AdiBurlacescu

s40 1.9 dci 102cp

94 posts in this topic

Salutare,am si eu o curiozitate de ceva vreme,sunt posesorul unui volvo s40 1.9 dci 102 cp si as vrea sa stiu,daca cumva stie cineva ce modificari sunt la modelul de 116cp fata de al meu (tot de pe s40 acelasi an 2002).Se poate schimba ceva electronic,aici ma refer la ceva piesa de pe modelul de 116cp sa ajung la acea valoare?Sau merg pe resoftare,mi se pare cam puturos.

Edited by AdiBurlacescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde 320?! 340 are d5ul de 163 daca nu ma insel..

Eu stiu asa:

102 cp are 215 nm

116 cp --- 265 nm

iar dupa resoftare va fi o diferenta de cel putin 10 cp!

Doar turbina si/sau injectoarele pot fi altfel,in rest tind sa cred ca e acelasi motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm,nu tare cred ca e turbina altfel pentru ca stiu pe cineva care a pus turbina de pe 116cp pe 102 si a fost aceeasi treaba,eu cred ca e doar din calculatorul masinii.Masina are 215Nm,apropo masina a stat cam un an si vreo 7 luni e posibil sa nu simt ca drage cum trebuie si din cauza motorinei..O sa ii curat injectoarele si o sa vad cum trege,daca nu is multumit o resoftez.O zi buna baieti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danyx-ule de unde le scoti fratioareeee :D

Lika ai dreptate, exact 215Nm are iar diferentele sunt date de turbina, astfel D4192T4 (75kw@215Nm) are GT1549 iar D4192T3 (85kw@265Nm) are GT1749V. Din ce stiu sistemul de injectie este acelasi, poate gresesc .

Din soft se pot scoate 120Cp @300Nm din motorul D4192T4 dar trebuie tinut cont de uzura volantei, daca deja bate dupa soft sigur vor fi probleme .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand e rece motorul sau cand il pornesc prima data parca se aude ceva sunet nu deranjant dar sesizabil,oricum trebuie facuta o verificare inainte de resoftare,apropo Bogdane cat costa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu pot sa te ajut cu resoftarea pt ca nu esti in zona mea .

Legat de zgomote, trebuie sa identifici zgomotul, sa cauti pe forum probleme asemanatoare si sa intrebi pe topicul adecvat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa il resoftezi,dar dupa un timp o sa pice..Acuma depinde cum mergi cu masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde 320?! 340 are d5ul de 163 daca nu ma insel..

Eu stiu asa:

102 cp are 215 nm

116 cp --- 265 nm

iar dupa resoftare va fi o diferenta de cel putin 10 cp!

Doar turbina si/sau injectoarele pot fi altfel,in rest tind sa cred ca e acelasi motor.

Stiam ca cuplul e invers. Ala cu cai mai putini are cuplu mai mare... dar vad ca nu zice asa: http://www.volvoclub.org.uk/press/volvo2003uk/s40/S40_Tech_Spec.pdf

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai asa e !Cuplul e mai mare decat Cp.

Eu am facut referire la cele 2 modele 102 si 116 cp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adi, cuplul este direct proportional cu puterea, astfel puterea este egala cu cuplul x turatia / 5252 .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg formula. Orice turatie?Da un exemplu, te rog.

Dupa cum calculez eu, imi da ca am bine de tot peste 100cp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuplul la o anumita turatie. Cuplul este masurat in lb-ft (pound foot) .

Mai multe aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate gresesc la transformarea NM in lb-ft... dar nu imi da daca zic ca lb-ft = 1.3558179483314004NM.

In "convert measure" de la Vadis, 180NM = 132.76lb-ft... astfel:

- 132.76*2800rpm/5252 = 70.78cp

- 132.76*4500rpm/5252 = 113.76cp :cyclops:

....

L.E. Aaaa... Vad ca se calculeaza dupa un cuplu stiut.

...la 4500rpm nu mai e cu[plul ala. :D

Fara alte info, la 2200rpm am sub capota fantastica suma de 55.6 catari.

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bingo .

Cuplul scade o data cu cresterea turatiei, puterea creste pt ca turatia creste .

Un tuner bun incearca sa tina cuplul maxim cat mai mult in ture, de aici si puterea mai mare la turatie mare .Face acest lucru limitand cuplul la anumite turatii el incercand sa aplatizeze curba de cuplu . Asta e idealul .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

fratilor intru si eu in discutie ... din cate vad la motorul meu de 1.9 102cp la 4000 rpm am toti 102 cp sub capota? sambata am reusit si eu sa o intind pe autostrada la cca 200km/h dar nu reuseam sa trec de 4100/4200 rpm ... dc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai stai nitel Bogdan, ce castigi daca aplatisezi cuplul ? Puterea e direct proportionala cu cuplul, deci ce interes ai avea sa-l limitezi, altul decat sa traga mai LINIAR masina, fara smucituri ? Adica sa fie mai previzibila strict dpdv al soferului ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

fratilor intru si eu in discutie ... din cate vad la motorul meu de 1.9 102cp la 4000 rpm am toti 102 cp sub capota? sambata am reusit si eu sa o intind pe autostrada la cca 200km/h dar nu reuseam sa trec de 4100/4200 rpm ... dc?

In ce zona a italiei esti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ady pt ca acolo ai limitarea, mai precis la 4250 rpm .

@Alex, pt ca la anumite motoare la o anumita plaja de turatie cuplul poate creste foarte mult, ajungi la varfuri de putere periculoase care distrug transmisia . Uite aici un exemplu care din asa a ajuns asa, vezi cum dupa tuning este aplatizata puterea . Acesta este exemplul de modificare periculoasa, adica 54% crestere la cuplu si 25% crestere la putere . Nu mai vorbesc de fumul scos, masina fiind o Jetta 2.0TDI fara DPF si EGR . Fumul iese cu galeata chiar unde este varful de cuplu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahem... deci ce ziceam si eu mai sus, fara violenta ;D

Se poate aranja curba respectiva de cuplu si din harta de fum (smoke map), nu neaparat din limitatoarele de cuplu, si e mult mai simplu, pt. ca faci calculele pe AFR-uri, dar ma rog, fiecare tuner cu tehnicile lui... Eu prefer de ex. sa pastrez un AFR cam de 13-14 pe toata plaja de turatie, si sa las motorul sa-si faca de cap... Bine, asta e la diesel, 40-60HP...

La dyno-urile de mai sus ori ai inversat tu pozele, ori nu inteleg eu ce vrei sa spui, pt. ca atat cuplul cat si puterea au un varf intre 2300 si 2700RPM. Mai ales CUPLUL are un varf mare, si exact ala face ce spui tu, adica rupe cutia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, in mod normal trebuia sa creasca puterea o data cu turatia, aici a fost aleasa alta metoda pt ca nea clientu a vrut cuplu mare, buba este ca are cutie DSG si saraca nu intelege nimic din ce-i ofera motorul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ce zona a italiei esti?

in regiunea Emilia Romagna aproape de parma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,cred ca esti pe la Torino,sa fac o tura cu volvo tau sa fac diferenta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci sfat.....daca vrei sa obtii dintr-un 102cp un 116cp trebuie sa schimbi turbina si catalizatorul ca sunt pe prinderi diferite.

1. probleme la 116cp pica mult mai repede turbo decat 102cp

2. diferenta la condus intre 102 si 116cp este foarte mica....aproape insesizabil.

am atasat si poza cu turbo cea din stanga este de 116cp si cea din dreapta de 102cp.

daca te pot ajuta cu ceva informatii ma poti gasi pe mobil oricand.

post-3294-0-43360500-1338386267_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

catalizatorul nu cred ca trebuie schimbat,poate galeria de evacuare.

App stie cineva daca regula cu overbostul dela ford focus tdci (10-15 cp in depasire) se aplica si la volvo s/v 40 102 si 116 cp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now