un resoft la ECU iti trebuie...cu un aer in admisie mai mult iti trebuie si benzina mai multa...altfel vei merge cu amestec sarac la boost mare...si nu e sanatos deloc :smile:

Inainte de modificari, daca iti permiti: cumpara si monteaza un AFR wideband si stai cu ochii pe el dupa fiecare modificare - astfel risti sa-ti omori motorasul... Ceas de boost separat cred ca stii deja: e obligatoriu.

Ai grija si cu...spartul Intercooler-ului care este destul de vechi si incercat in atitia ani.....daca maresti boost-ul prea mult pot aparea surprize costisitoare. Toate furtunele de boost din silicon...cele mari Samco, etc - uita de cauciuc.

Sint multe de facut la aceasta masina. Ia-o usor si nu face prostii, citeste cit mai mult inainte sa te apuci si fa-ti curaj - e destula informatie pe forumurile de-afara care sint mai tehnice si mai putin...facebook-iste ca al nostru.

Bafta si nu ezita sa intrebi daca nu stii.

post-96-0-35565700-1336171657_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus axe cu came de aspirat si nu am simtit nimic in plus.Cred ca este vorba doar de efectul placebo.

De ce vrei sa schimbi axele cand poti face "n" lucruri ca sa iti maresti puterea si la lucrul asta ar trebui sa te gandesti numai cand ai deja stage 0.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am confundat lag-ul cu presiunea ce se creaza pe admisie in momentul schimbarii vitezelor, imi cer scuze, deci voi cumpara axa de admisie si renunt la clapeta de acceleratie, e prea complicat, poate dupa ce termin facultatea...

Pe lista mai trebuie sa adaug furtune siliconice... am si o intrebare, unde sa montez bov? Eu am modelul cu conducta de la turbina pe deasupra motorului, pun supapa acolo sau dupa intercooler, inainte de clapeta de acceleratie? E destul de inghesuit acolo la acceleratie.

Cat despre afr, sper sa gasesc ceva mai ieftin in Italia la vara, boost gauge am cumparat deja.

Va multumesc mult pentru sprijinul acordat, si pentru ca imi suportati intrebarile puerile. Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bov-ul il poti monta in multe locuri...aproape de intercooler, pe traseul spre throttle body... Insa va trebui sa-ti scoti de pe turbina dump-valve-ul (un fel de bov intern stock, cu aer recirculat in interior nu in exterior, ca un bov adevarat) si sa-ti pui un block-plate, adica sa obturezi cu o placa simpla locul acelei membrane. Ai 3 suruburi de 10, insa va fi foarte greu sa umbli fara sa scoti turbina de-acolo...

Ai niste poze - in kitul ce-l vand cei de pe partsforvolvo ai inclus si placuta acea triunghiulara. Iti pun poza si cu turbina stock, sa iti dai seama care este.

Poti monta Bov-ul printr-un T - tai teava principala si te legi prin T-ul respectiv si niste bucati/reductii de silicon cu Bov-ul, daca nu vrei suduri.

Nu mai iti cere scuze pentru intrebari, de aceea sintem aici, sa ne ajutam intre noi.

Bafta.

post-96-0-50174700-1336265699_thumb.jpg

post-96-0-16992800-1336265705_thumb.jpg

post-96-0-50522800-1336265710_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi 

ineed eeprom original or immo off dump for my v70 2010 t5

i verry need it pleaseeeeeee helpe me 

my ecu number is: 0261 209 108

pleeees help

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, I don't have it....my t5 was made in...1996  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now