valsens

apa pe rosu

37 posts in this topic

am facut ieri vreo 10 km pe caldura aia mare si m-am trezit cu apa pe rosu ,ac-ul era pornit, am oprit-o motorul inca nu avea nici un sunet ciudat,ciudat este ca radiatoru masini nu era fierbinte,doar cel al ac-ului ardea....(antigel am in ea .termocupla functioneaza) am stat vreo 10 min si dupa aceeea am plecat, dar am oprit ac si apa nu s-a mai ridicat , ...care credeti ca este problema ?......,radiatoarele folosesc acelasi senzor de temperatura si a citit-o pe cea a ac-ului,(e normal sa ajunga apa pe rosu di cauza ac -ului)? este prima oara cand mi se intampla

Edited by valsens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze ca folosesc acest topic dar am patit acelasi lucru astazi .Apa nu a ajuns pe rosu adica nu s-a aprins becul dar indica 100 de grade cand am ajuns acasa dupa vreo 25 de km.Amandoua furtunele erau fierbinti iar radiatorul era rece.Am pornit motorul si functiona un singur ventilator-al doilea cand porneste?Poate daca suntem doi se indura cineva de noi si ne lamureste.Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stagiul 2 de ventilatie, de obicei incepe la peste 100 de grade... cam de pe la ~102grade, in functie de motor.

De pe la 110 grade in sus, decupleaza automat compresorul a.c-ul

Cred ca si eu sunt in postura de a-mi cere scuze... am impresia ca nu imi merge faza 2 la ventilator. :D

LA mine primul ventilator ( faza 1) merge non-stop cand e a.c.-ul pornit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verifica termostatul, daca radiatorul este rece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ,din fericire, am rezolvat problema.Am golit antigelul si am desfacut furtunul de pe capacul termostatului.Acolo am vazut o bucata de silicon negru care bloca termostatul-o penseta lunga si problema a fost rezolvata!La mine cand pornesc AC,porneste ventilatorul mic,cel din stanga cum stai cu fata la motor.Cel mare din dreapta porneste la 100 grade si se opreste la 96.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi puteti spune si mie unde e amplasat termostatul sa vad daca nu o fi blocat si la mine si de aceea creste temperatura ,ca azi s-a ridicat fara sa am ac-ul pornit mai scadea iar urca dar era oricum peste normal ,,....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Il gasesti in stanga motorului (cum te uiti din fata masinii), iese din el un furtun gros care duce in radiator. Ii scoti capacul (doua TORX-uri de 30 sau 40 parca) si il dai afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum imi dau seama sigur ca este defect termostatu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Il fierbi intr-un ibric cu apa si cand apa e aproape de dat in clocot, ar trebui sa-l vezi ca se deschide. Asta e metoda batraneasca.

Alta metoda e sa pui mana pe furtunul care IESE din el si pleaca spre radiator, dar aia nu e sigura pt. ca si daca curge putin prin el, e suficient sa incinga furtunul fara sa aiba debit suficient.

Stai ca acum am vazut ca ai diesel. Explicatiile de mai sus sunt valabile pt. benzina... pt. diesel nu m-am uitat unde este termostatul, dar s-ar putea sa fie la fel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, principiul e acelaşi, ambele fiind mecanice, diferă temperatura la care se deschide, care e mai mică la diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Principiul da, nu si localizarea termostatului pe motor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de regula termostatul se poate defecta doar pe deschis sau ambele deschis sau inchis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pot defecta ambele,depinde de noroc :smile:

Daca ramane pe deschis nu ajunge apa la temperatura normala,creste consumul etc. Daca se blocheaza pe inchis,fierbe apa si atunci e mai rau.

Edited by Vita_Fresh

Share this post


Link to post
Share on other sites

stie cineva teoretic cat poti merge(timp sau km) cu apa pe rosu pana sa i se intample ceva la motor,si care sunt simptomele ......nu ma refer la cazul grav cand ies aburi de sub capota, doar la ....ai ajuns pe rosu ,si ai mers x timp sau x km si ai oprit s-a racit si ai plecat si motorul inca nu ti se pare ca are un mers ciudat---- aici cam care ar fi simptomele ca s-a intamplat ceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca observ insistenta de a NU repara masina, eu unul ma retrag din acest topic.

Spor la schimbat chiulase.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

am dat comanda pentru termostat.. eu am intrebat informativ sa stiu si poate si altii vor sa stie care sunt simptomele la ce sa se astepte,daca ajung in acea situatie si ce trebuie sa faca

Share this post


Link to post
Share on other sites

am primit un raspuns la intrebarea mea de la ciineva care este la volvo...acul de la apa cand creste si ajunge pe rosu nu afiseaza instantaneu cresterea ci dupa timp relativ cresterea poate sa fie si de 2 , 5 , grade sau mai mult nu ai de unde sa stii...la cat poti merge timp sau km pe rosu iar este relativ depinde de norocul fiecaruia logic ca sansele sa patesti ceva cresc pe masura ce inaintezi poti avea noroc sa se aprinda chiar si becu de la apa si sa nu patesti nimic dar in acel caz esti in ultimul stadiu si in orice moment poti strica ceva ..............deci este o chestiune de noroc e bine sa observi din timp si sa te opresti

Share this post


Link to post
Share on other sites

am primit un raspuns la intrebarea mea de la ciineva care este la volvo...acul de la apa cand creste si ajunge pe rosu nu afiseaza instantaneu cresterea ci dupa timp relativ cresterea poate sa fie si de 2 , 5 , grade sau mai mult nu ai de unde sa stii...la cat poti merge timp sau km pe rosu iar este relativ depinde de norocul fiecaruia logic ca sansele sa patesti ceva cresc pe masura ce inaintezi poti avea noroc sa se aprinda chiar si becu de la apa si sa nu patesti nimic dar in acel caz esti in ultimul stadiu si in orice moment poti strica ceva ..............deci este o chestiune de noroc e bine sa observi din timp si sa te opresti

Daca pierzi si lichidul de racire, este foarte posibil sa nu iti mai arate nimic la bord. Daca sonda de temp nu mai este in contact cu lichidul, cel mult poate citi ceva abur, dar deja motorul este probabil dus. Pe rosu nu este bine sa mergi DELOC indiferent de ce spun unii si altii. Ca idee intii pica chiulasa ... apoi restul, in situatii de termostat inchis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am schimbat termostatul de cateva zile si am observat ca am presiune in vasul de expasiune dar temperatura nu a mai crescut sta unde e normal , cineva mi-a zis ca daca e presiune in vas inseamna ca e arsa garnitura de chiulasa, cum pot fi sigur ca nu e arsa, ce ar trebui sa mai verific?

Edited by valsens

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal sa fie sub presiune instalatia,altfel nu functioneaza in parametrii.Daca,creste mai mult decat trebuie atunci supapa de pe busonul va arunca afara antigel.

Ca sa fii sigur ca nu e garnitura arsa,da o cheie si vezi daca face bule de aer in vas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am golit instalatia am pus apa din nou,apa intre minim si maxim , in relanti capacul scos de la vas creste nivelul apei si da pe dinafara cat merge motoru ,cand il opresc creste mai tare ,face spuma petntru 3 secunde cred ,......si turat la 4000 capacul de la vas scos nu face bule doar creste nivelul, temperatura nu creste deloc ce ziceti sa mai incerc ca sa fiu sigur sa nu intru la cheltuieli degeaba mai ales ca stau cam rau

Edited by valsens

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa zicem ca este si o pierdere pe undeva cum o descopar ca totul e usca apa nu este sub ea si umed nu se vede nimic,se pune vreo substanta colorata ca sa vezi ? de scazut scade nivelul dar si creste si apoi de ce ar avea totusi presiune apa n-ar trebui sa o piarda prin acea fisursa si sa se vada, care este fenomenul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

intre timp am mers cu masina pentru ca imi trebui,pierde apa dar o tin la nivel ,temperatura nu creste de loc peste normal....la parerea unui mecanic care a zis ca a mai intalnit aceasta problema am comandat alte 2 piese ...capacul de plastic ce vine peste termostat s-ar deforma ,dupa ce il desfaci nu mai vine etans avand in vedere ca n-a fost desfacut niciodata, si o garnitura ovala care n-a fost in chitul de la termostat( chitul a continut termostat si o garnitura rotunda original volvo piesa) aceasta vine intre partea de jos si acel capac..... dupa ce o sa vina comanda si il montez va anut de rezultate ca sa stie si cei care se lovesc de aceeasi problema ca mine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now