Catalin Wlf

Arderea sigurantei de la pompita pt parbriz

14 posts in this topic

De aproximativ 2 saptamani mi se tot arde sigurante de 15 a sistemului de pompare a apei pe parbriz si la faruri. Tin sa mentionez ca si bordul imi face anumite faze . Poate sa fie vreo legatura intre ele ? Ma poate ajuta cineva cu vreo sugestie ceva , orice ...help :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Ai spalatoare si la faruri?Asta vroiai sa spui mai sus? Cand schimbi siguranta ti-o arde instant sau doar atunci cand actionezi maneta de stropit parbriz/faruri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mi-o arde atat de repede , merge cam o zi doua maxim trei , depinde cat de mult folosesc apa(ma refer sa folosesc pompita sa stropesc parbrizul si farurile ) . Ideea este ca atunci cand siguranta nu este arsa bordul nu imi merge deloc , cand scot siguranta , sau se arde deci numai este , bordul merge in reprize , o zi da alta ba ...sau cum vrea el , dar ideea este ca merge. Este posibil sa fi doar un simplu scurt iar cele 2 probleme sa fie conectate de acel scurt ? Imi este teama sa ma duc la un electrician pentru ca poate nu stie foarte bine ce face si imi face si mai mult rau sau face alte tampenii pe acolo (gen demontat bord si etc) . Am cateva recomandari pentru niste electricieni dar nu prea am incredere pentru ca am mai patit-o... Mentionez ca sunt din Craiova . Ms pentru raspuns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar pana sa ai aceasta problema cu siguranta, bordul functiona bine? Probleme la display-ul din stanga al bordului (cel ce afiseaza mesajele) ai avut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mi-o arde atat de repede , merge cam o zi doua maxim trei , depinde cat de mult folosesc apa(ma refer sa folosesc pompita sa stropesc parbrizul si farurile ) . Ideea este ca atunci cand siguranta nu este arsa bordul nu imi merge deloc , cand scot siguranta , sau se arde deci numai este , bordul merge in reprize , o zi da alta ba ...sau cum vrea el , dar ideea este ca merge. Este posibil sa fi doar un simplu scurt iar cele 2 probleme sa fie conectate de acel scurt ? Imi este teama sa ma duc la un electrician pentru ca poate nu stie foarte bine ce face si imi face si mai mult rau sau face alte tampenii pe acolo (gen demontat bord si etc) . Am cateva recomandari pentru niste electricieni dar nu prea am incredere pentru ca am mai patit-o... Mentionez ca sunt din Craiova . Ms pentru raspuns

Uita-te pe o schema de S60 (exista pe forum prin bunavointa unor colegi ,Matrixxx) sau http://www.matthewsv...iring-diagrams.

Daca iti este mai greu rogi un electronist si isi da seama ce si cum(sper) ,desfaci bord (DIM) ,vezi daca nu este "mascarit"(scuze de expresie).

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este nici o legatura intre cele 2 componente ale masinii.

DIM-ul este defect pt ca este o problema standard iar siguranta se arde pt ca este motorul obosit si are momente cand "trage" mult curent la pornire, atunci se arde si siguranta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau ai sigurante proaste din comert care se strapung foarte usor . Eu am patit la fel si am pus o siguranta de 20 si nu o mai arde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan G , la ce te referi cand spui ca motorul este ”obosit” ? Motorul nu are foarte multi km are fix 216.000 an de fabricatie 09.2003 .Am masina personal de 3 ani si am luat-o cu carte service si etc. Ideea este ca , daca, nu folosesc ”stropitoarea” , siguranta singura nu se arde . Se arde doar in momentul in care folosesc stergatoarele mai mult , nu cred ca are vreo legatura cu motorul. Displayul din stanga nu imi facea faze inainte , a inceput tot bordul in acelasi timp , dar are momente cand merge perfect totul la fel ca inainte. Cam ce ar fi de facut ?

Multumesc frumos pentru schema cu circuitele electrice :) :*

Share this post


Link to post
Share on other sites

E drept, a mea e şi pentru lunetă, dar ideea e aceeaşi.

Motorasul tau a cedat asa repede pentru ca lucreaza si inainte (pt parbriz) si inapoi (pt luneta)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am stergator pentru luneta . Da cred ca am inteles eu gresit termenul de motor. Tot ce este posibil . Nu ma afecteaza atat de tare acel motoras precum ma afecteaza bordul ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana si la Tico exista doua motorase daca ai stropitoare pentru luneta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi la Volvo-urile V (breakurile) au folosit câte două pompe, până la un moment dat, când un deştept s-a gândit să pună "dublu-flux". Adică, pompa se învârte într-un sens sau în celălalt, în funcţie de comanda primită.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi la Volvo-urile V (breakurile) au folosit câte două pompe, până la un moment dat, când un deştept s-a gândit să pună "dublu-flux". Adică, pompa se învârte într-un sens sau în celălalt, în funcţie de comanda primită.

Si pe urma s-a gandit desteptul sa mai puna una! Eu am trei pompite (motorase).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la V70 aveam 2 pompe iar la XC70 am doar una si pt fata si pt spate . Dupa 2003 au renuntat la 2 pompe . Oricum nici o problema cu spalatul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now